43"

296 29 7
                                    

no one

beberapa bulan kemudian,

bunga tulip putih diletakkan di atas batu yang tertulis nama joshua.

perempuan itu tersenyum sebelum menapak selangkah ke belakang.

"aku hargai cinta kau, joshua. maaf, aku tak percayakan kau sebelum ni. tunggu aku dengan soonyoung kat sana tau"

perempuan itu membisik perlahan.

"fara ! cepat !" perempuan itu menoleh sebelum tersenyum menangguk

"bye joshua !" dia terus lari meninggalkan kubur dan bunga tulip tersebut

ya, joshua dah takde.

——————————————————————

fara

dan akhirnya kami semua dah tamat persekolahan dengan cemerlang.

kehidupan aku ?

masih alone dengan bercrushkan soonyoung. aku masih pegang dengan kata kata dia yang katanya dia akan direct kalau dia suka aku.

sebab tu aku masih menunggu

soonyoung ?

dia lah hero yang selamatkan aku haritu dan aku baru tau dia dengan somi kembar. ah aku patut panggil dia soona. dia dah tak kesah dah pon.

joshua ?

aku kesian dengan dia. aku tak percayakan dia sampai lah dia dah mati. rupanya bukan dia yang bagi surat tu. aku rasa serba salah sebab tuduh dia. sebab tulah aku dengan soonyoung rajin lawat dia.

lagipon soonyoung pon rindu kat dia. kawan baik kot ? sekarang tinggal the8 je kawan baik dia. dahlah the8 tu kuat merajuk. kesian soonyoung aku.

soona ?

dia tak ditahan dalam penjara sebab berjaya bayar denda pampasan berjuta juta dan dah buat pengakuan. maklumlah keluarga angkat dia kaya raya. dan nama dia pon dah dibersihkan dari senarai hitam. tak ramai pon yang tau dia dah bunuh joshua. dia pon dah menyesal gila gila.

dan dia still bae aku. tupon dia mintak maaf beratus ratus kali. hm aku tak kisah pon.

the8 ?

first first memang dia sedihlah hilang kawan. dia dah okey sikit tapi dia masih agak sensitive sikitlah. dia tak percaya joshua mati kemalangan. tapi takkanlah kitorang nak cakap yang joshua mati kena bunuh kan ?

nanti tak pasal pasal the8 yang innocent ni jadi pembunuh bersiri pulak. kitorang jugak yang susah nanti.

nayoung ?

ingat kagi aku kat dia. mana boleh lupa. dia salah sorang yang cipta kenangan indah untuk aku. tapi kitorang tak berhubung. tak pernah pon senanya.

jaebum oppa ?

elok je hidup kat rumah tu ha. tapi dia ni makin overprotective sikitlah sejak kes tu. and jaebum oppa dapat tau dari soona yang soonyoung yang selamatkan aku. sebab tu dia beria nak soonyoung jadi bf aku.

melampau kan ?

and macam nilah kehidupan kitorang sekarang.

——————————————————————

lepas ni final chapter okiee

✔️ the voice | ksyWhere stories live. Discover now