"Kau serious ke?" Tanya The8.
"Agak-agaklah kau ni. Aku cuma nak cuba try test je. Betullah apa orang lain kata. Dia memang tak minat cinta pon." Soonyoung menjawab selamba.
"J-jadi, kau tak suka dia kan?" The8 tanya lagi.
"Ani. Wae?"
The8 menggeleng pantas. Mereka berjalan seiringan memasuki kelas. Mata mereka berdua terpaku pada seorang perempuan yang sedang khusyuk membaca buku di tempat duduknya seorang diri.
'Im Fara.'
Suara hati Soonyoung jelas kedengaran di corong telinga Fara kemudian masuk ke salur auditori terus ke gegendang telinga yang bergegar apabila gelombang bunyi mengenainya dan seterusnya ke tulang osikel dan.. kbye. Paawee cuma nak bagitau yang paawee baru lepas belajar sains.
Senang cerita, Fara dapat mendengarnya. Fara memandang mereka berdua sekilas lalu sambung membaca bukunya.
Soonyoung memandang The8. Mereka berdua serentak menjongket bahu lalu menuju ke tempat masing-masing. Soonyoung termenung sambil berpura-pura membaca bukunya.
'Even aku dah bagi dia surat tu, dia still takde respon apa-apa. Buat membazir je.'
Fara tersentak apabila tanpa sengaja terdengar suara hati Soonyoung itu.
'Dia ke yang bagi aku surat tu semalam?'
Fara terus membaca buku walaupun tidak dapat fokus kepada a pa yang dibacanya.
——
🙋💕
YOU ARE READING
✔️ the voice | ksy
Fanfiction+ when an extra-ordinary people fall in love. © a seventeen fanfiction series