Walaupun aku sakit hati dengan dia, tapi aku tetap baik hati. Bukti?
Sekarang aku tengah ajar dia. Dia, Nayoung. Takde siapa pon suruh. Cuma aku nak. Aku macam tertarik dengan dia. Bukan bermaksud aku suka dia. Dia pulak tak banyak cakap. Senang je dia setuju dengan tawaran aku. Sampaikan aku belum habis cakap lagi kepentingan belajar secara berkumpulan, dia dah angguk tanda setuju.
"Ada yang tak faham?" Aku bertanya dan dia terus menggeleng.
"Kalau camtu, jomlah balik. Dah lambat dah ni." Sempat aku melirik jam tangan. Bila aku pandang balik dia, dia dah terus angkat beg dan menuju ke pintu. Cepat betul dia kemas. Serious, aku kagum.
"Eh! Nayoung! Esok pereksa buat elok-elok!" Aku menjerit. Dia hanya mengangguk tanpa menoleh. Aku perhatikan dia sehingga hilang dari pandangan. Aku mengeluh.
Sebenarnya, aku nak ajak dia balik sama-sama harini em. Aku nak kenal dia. Aku nak jugak tahu macam mana dia boleh dapat tempat tercorot setiap kali peperiksaan. Almaklumlah, aku budak nombor satu ni curious sangat. Sebab tu jugak, aku baik hati nak ajar dia selama seminggu ni.
Ya, seminggu je. Esok, pereksa dah mula.
——
Bagi sesiapa yg da nk pereksa, paawee diucapkan gudlak🎉
Eh, ade lgi ke org pereksa?😕🙋💕
YOU ARE READING
✔️ the voice | ksy
Fanfiction+ when an extra-ordinary people fall in love. © a seventeen fanfiction series