[Fara]
Aku mengambil buku aku yang berada di lantai.
Siaplah yang sanggup curi buku aku ni? Nak kata isi buku nota aku tu menarik, tapi semua tu cuma nota semata-mata.
Takkanlah ada orang nak cuti tips belajar aku? Hoho. Curilah. Don't care.
Buku tu aku peluk lama. Aku pandang sekeliling. Aku jarang datang tempat ni. Tingkat 4. Yang ada kat tingkat 4 ni cuma bilik muzik, bilik latihan, dan stor. Aku tak aktif benda-benda macam ni.
Kelab aku pon buat dekat library je. Again, aku tak nerd okay!
Jap aku terdengar sesuatu seperti.. lagu?
Sedapnya lagu ni, tak pernah aku dengar.
Aku cuba cari punca datangnya lagu ni. Sampailah aku terjumpa sebuah bilik. Bilik latihan.
Ada orang ke? Aku cuba mengintai. Orang tersebut sedang menari mengikut rentak lagu. Pandainya dia menari! Jap. Dia macam familiar je.
Aah. Kwon Soonyoung lah.
Lincah jugak dia ni. Tanpa sedar, aku dah berdiri tegak depan pintu tu, sambil tenung dia. Makin lama makin rancak.
Aku alpa. Sampai buku nota aku terjatuh ke lantai. Baru aku nak kutip, seseorang pantas mengutipnya terlebih dahulu. Aku mendongak.
Like, what?
Joshua ke ni?
Aku tenung dia tanpa sedar. Dan dia tersenyum.
"Nah. Kau punya." Dia menghulurkan buku aku. Aku tersedar lalu menyambutnya.
"Ah. Gumawo." Pantas aku menunduk. Lalu aku berpusing. Baru aku nak mengorak langkah, dia memegang tanganku. Eh! Aku toleh.
"Buku tu, aku nampak ada orang amik tadi. Budak lelaki kelas sebelah." Dia bagitau. Alamak! Pipi aku dah hangat! Tangan dia yang masih memegang erat tangan aku, aku tenung.
"Ah! Mian." Dia menyedari kesilapannya lalu melepaskan tangannya.
"Gwenchana. Gumawo." Serious aku cakap, aku tak berani even nak pandang muka dia. Bayangkanlah, dia pernah cakap yang dia suka aku, even bukan depan aku.
Sekali lagi, aku ingin beredar pergi. Tetapi sekali lagi juga dia mencapai tanganku.
Eyy, dia ni. Dia nak apa lagi? Aku dah nak nangis tau tak?
"Mian, tapi.. tangga belah sana. Bukan situ. Aku tau kau jarang datang sini." Eyy! Malunya aku! Cepat-cepat aku pergi ikut arah yang dia tunjuk.
Aku nampak. Aku nampak dia tersenyum.
Gosh! Betul ke?
——
[Soonyoung]Aku terdengar bunyi benda jatuh. Pantas aku menoleh. Serentak dengan itu, aku nampak kelibat seseorang mengutip buku.
Eh bukan seorang. Tapi dua orang. Jap, tukan..
Fara dengan Joshua.
Apa diorang buat kat sini? Rasa cemburu muncul saat aku nampak Joshua memegang tangan Fara. Bukan sekali tapi dua kali.
Joshua cuba nak tarik perhatian Fara! Ini tak adil! Aku dah lama suka dia. Lebih lama daripada kau! Tapi disebabkan kau kawan aku, aku tak pernah keluarkan ayat-ayat tu.
Aku berbaring di tengah-tengah bilik itu berbantalkan lengan aku.
Lepas ni kelas. Lantaklah. Nak ponteng.
——
Takde mood guys.
Skrg jam 0032😪🙋💕
YOU ARE READING
✔️ the voice | ksy
Fanfiction+ when an extra-ordinary people fall in love. © a seventeen fanfiction series