4"

586 67 9
                                    

Aku memasuki kelas. Seperti biasa, kelas aku liar. Tanpa menghiraukan sesiapa, aku menuju ke tempat dudukku. Buku bio di tanganku kembali dibuka. Mulut terkumat-kamit membaca isi buku tersebut.

Tiba-tiba kepalaku ditepuk kasar. Aku menoleh dalam keadaan marah. Earphone di telinga, aku rentap kasar.

Laa.. bestie aku, Somi rupanya.

"Mende kau, main kepala aku pulak. Terkeluar ilmu aku." Aku memarahinya.

"Ala.. Fara ni. Chill ah. Yang kau khusyuk sangat baca buku tu kenapa? Baru semalam habis pereksa kot. Kau nak study untuk apa lagi?"

"Kau belajar untuk pereksa je ke? Tak ikhlas betul." Aku smirk lalu kembali membaca buku.

Dia terdiam. Sentap latteu.

'Baik aku pon pergi baca buku jugak.' Getus hati dia. Hoho. Dia sentaplah.

Aku tersenyum melihat Somi yang kembali ke tempat duduknya. Even dia macam tu, tapi dia pandai jugak sebenarnya.

Tetapi, pandangan aku teralih pada seseorang. Seseorang yang baru masuk ke dalam kelas. Seseorang yang berjaya menarik perhatianku daripada Somi. Seseorang yang bernama Joshua.

Ya, Hong Joshua.

Orangnya pandai Tapi masih tak dapat mengatasi aku. Nak tau kenapa dengan dia?

Dia crush aku.

Terkejut? Weh, perasaan cinta tu fitrah manusia lah. Kalau kau takde perasaan tu, maybe kau bukan manusia ataupun kau adalah alien macam V.

Sepandai-pandai aku yang cintakan buku ni pon, aku terjatuh cinta jugak. Tapi aku tak amik serious. Itu hanya permainan budak-budak.

Disebabkan itu, aku tak pernah cuba dekati dia.

Aku yang hanya melihat dia duduk tempatnya, tiba-tiba bertembung mata dengannya. Die senyum. Aku kaget.

Cepat-cepat aku mengalihkan pandanganku kembali membaca buku.

——

🙋💕

✔️ the voice | ksyWhere stories live. Discover now