33"

348 33 10
                                    

[Fara]

Cikgu ni, muka aku je yang dia nampak setiap kali nak mintak tolong angkat buku ke bilik guru. Dahlah aku ni tak kuat. Lelaki berlambak dalam kelas tapi tak nak pulak mintak tolong diorang. Cikgu ni tak tau ke rata rata budak lelaki kelas aku ni ada abs berketul ketul ?

Tengah aku bebel, aku terus terdiam. Langkah akubterhenti bila aku terserempak dengan dia, Soonyoung. Dia pandang aku dengan muka biasanya.

But somehow aku rasa itu menyeramkan. Perlahan lahan aku undur, lalu berpusing.

Tapi nasib aku tak baik.

Aku terus terlanggar seseorang. Buku yang aku bawak semua terjatuh atas badan dia. Mujur aku tak jatuh sekali. *blekmun*

Aku tolong dia bangun.

"Kau okey?" Aku serba salah. Dia angguk sambil tersenyum. Lalu tolong aku kutip buku. Aku terus kutip, tanpa toleh ke belakang.

Aku tau dia masih ada kat belakang aku, perhatikan aku.

"Nah." Joshua yang berada dihadapanku hulurkan buku yang berada pada yang tangannya. Baru je aku nak sambut, tangan aku ditepis.

"Joshua, cikgu Lim panggil kat bilik guru sekarang jugak." Joshua menepis tangan dia.

"Kau ni Soonyoung,  sabarlah. Tak nampak ke aku tengah tolong dia?"

"Ah, alang alang aku nak jumpa cikgu Lim, baik aku tolong kau hantar buku kat bilik guru sekali kan?"

Eh? Oh, okeylah. Aku angguk.

"Jom." Dia tarik tangan aku, pergi tinggal kan Soonyoung yang merenung aku. Aku rasa tak sedap hati sekarang.

Betulkan Soonyoung yang bagi surat tu ?

~

[Soonyoung]

Mana Joshua ni ? Selalunya dia tunggu aku kalau nak balik. Tapi tak jumpa pon. The8 pon dah lama balik.

Aku nak balik sorang ? Memang taklah. Takut kot.

Tiba tiba aku nampak kelibat Fara. Nak ajak dia balik sama sama ? Lahai pabo nya fikiran aku.

Kemudian, aku ternampak pulak Joshua di sebelah Fara.

Aku terkesima.

Joshua suka Fara ke ?

Macam tulah.

Selepas Fara hilang sari pandanganku, Joshua mula mencari cari.

Huh. Cari aku la tu. Ingat lagi rupanya kat aku.

"Woi. Aku kat sinilah." Dia toleh pandang aku, lalu mendekati aku sambil tersenyum.

"Jom balik."

"Ingat lagi kat aku rupanya."

"Mana boleh lupa kau. Kau kan best friend forever and ever aku."

"Kau cakap macam perempuan."

"Sebab aku kan perempuan, auch!" Dia pukil bahu aku dengan lenggoknya.

Aku terhenti berjalan lalu pandangnya, kosong. Fara ke yang ajar dia ni ? Tak mungkin, Fara pon tak macam ni.

Aku tengok je gelagat dia yang dari tadi tergelak terbahak bahak dengan lawak dia sendiri. Lawak ke ? Tak lawak pon sebenarnya. 

Kesian aku tengok dia ni.

Tak lama kemudian, dia mula sesar yang dia je yang gelak bersungguh sungguh dari tadi. Ketawa dia mula terhenti.

"Laa tak lawak ke?" Aku geleng perlahan. Dia jeling aku lalu terus pergi tinggalkan aku sorang. Aku hanya mengikut dari belakang sambil tersenyum sinis.

Joshua, kawan sapa lah kau ni.

✔️ the voice | ksyWhere stories live. Discover now