*33* Vampier

3.4K 123 29
                                    




POV. Avery


Met een schok ga ik recht op zitten. Ik hijg en tril helemaal. Het leek zo verdomt echt.

Ik kijk op de wekker en zie dat Rhys over een half uurtje weer terug zou moeten zijn. Ik besluit maar uit bed te gaan en loop naar de kast voor wat kleren. Na even zoeken vis ik er een te groot T-shirt uit en een trainingsbroekje die zowat op mijn heupen hangt.

Ik besluit me even op te frissen in de badkamer. Als ik mezelf in de spiegel bekijk zie ik dat mijn haar er echt niet uitziet. Ik zie dat het T-shirt van achter een beetje gezakt is en mijn tattoo komt tevoorschijn. Plots krijg ik de rillingen.

''Dit is niet goed'' zegt Maaike. ''Ik voel me niet goed Avery, ik...'' de rest hoor ik niet meer want plots valt ze weg.

 Het voelt alsof iemand in mijn nek loopt te hijgen. Ik draai me om en kijk recht in 2 bloedrode ogen. Voor ik kan gillen legt hij zijn vinger op mijn lippen. Hij mompelt iets en plots lijk ik wel aan de grond zijn genageld. Heel voorzichtig gaat hij met zijn hand naar mijn nek en legt mijn haar aan de kant. Hierdoor komt mijn hals bloot te liggen. Voor even geniet ik van zijn  aanraking. Ik sluit mijn ogen als hij zijn ijskoude lippen in mijn hals legt. Ik voel hoe hij met zijn lippen over mijn huid wrijft en af en toe  schrapen zijn tanden tegen mijn huid. Ik zucht als hij zijn vlijmscherpe vampier tanden in mijn hals drukt. Dan word alles zwart en voel ik het leven uit mij glijden.



POV. Rhys


Na ongeveer 2 uurtjes luisteren naar alle problemen in ons 'rijk' kom ik vermoeiend thuis. Gelijk loop ik naar mijn kamer om bij Avery te kijken. Shane doet de hele tijd al vervelend en vreemd en net verbrak hij onze verbinding ineens.

Tot mijn grote schrik is het bed leeg.

''AVERY!'' roep ik door het hele huis. Ik ren naar de woonkamer, naar de keuken, de tuin en weer terug naar mijn kamer. In de kamer ga ik op het bed zitten en haal radeloos mijn hand door me haar. Plots een windvlaag en ik zie dat het raam open is. Voor zo ver ik weet was dat net nog dicht. Zorgvuldig kijk ik de kamer rond. Langs mijn bureau de kledingkast en de badka.... DE BADKAMER!

Vlug sta ik op en loop naar de badkamerdeur.

''Gevaar'' hoor ik Shane zeggen en dan is hij weer verdwenen.

Op mijn hoede pak ik de deur klink en doe hem voorzichtig naar beneden. Langzaam doe ik de deur open. Eerst zie ik de vloer dan het bad en dan blonde krullen verspreid over de grond met een rood er door heen.

Wacht

Blonde krullen

Avery

Rood

Bloed

Ik gooi de deur open en tref daar Avery aan op de grond. Ik laat me bij haar op de grond zitten.

''Avery, hoor je me!?'' geen reactie. Ik sla haar zacht op de wang. Geen reactie.

Haar borstkast gaat nauwelijks op en neer. Ik leg mijn vinger in haar nek. In plaats van haar slagader voel ik een kleverig spul.

Ik zie bloed aan mijn vingers.

Voorzichtig haal ik het haar weg en zie dat ze 2 gaatjes heeft in haar hals met wat bloed.

Ik sla met mijn vuist op de grond. Dit kan je niet menen


''Packdokter snel. Mijn badkamer'' beveel ik via de packlink.

Nog geen minuut later hoor ik mijn slaapkamerdeur open gaan en staa de packdokter en mijn vader naast mij.

''Aan de kant Rhys. Ze moet zo snel mogelijk naar de ziekenboeg'' Normaal mag niemand -buiten mijn vader- mij bevelen maar nu reageer ik er niet op.

''Ik draag haar'' zeg ik opstandig en voor iemand kan protesteren til ik haar voorzicht op.



Bij de ziekenboeg

''Leg haar maar hier neer meneer Demon''

Voorzichtig leg ik haar neer waarna de zuster me uit de kamer jaagt. Samen met mijn vader sta ik op de gang.

'' Ga maar hoor vader, dit kan nog lang duren en jij moet vast nog bezig''

''Rhys Demon. Ze is mijn schoondochter. Ze heeft me nodig en jou ook.''

Ik geef hem een klein knikje en ga dan zitten op 1 van de stoelen. Mijn vader laat zich naast me zakken en dan begint het wachten.

En wachten



En wachten




En nog langer wachten



En nog la... wacht de deur gaat open.

In de deuropening staat de zuster. Op haar gezicht is niks te zien. Zodra ik haar zie spring ik op.

Verwachtingsvol kijk ik haar aan.

''Ik ben bang dat ik slecht nieuws en nog slechter nieuws heb'' Zegt ze zacht.

''WAT!'' Schreeuw ik boos. Ook mijn vader kijkt verschrikt.

De lip van de vrouw begint te trillen en haar ogen glinsteren. Mijn vader staat ook op en zegt: ''G a maar even rustig zitten en vertel maar wat er aan de hand is'' en duwt haar zachtjes naar de stoel.

''Rustig!!, Helemaal niet rustig. Ik wil haar nu zien!''

''M...Maar dat kan niet. Ze.. Ze'' en dan barst ze in huilen uit. De packdokter word er bij geroepen en met een ernstig gezicht zegt hij:'' Tijdens het onderzoeken van de wond kwamen we nog ergens anders. Ten eerste is ze beten door een vampier die eerst haar bloed heeft gedronken en vervolgens zijn gif in haar te spuiten.

Daarnaast heeft ze ook nog een ongeneselijke kanker''


Heyy. Ik vond dit zooo zielig maar oke..

Nu heb ik wel een beetje vooruit geschreven omdat ik zo veel zin had in schrijven.

woorden: 900

geschreven: 25/07/17


xxx unicornxpower

























Mates for life✔ ⏩VOLTOOID ⏪#wattys2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu