HDS 30

1.5K 63 6
                                    

POV. Nikki

"Kom mee." Zegt de meneer. Hij maakt een hand beweging dat ik hem moet volgen. We stoppen als we bij het eerste tafeltje zijn aangekomen.

"Oke dit is schietbaan van 20m. Probeer precies in het midden te schieten." Zegt hij.

Ik pak het pistool en probeer zo goed mogelijk te raken. Ik blijf geconcentreerd en haal de trekker over. Ik kijk naar het bord en zie dat het precies in het midden is.

O

M

G

"Dat is heel goed gedaan." Zegt hij.
"Dank je." Zeg ik blij terug. "Oke, je gaat nu proberen om 40m te raken."
We lopen naar het volgend schietbaan. Ik sta weer klaar. Ik schiet. Yes weer in de roos!

"Heel knap gedaan Nikki. Nu gaan we elke keer 20 m door totdat de tijd om is." Zegt hij. Ik knik.

Zo heb ik de hele les alles proberen te raken en wat me uiteindelijk ook lukt! Na paar keer compleet verkeerd te hebben geschoten. Ik zie op mijn rooster dat ik lunch heb dus ik loop naar de eetzaal. Ik zie Zara al zien zitten. Ik ga eerst wat eten pakken. Er is niet veel, dus ik heb een banaan gepakt en 2 broodjes kipfilet. Ik loop naar Zara toe. "En hoe was het?" Vraag ik. "Wel goed met jou?" "Helemaal top." Zeg ik blij. "Wat heb jij eigenlijk gedaan?" Vraag ik. "Ik had eerst schietlessen en daarna had ik vechtsporten. Jij?" "Ik had eerst zelfverdedeging en daarna had ik schietlessen." Zeg ik. Zo begon Zara en ik een super gezellig gesprek. De jongens kwamen er ook bij en zo hebben we de hele middag lekker staan te kletsen.

We zien dat het tijd is en nemen afscheid van elkaar. Ik ga nu naar het volgend onderdeel: Meswerpen. Ik denk echt dat het compleet gaat mislukken, maar proberen kan nooit kwaad....denk ik.

Ik kom naar binnen en zie al gauw een iemand op een stoel zitten en overal kleine, maar ook grote messen. Maar dit zijn geen snijmessen of messen die je gebruikt bij het hakken van eten, maar messen die je kan gooien, die een vorm hebben van een cirkel. Snap je wat ik bedoel. Zo nee, denk maar aan ninja's. "Ehm hallo?" Vraag ik zenuwachtig. "A jij bent dus mevr. Star?" Hoor ik, duidelijk een vrouwen stem. "Ehm ja?" Zeg ik nogal onzeker. "Mooi zo, ik ga jou les geven in meswerpen. Dus volg mij maar." Zegt ze en maakt een gebaar dat ik haar moet volgen. "Oke je zag waarschijnlijk al deze messen hangen en liggen." Zegt ze. Ik knik. "Natuurlijk heb je niet altijd deze speciale werpmessen dus daarom krijg jij ook oefening met normale messen, dus die je gebruikt voor het snijden voor eten." Legt ze verder uit. Ik knik als teken dat ik het begrijp. "Oke we gaan beginnen en we beginnen makkelijk." Zegt ze. Ze geeft me een klein wegwerp mesje aan. Dit voelt lichter dan gedacht. "Oke. Concentreer je goed en werp hem daarna zo recht mogelijk op het bord dat je daar ziet hangen." Zegt ze en wijst naar het bord. Ik kijk naar bord en probeer ze goed mogelijk te concentreren. Ik zucht diep, maar werp hem daarna op het bord. Nog steeds houd ik mijn ogen gesloten. Voorzichtig open ik mijn ogen en zie gauw dat de mevrouw met open mond aan het kijken is. "Nikki?" Vraagt ze nog steeds verbaasd. "Ja mevrouw?" Antwoord terug, terwijl ik nog steeds niet naar het bord heb gekeken. "Heb je dit vaker gedaan?" Vraagt ze. "Nee hoezo?" Zeg ik. "Kijk maar naar het bord." Zegt ze en wijst naar het bord. Ik draai me om en kijk waar ik het heb gegooid. In de roos. Oke... Heb ik dat gedaan? Iemand moet hem hebben verwisseld! "Je hebt een gave Nikki." Zegt ze en houd haar handen op mijn schouder. Een gave? "Net als je moeder." Zegt glimlachend, maar haar glimlach verdwijnt al snel, wanneer ze merkt wat ze heeft gezegd. "Mijn moeder?" Zeg ik iets te hard. "Weet je het niet?" Zegt ze verbaast, maar ook hoor je een tikkeltje bang. "Ehm nee..." Zeg ik een beetje boos, maar ook onbegrijpelijk. De mevrouw kijkt naar beneden. Mijn moeder?!

Nerd Or Spy?  •deel 1• ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu