Aku macam tak sedap hatilah. Kenapa aku rasa macam aku diperhatikan? Soonyoung ke?
Aku toleh. Takde sesiapa. Ke hantu? Eh, tak mungkin. Itu lagi menakutkan.
Aku mempercepatkan lagi langkah. Kenapa baru-baru ni aku asyik tak sedap hati ni? Pantas aku mula berlari. Kenapa aku rasa nak nangis ni?
Aku tak berani nak toleh.
Dush!
Aku terlanggar seseorang. Mujur hanya pelanggaran kecil. Aku terasa diriku dipeluk. Jap, aku macam boleh agak siapa ni. Aku terus memeluknya kerana ketakutan.
Dia mengusap belakang badanku.
'Jangan takut.' Kata hati dia berbunyi. Aku baru mendongak, aku terkejut. Soonyoung ?! Aku tolak dia kuat sampai dia jatuh terduduk. Dia sendiri nampak terkejut dengan apa yang aku buat. Air mataku tumpah.
'Fara, kenapa nangis ni?' Eh, aku tersedar. Eh? Aku pandang orang di hadapanku. Bukan Soonyoung, tapi Jaebum oppa. Mana Soonyoung tadi? Ke aku salah pandang? Mungkin. Entahlah.
Aku terus peluk Jaebum oppa. Aku takut.
——
[Soonyoung]Aku mengeluh.
Aku perasan sesuatu. Kenapa Fara menjauhkan diri dari aku sekarang? Aku ni menakutkan ke?
Aku pandang muka ku di cermin dan mendapati jawapannya ialah tak. Ke aku ni busuk? Aku bau diri aku sendiri. Memang busuk. Tapi tu sebab aku baru lepas main bola. Tak mandi lagi.
Aku ada buat salah ke ? Salah apa? Last aku tegur dia waktu aku tanya dia okey ke tak masa dia tak siap homework hari tu.
Takkan dia marah sebab tu kot? Dengan orang lain okey je. Dengan aku?
Sebab apa sebenarnya ni ?
——
🙋💕
YOU ARE READING
✔️ the voice | ksy
Fanfiction+ when an extra-ordinary people fall in love. © a seventeen fanfiction series