POV. Nikki.
Ik word wakker van mijn wekker. Ik wil slapen. Gisteren ben ik pas laat in slaap gevallen. Ik moet maar elke keer aan mijn moeder denken. Ik zucht, maar stap snel uit bed. Ik pak mijn gymspullen, voor school en training na school samen met Zara. Zoals altijd doe ik mijn ochtend routine die jullie ondertussen allemaal vast wel kennen.
Ik stap op de fiets opweg naar school, want Zara moest naar de tandarts dus die zou een later komen.
Op school aangekomen ga ik naar mijn kluisje toe om mijn schooltas erin te doen, want ja als we toch eerste les gym hebben. Ik word getikt op mijn schouder. Ik draai me op. Thomas en Max...... "Wat willen jullie?" vraag ik. Ik was blij dat ze me een tijdje niet meer hebben lastig gevallen, maar mu begint het weer. Fijn. Dus niet. "Ik wil dat jij even de waarheid verteld." zegt Max. "Welke waarheid?" vraag ik. "De waarheid over wat jij aan het doen bent in sportscholen en helemaal in een van die kickbox school." zegt Thomas. "Wil je het weten?" vraag ik. "Ja." antwoorde ze tegelijkertijd. "Oke.. 1. Bemoei er niet mee. 2. Ga weg uit mijn buurt. 3. Sukkels." zeg ik. Ze kijken me verbaasd aan. Ik loop weg, maar word snel tegen de kluisjes aan geduwd. Au dat deed pijn. "Au." zeg ik. "Jij gaat het vertellen of--" "of anders wat?" zeg ik. Sh*t misschien had ik dat beter niet kunnen zeggen. "Of ik zorg ervoor dat je moeder niet meer thuis komt." zegt hij. Ik voelde alle woede op komen. Mijn handen vormde twee vuisten die ik hard in hun gezichten wilde slaan, maar ik moet me inhouden. Had hij iets te maken met mijn moeder?!
De bel gaat. Net dat ik naar binnen wilde lopen zie ik Zara naar me toe rennen. Ik vertel haar het verhaal wat er net is gebeurd, tijden dat we aan het omkleden zijn. "Trouwens heb je nog iets gehoord over de jongens?" fluisterd Zara. Ik schud mijn hoofd, als een teken van 'nee'. Hun zeiden dat we ons snel gingen helpen en we vroegden wat, maar hun wilde niks zeggen. "Ik heb een idee. Zullen we--" ik kan me zin nieg afmaken of Natalie komt er tussen. "Wat zijn jullie aan het bespreken?" vraagt Natalie. "O ehm Niks, we wilden net naar binnen gaan." zegt Zara en trekt me naar de zaal. We lopen naar één van de banken en gaan zitten. De deur staat op een kier. Dan valt mij iets op, ik tik Zara aan. "Zara. Kijk in de kleedkamer van de meisjes." fluister ik. Ze kijkt en met een snelle beweging kijkt ze me aan. "Wat doet Natalie?" zegt Zara boos. "Ons spullen doorzoeken." gaf ik boos als antwoord. Ze verbergt iets en dat is nu zeker.
De gymleraar kwam naar binnen, we gaan beginnen.
De rest van de gymles was als verwacht volleybal. Saaaaai. Ik kleed me om en samen met Zara lopen we snel de meisjes kleedkamer uit.
"Oke Natalie is zeker iets van plan." zegt Zara vastbesloten, waarop ik knik. "Kom we gaan naar de les anders komen we te laat." zeg ik.
We zitten in de klas en onze mentor komt binnen met een brede glimlach. Oke dat is raar, ze komt nooit met een brede glimlach in de klas. Er moet iets aan de hamd zijn. Ze klapt in haar handen als een teken dat we stil moet zijn. "Beste leerlingen, we krijgen dadelijk twee nieuwe leerlingen bij--
Ik kijk naar Zara, Zara kijkt naar mij. Bedoelden ze hiermee als verrassing?!
JE LEEST
Nerd Or Spy? •deel 1• ✔
AdventureHet gaat over Nikki. Ze is 17 jaar oud. Op school wordt ze aangezien als nerd en word ook daarmee mee gepest. Heeft haar beste vriendin een geheim voor haar?! En waar blijft haar moeder?! Liever niet kopieëren zonder toestemming. Hoogste rank: #1...