Pov. Rhys
"Sneller, sneller" zegt mijn wolf Shane. Ik doe er nog een standje bij en het lijkt wel of ik vlieg! Naast mij rent de bèta van mijn vader. Van mijn vader mocht ik dit gevecht doen. Normaal gaat hij mee, maar nu niet. Dat is heel aardig hoor, maar ze hopen alleen maar dat ik mijn mate vind. Ik zucht een keer en Usain de bèta, kijkt me vragend aan. Ik schud mijn kop en geef een teken om vaart te minderen. We zijn bij de grens aan gekomen en ik de grens wachters al staan. Ik verander en doe snel een sportbroekje aan. "Vertel jullie Alpha dat hij nog 1 kans heeft om zijn excuses aan te bieden en anders gaat hij er aan'' zeg ik met mijn duistere stem. Jullie zullen jullie je wel afvragen waarom excuses aanbieden?? Nou hij heeft de mate van mijn vaders bèta ontvoert. Ze is weer terug maar ze moeten er als nog voor boeten. ''Ja ja en ondertussen steken jullie de grens over zeker '' zegt één van de wachters. Woest kijk ik ze aan. ''GA NU'' zeg ik met een harde stem. Even kijk ik verbaast. "dat was je Alpha stem. yes yes dat bewijst dat jij de echte opvolger bent''. voor ik me kan afvragen wat hij bedoelt begint de grootste wachter te praten:'' Ja sorry Alpha , we wisten niet dat u al Alpha was'' zegt hij terwijl zijn mede wachter weg stuift. ''Mannen pak hem'' zeg ik weer met een zware stem. De man kijkt angstig terwijl er 4 wolven op hem springen en voor ze zijn nek breken zeg ik: "Dit is een waarschuwing wat er met zijn roedel gebeurt als hij nu zijn excuses niet aanbied." Dan hoor ik het fijnste geluid wat er is. De man ligt als een papzak op de grond. Een seconde later komt de Alpha naar buiten gestormd met de Luna op zijn hielen.'' Alpha Demon, wat is er en waarom heb je een van mijn wachters gedood?'' ''wow dat je dat nog durft de vragen'' zeg ik spottend. Ik hou het niet langer vol en verander in mijn wolf. ''Nu ben ik er klaar mee Alpha Dario'' zeg ik terwijl ik zijn naam uitspuug als of er zand in mijn bek zit. ''Je dochter mag dan de o zo beroemde 'verdwenen wolf' zijn maar dat betekend niet dat iedereen medelijden heeft met u en uw vrouw." En met die woorden spring ik boven op hem. Ik hoor de Luna geschrokken naar adem happen. Ik stap van hem af. "ik dacht dat één doodde wachter wel genoeg was, maar misschien helpt een doodde Alpha wel meer'' Na die woorden kijk hij heel verschrikt en zegt iets tegen zijn vrouw via de midlink. Jammer voor hun zijn ze hem vergeten te sluiten en hoor ik wat ze zeggen: '' Ga! Ga en red je zelf. Zeg tegen de roedel het zelfde. Dat ze moeten vluchten'' . Ze kijkt wanhopig naar haar man en tranen vinden zich een weg langs haar wang. Maar uiteindelijk knikt ze. Ze knuffelt haar man voor de laatste keer, veranderd in haar wolf en rent weg met de roedel achter haar aan. Opeens valt het me op dat ze in haar Bruin/zwarte vacht grote witte vlekken zitten. Veel tijd om er over na te denken heb ik niet want dan veranderd Alpha Dario ook in zijn wolf. We draaien rondjes om elkaar heen en als het te lang duurt haalt hij uit. Ik ontwijk hem met gemak. Ik laat hem nog een keer aanvallen en gelijk daarna val ik aan. Hij had het niet verwacht dus ik raak zijn schouder goed. Er zit een grote en diepe snee in waar veel bloed uit stoomt. Hij piept en likt aan zijn wond. Maar het heeft geen nut meer. Waarschijnlijk zal zijn Mate nu ook ergens op de grond liggen. Behalve als ze echt heel erg ver weg is maar dat zou in z'n korte tijd niet kunnen. Ik grijns en wacht tot hij klaar is. We weten allebei dat hij te zwak is om nog te kunnen winnen. "Ach meisje toch geef je het nu al op. Ik heb je letterlijk maar 1 keer aangeraakt'' zeg ik met een babystem. Hij kijkt op en dan zie ik iets in zijn ogen wat ik niet had verwacht: Strijdlustigheid en trots. "Ik geef nooit op. Voor mij en mijn dochter'' zegt hij met een harde maar hese stem. Hoe graag hij het ook zou willen hij weet dat hij dood of verbannen wordt. Op dit moment heeft hij aangegeven dat hij niet uit zich zelf weg zal gaan. ''Je mag kiezen, dood of rouge ergens in een onbekend land'' terwijl ik dit zeg is het plan in mijn hoofd alles behalve laten leven. Als ik dat zou doen zou hij wraak kunnen nemen. Nu denk je dat de rest van de roedel die gevlucht is het ook zouden doen maar zonder Alpha komen ze nergens en hun Luna zou dat toch niet kunnen. Zonder dat ik het me er op voor bereid heb springt hij op en valt aan. Hij bijt in mijn linker schouder, ik schud hem van me af maar het is een diepe wond.... Een hele diepe..
Pov. Avery
We hebben nu gym dus ik ga naar mijn kluisje om mijn gymkleren te pakken. Als ik bij me kluisje ben en mijn gymkleren heb gepakt+ mijn tas er ingepropt heb slaat iemand met een harde klap mijn kluisje dicht. Eerst schrik ik maar als ik zie wie het is zucht ik diep. Het is die guy van de parkeerplaats. ''Wat moet je?'' zeg ik met een boze stem. Hij doet zijn handen omhoog als teken van overgaven terwijl hij in de lach schiet. "Rustig maar hoor tijger, ik kwam alleen kijken hoe het ging'' ''Ja ja'' mompel ik. ''Nee echt''. Ik zucht. ''Het zal wel'' zeg ik terwijl ik mijn kluisje op slot doe. Correctie. Probeer. Want ik merk dat de sleutel er niet meer in zit. Eerst wil ik op de grond kijken, maar besef dan wie er naast me staat. Weer zucht ik. "klootzak, geef mij sleutel terug'' ''Nee'' en daarmee loopt hij slenterend weg mij boos en geïrriteerd achter laten. Ik neem mijn tas weer mee en loop achter klootzak aan. "Hoe moet ik hem opslot doen dan?" Roep ik hem na. "Al gedaan!" Zegt hij zonder om te kijken. ''Klootzak wacht! ma...'' voor ik verder kan gaan met schreeuwen door de gang onderbreekt hij me. Hij draait zich om. ''Waarom klootzak?'' ik zucht voor de 5000ste x deze dag. ''Omdat ik je naam niet weet, en je mijn auto bijna gemold hebt misschien''. Voor hij kan antwoorden voel ik een helse pijn in mijn linker schouder. Het voelt alsof iemand mij neer steekt, in mijn schouder, met een mes maar het er net niet aan de andere kant uitsteekt. Het doet zoveel pijn dat ik alles laat vallen, naar mijn schouder grijp en op de grond zak. Midden in de gang.
1157 woorden
26/08/2020 Verbeterd
JE LEEST
Mates for life✔ ⏩VOLTOOID ⏪#wattys2017
WerewolfAvery van Wilgen is 17 jaar ( bijna 18) en gelukkig met haar leven al is het niet perse luxe Rhys Demon is 19 jaar( bijna 20) en de zoon van de sterkste Alpha. Zij gaat nog naar school en zit in haar examenjaar. Hij wordt Alpha Ze verhuis...