POV. Nikki
"Er komen dus twee nieuweleerlingen en het zijn twee jongens." Ja ik weet het zeker wie het zijn. *klop klop* "kom binnen!" roept onze mentor. Nick en Jeremy komen de klas binnen. Ik zie de meiden al glimlachen en knipogen. "Dus stel jullie voor." zegt onze mentor. Ze hebben zich voorgesteld en komen voor ons zitten. "Wat doen jullie hier?" fluister ik. "Nou, voor als je het niet door hebt. Dit was onze verrassing." zegt Jeremy sarcastisch. "Ja dat weten we wel, maar Nikki bedoelden waarom meteen een nieuwe school?" fluistert Zara net iets te hard. "Nikki en Zara, kennen jullie de twee nieuwe leerlingen al?" vraagt ze streng. Ik knik. Zara knikt. "Fijn, dan mogen jullie ze nu even rond gaan leiden." zegt onze mentor. We pakken onze spullen en lopen de les uit.
"Oke wat willen jullie doen?" vraagt Nick. "Ehm, we zitten nu niet in de les. Dus mij lijkt het handig om dan aan onze vis te werken." zeg ik. De jongens kijken mij en Zara verbaast aan. "Wat is in hemelsnaam vis?" vraagt Jeremy. "S.I.V maar dan omgekeerd." fluisterd Zara heeel zacht. De jongens lachen.
We hebben de taken gesplitst. Jeremy en ik gaan naar de computers terwijl ik de wacht houd. Zara en Nick gaan een plattegrond maken van de school en zo exact mogelijk, zodat als we het nu niet af krijgen dat we kunnen inbreken en weten waar alles is.
Jeremy en ik lopen naar de computers. Hij loop naar binnen, ik houd de wacht. Ik kijk de hele tijd in de gang. Niks. Ik kijk naar Jeremy, die is druk aan het zoeken. Hij sluit de computer af en loopt naar mij toe. Hij pakt mijn arm en we lopen naar Zara en Nick. "Heb je iets gevonden?" fluister ik. "Wat hebben jullie gevonden?" hoor ik iemand zeggen. Ik draai me om. Nick. "O sjeses ik schrok me dood." zeg ik. "Rustig, zo erg ben ik ook weer niet." zegt Nick. "Hebben jullie de plattegrond?" vraag ik. Hij knikt. "Hebben jullie informatie?" vraagt Zara die achter een deur vandaan komt. Ik haal mijn schouders op en wijs naar Jeremy. We kijken allemaal naar Jeremy op een antwoord. "Hallo?! Heb je iets gevonden of niet?" zeg ik en zwaai mijn hand voor Jeremy's gezicht. "Nee." hij zucht en haalt mijn hand weg. "Hoe dan?" vraagt Nick. "Weet ik niet, maar alles is gewist. We moeten naar de directeurs kamer gaan, misschien staan daar alle informatie of er zijn fomuliers." zegt Jeremy. We knikken.
Het is 19:00 en ik kleed me om. Ja ik weet het, het is laat. Maar Zara, Jeremy, Nick en ik hebben afgesproken dat we vanavond in school gaan inbreken, voor de informatie natuurlijk. We hebben afgesproken bij mij thuis, dus ik wacht. Ik hoor iemand kloppen en open de deur. Raar niemand. Ik doe de deur dicht, maar ik zie een pakketje staan. Ik kijk links of rechts om te kijken wie het heeft kunnen geven. Ik pak het pakketje op, loop ermee naar de keuken. Ik pak een mes en maak het pakketje open. OMG......
JE LEEST
Nerd Or Spy? •deel 1• ✔
AdventureHet gaat over Nikki. Ze is 17 jaar oud. Op school wordt ze aangezien als nerd en word ook daarmee mee gepest. Heeft haar beste vriendin een geheim voor haar?! En waar blijft haar moeder?! Liever niet kopieëren zonder toestemming. Hoogste rank: #1...