Sommerhuset
Da vi kører op ad den lille sti mod sommerhuset er solen ved at gå ned.
Bagsmækken på bilen går op et rødligt skær fra solen stråler ind.
Jeg ser fascineret ud over klinten.
Helt mundlam.
Sommerhuset ligge højt oppe og der er udsigt ud over havet.
Der er helt stille bortset fra bølgernes brusen og nogle små gråspurve der pipper.
Jeg lukker forsigtigt øjnene og indånder duften af nå slået græs og saltvand.
"Kommer du med?" Spørger David der allerede er steget ud af bilen.
- "De andre er allerede gået ind"
"Jeg vil gerne lige blive herude lidt. Hvis det er okay?" Siger jeg stadig betaget af udsigten.
"Ja selvfølgelig. Jeg går lige ind med tingene" siger han og løfter taskerne over skulderen.
En bevægelse der får hans hvide t-shirt til at glide op og afsløre hans sommerbrune markerede mave.
Jeg rødmer en smule ved synet og følger ham med øjnene indtil han forsvinder ind i huset.
Pludselig hører jeg en bil bremse op.
Jeg vender mig om og får øje på Lau og Emma der stiger ud.
"Hey" råber jeg og vinker til dem.
De smiler begge to og vinker da de får øje på mig.
"Har i set solnedgangen?" Spørger jeg en smule dumt, når nu den er lidt svær at undgå at se.
Lau griner en smule.
"Jeg kommer hen til dig om lidt" råber han.
Emma skynder sig ud af bilen.
"Undskyld jeg skal bare virkelig tisse" råber hun og små løber mod sommerhuset.
Lau kommer grinende hen til mig og sætter sig.
"Hvems bil er det her lige?" Spørger han og kigger nysgerrigt ind i den.
"Jeg ved det faktisk ikke helt. Jeg blev bare hentet i den" siger jeg og trækker grinende på skuldrene.
Lau bliver stille et øjeblik mens vi sidder og ser ud over klinten.
"Wauw" siger han pludselig.
Solens sidste stråler sender et rødligt lys ud over himlen inden den forsvinder ned i havoverfladen.
Tusmørket kommer stille frem.
"Skal vi gå lidt ind? Det er ved at blive koldt" siger jeg og gyser lidt i min kortærmede top.
"Ja selvfølgelig" siger han.
Han rækker ud efter et tæppe fra bilen og lægger det blidt om mine skuldre.
Jeg rødmer en smule over hans søde gestus og sender ham et taknemmeligt smil.
"Tak" nærmest hvisker jeg genert.
Han gengælder mit smil mens vi går op mod sommerhuset.
Duften der møder os da vi kommer ind fortæller mig, at de andre er gået igang med aftensmaden.
Min mave knurrer en smule.
"Der er vist en der er sulten" siger Lau og griner drillende.
Jeg sender ham drillende et surt blik og går ind mod det der må være køkkenet.
Jeg har ret.
Lisa og Davids ven Emil står og er i fuld gang med maden.
"Mmhh her dufter dejligt" siger jeg og snupper en kartoffel fra den bageplade Lisa er ved at tage ud af ovnen.
Jeg brænder mig med det samme og smider den.
"Av" siger jeg og puster på min hånd.
Lisa griner.
"Det er hvad der sker når man stjæler" siger hun drillende.
Jeg puffer til hende.
"Hey stop jeg taber kartoflerne" siger hun og griner.
Jeg ser mig om i køkkenet.
Gulvet er hvidt og det samme er skabene men køleskabet står ud mellem alt det hvide i en sød pastel grøn farve.
Det er som taget ud af et boligmagasin, med de nyplukkede blomster på køkkenbordet og krydderurterne i vindueskarmen.
Jeg går videre ind i stuen hvor resten sidder i sofaen.
Gulvet er som i køkkenet hvidt og sofaen er farvet i forskellige turkise nuancer.
En stor gulvpalme stå i hjørnet og folder sig ud.
I den anden ende af rummet er spisebordet rundt om er forskellige fine franske stole og en gammel hvid malet træbænk.
Det hele er på en gang så gennemført og så nede på jorden.
Jeg er så fascineret af det.
"Kom her" siger David klapper på pladsen ved siden af ham i sofaen.
Jeg smyger mig ind og sætter mig i den bløde sofa.
David lægger blidt sin arm om mig og trækker mig ind til sig.
Jeg lukker øjnene og nyder øjeblikket.
Varmen fra Davids krop får mig til at føle mig tilpas.
Jeg er hvor jeg hører til.
Han giver mig et lille kys på panden og jeg læner mit hoved mod hans bryst.
Forfatters note:
Hey mine yndlings læsere.
Som i måske ved har jeg besluttet at færdigøre denne her historie før jeg begynder på Chloe 2. Jeg vil lægge alle mine kræfter i den her historie og det har jeg virkelig også prøvet på i dette kapitel - det er også en del længere en nogle af de andre. Jeg håber, at i kan lide det. Husk at stem, kommenter og meget gerne kom med forslag til hvad i måske vil have historien til at handle om.Jeg elsker jer💓
Knus Lou<33
YOU ARE READING
Ellen
RomanceUddrag: Hans berøring giver et sæt i mig og det føles som om mine ben forsvinder under mig. Jeg forstår ikke hvordan han stadig kan have den virkning på mig. Det føles som om der går flere minutter mens vi bare ser på hinanden. Den måde han ser på m...