HDS 15

2K 99 1
                                    

POV. Nikki.

Ik zie gewoon MIJN eigen moeder zoenen met een een of andere man. Ik weet dat mijn vader en moeder gescheiden zijn en dat is al erg genoeg, maar blijkbaar heeft mijn moeder daar geen problemen mee, maar IK WEL!

"Wat is dit allemaal?!" zeg ik hard. Waardoor mijn moeder omhoog schrikt. Ik zie het gezicht van die ene man. Dit kan je NIET maken. Was dat niet de beste vriend van papa.... Ja Alex heet hij. "Nikki dit is niet wat het lijkt. "Nou dat denk ik wel! Jij zit hier gewoon ze flikflooien met papa's beste vriend?! Althans ik denk dat het papa's beste vriend WAS!" schreeuw ik en loop boos en verdrietig naar boven. Hoe kan Mama en Alex dit papa aan doen?! Ik ben hier echt klaar mee. Ik pak mijn telefoon en bel Zara op. Het js gelukkig niet heel laat ik zie dat het 17:00 is.

Gesprek met Zara.

Z: hallii je spreekt met Zara.

Ik: Met mij.

Z: wat is er je klinkt boos en verdrietig tegelijkertijd.

Ik: dat leg ik later uit, kan ik misschien bij jou overnachten?

Z: Ehm ik denk het. Heb je al gegeten?

Ik: nee nog niet.

Z: ik ook niet als jij al je spullen pakt *kuch kuch* modeshow dan zeg het even tegen mijn ouders.

Ik: prima tot later en dankje wel.

Z: geen dank.

Ik hang op en pak snel een koffer, niet dat ik ga verhuizen puur omdat ik het veel handiger is. Ik doe alle spullen nodig die ik denk ik nodig heb. Modeshow kleren, tandenborstel, kam, extra kleren, schoenen, kleren en paar sieraden voor morgen. Ik prop alles in mijn koffer en probeer het naar beneden te krijgen wat me aardig lukt.

"Wat ga je doen Nikki?" hoor ik mijn moeder vragen.

"Ik ga naar Zara." antwoord ik kort en doe mijn schoenen en jas aan en vertrek. Gelukkig is Zara's huis niet zover van de mijne dus kan ik wel lopen.

Ik ben aangekomen bij Zara. Ik klop op de deur. Ik zie dat Zara de deur opendoet en ik geef haar meteen een knuffel, zonder dat ik het merk lopen de tranen van mijn wangen. "Gaat het?" vraagt Zara. Waarop ik ja knikte, terwijl ik me rot voelde.

Zara en ik lopen naar boven wanneer we allebei hebben gegeten. "Bedankt" zeg ik tegen de ouders van Zara. En ze knikte vriendelijk terug.

Boven aangekomen met Zara. "Oke wat is er gebeurd?" vraagt Zara. Ik vertel haar het hele verhaal. "O het spijt me voor je.." zegt ze. "Dankje."
"Laten we maar gaan slapen je hebt vandaag wel genoeg dingen meegemaakt." zegt Zara en ik kijk op haar klok. Ze heeft gelijk het is al best laat. Ik doe snel een pyjama aan en kruip onder de dekens en niet veel later val ik in slaap.......

Nerd Or Spy?  •deel 1• ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu