Kapitel 16

999 25 0
                                    

Festen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Festen

Vi kan allerede høre musikken, da vi drejer om hjørnet.

"Wauw" siger jeg, da jeg får øje på huset.

"ja ik. Jeg har hørt, at hendes forældre er vildt rige" siger Lisa, tager mig under armen og så går vi sammen ind.

Vi går op ad den kæmpe store indkørsel og banker på døren.

En pige med langt brunt hår og en støvet rosa velur kjole, som må være Emma åbner for os.

"Hej søde" siger Lisa og de kysser hinanden på kinderne.

"I må nyde festen piger" siger hun og sender mig et lille vink inden hun vender sig og forsvinder i mængden af dansende mennesker.

Festen er allerede i fuld gang, rigtig mange er allerede lidt for fulde og giver den gas på dansgulvet.

Der er varmt mellem de mange svedende kroppe.

"Jeg henter lige noget at drikke" mimer Lisa og inden jeg kan nå at sige noget, er hun forsvundet.

"Fedt nok, så er jeg alene, til en fest hvor jeg ikke kender nogen" siger jeg og maser mig igennem de mange mennesker i håbet om at finde udgangen.

"endelig" siger jeg og ånder lettet ud, da jeg får øje på døren.

Jeg går ud til poolen hvor en masse mennesker danser rundt med drinks i badetøj.

Et par kysser meget intenst i poolen.

Vinen virker ikke ligeså effektivt på mig mere og jeg har virkelig brug for ikke at være den eneste ædru.

Jeg vender mig rundt for at lede efter nogle drinks, da jeg støder ind i en.

"Ej undsk.." siger jeg lidt forvirret og får øje på, at det er en af Davids bedste venner - Mads.

"Ej det må du virkelig undskylde" siger jeg og sender ham et smil.

"Nej nej det var min fejl, er du okay?" spørger han.

"Ja jeg har det helt fint" Svarer jeg stadig lidt rundt på gulvet over de mange mennesker.

"Sikker? Har du brug for noget? noget at drikke måske?" spørger han.

Jeg sukker lettet.

"Ja.. det er lige hvad jeg har brug for" siger jeg.

"Okay kom med" siger han smilende og tager fat om min arm.

Han rækker mig et plastikkrus og jeg tager en stor tår.

Den stærke væske brænder i halsen.

han små griner lidt.

"voldsom aften?" siger han.

"bare en smule, jeg er ikke ligefrem vant til sådan nogle fester" siger jeg.

"Heller ikke jeg. Men ehm er du her med David?" spørger han.

"Nej bare med en veninde, er han her da?" spørger jeg.

"Ved jeg faktisk ikke, han er vist ret gode venner med hende Emma, som holder festen så jeg regnede med, at han ville være her" siger han.

så snart han siger det, mærker jeg et stik af jalousi.

Jeg ved godt han siger venner, men alligevel.

"Altså hun går jo i vores parallelklasse og han er venner med de fleste fra årgangen" skynder han sig at tilføje da han ser mit ansigtsudtryk.

"Vil du med i poolen" spørger jeg pludselig.

Jeg ved ikke hvad der går af mig, men jeg får sådan lyst til at gøre David lidt jaloux.

"øhhm ja, hvorfor ik?" siger han og så går vi ud mod poolen.

EllenWhere stories live. Discover now