Kapitel 13

1K 25 2
                                    

Jalousi, fest og løgne

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jalousi, fest og løgne

Jeg cykler i modvind mod gymnasiet.

Det er mandag morgen.

Jeg sukker dybt og går mod indgangen, da jeg endelig har fundet en plads ved cykelstativerne.

Møver mig forbi de mange elever.

Jeg får øje på Lisa.

Prikker til hende.

Hun vender sig og smiler.

Dog har jeg ikke kendt hende specielt længe, men jeg kan se at hendes smil gemmer på noget.

Og det er ikke godt.

Jeg ser spørgende på hende.

"Hej" siger hun og ignorerer mit ansigtsudtryk.

"Hvad er der?" Spørger jeg bekymret.

"Ikke noget" siger hun lidt for hurtigt.

"Hold op. Jeg kan se det på dig" siger jeg irriteret.

Hun rømmer sig.

"Ehm altså.. kom med" siger hun og trækker mig med ind på det nærmeste toilet.

"Du ved.. Nora" siger hun og holder en pause.

Jeg ser forvirret på hende.

"Hun holdt en kæmpe fest i fredags - hele skolen var med. Til den fest fortalte hun alle pigerne hvordan du bare kom og tog hendes kæreste, når det eneste hun havde var at være sød mod dig" siger Lisa og se ned i gulvet.

Jeg ser måbende på hende.

Fatter ikke helt hvad det er hun siger.

"Ellen.. jeg er ked af det" siger hun og lægger forsigtigt en arm om mig.

"Jeg lover dig - jeg var ikke med til det, det kunne jeg aldrig nogensinde finde på mod dig. Men jeg er stadig ked af, du ikke fortalte mig omkring dig og David.." siger hun.

"Det ved jeg godt.. jeg er ked af det. Det hele skete så pludseligt" siger jeg og gemmer mit hovedet i hænderne.

"Hvad skal jeg gøre ?? Hele skolen hader mig" siger jeg fortvivlet.

"Du skal bare ignorere det. Om et par uger er det hele glemt" siger hun og aer mig forsigtigt over håret.

"Jeg er nød til at finde David" siger jeg pludselig og løber ud af toilettet.

"Men Ellen.. du har time" råber hun efter mig.

" sig jeg er til tandlæge" når jeg lige at råbe inden jeg forsvinder om hjørnet.

Jeg river min mobil op af lommen.

Taster Davids nummer.

Den ringer 2 gange før han tager den.

" kom nu" siger jeg utålmodigt.

"Ellen jeg har time" hvisker han i røret.

"Mød mig på parkeringspladsen når du er færdig så" siger jeg fortvivlet.

En salt tåre triller ned af min kind.

"Hele skolen hader mig" siger jeg lavt nok til, at han ikke høre noget.

" Ellen hvad er der??" Spørger han bekymret.

Jeg svarer ikke.

Lægger på og løber ud.

Jeg læner mig forover og støtter mine hænder mod knæene.

Trækker vejret.

Ind og ud

Døren går op bag mig.

EllenWhere stories live. Discover now