V pov
Kami semua berkumpul didepan wad jungkook. Jhope menangis tak berhenti-henti dari petang tadi. Jimin memujuk jhope supaya berhenti menangis malah makin kuat tangisannya. Namjoon dan suga diam seribu bahasa sejak jungkook dimasukkan dalam wad.
Aku?
Jaga jungkook dalam wad ni. Jari jungkook ku main untuk hilangkan rasa bosan yang amat. Jungkook masih tak sedarkan diri.
Dah 5 hari jungkook terlantar atas katil wad. Hyung semua pergi syarikat bighit nak bincang pasal perpecahan kumpulan bts. Mula² aku rasa sedih bila bts nak bubar tapi bila tengok keadaan jungkook macam ni tambah lagi heaters kat luar tu ada baiknya juga bts disband.
Aku ada buka tweeter 2 hari lepas. Hati aku sakit bila heaters sebarkan fitnah yang jungkook cuba bunuh diri gara² tak terima pemergian jin. Ada juga fitnah yang jungkook cuba bunuh diri sebab dia yang bunuh kim seok jin. Aku taktau lah yang heaters nak apa dari kami. Agaknya diorang ni suka tengok kami sengsara. Aku tau permergian seokjin bukan benda yang dipandang ringan. Diorang tak tau kami bts sangat² sengsara.
Lamunan ku terhenti bila ada benda menarik² jari aku. Jungkook memandang aku yang terkejut belum sempat aku bangun jungkook dah genggam tangan aku.
" Hyung.. Kook nak cakap sesuatu kat hyung. "
" Apa dia jungkook? Biar aku panggil doktor jap "
" no V. Aku nak cakap ngan kau sebelum aku pergi "
" Jungkook!!! Jangan cakap macam tu. " Aku memandang dalam anak mata jungkook.
Jungkook mengeluarkan sesuatu dari dalam poket nampaknya macam sehai kertas. Jungkook menghulur padaku. Aku membaca kertas dengan tatapan bengong. Aku tak paham!
" Jungkook apa nih? Kau memain ke ngan aku! "
" Jungkook jumpa dekat tangan namjoon hyung masa jungkook jumpa namjoon. Aku sendiri pun tak faham maksud tu. Tapi aku rasa ada kena mengena dengan jin hyung"
Aku cuba mencerna kata² jungkook yang benar lagi betul. Aku pernah juga terfikir benda yang sama tapi aku cuba buang fikiran negatif tu jejauh aku tak burukkan hyung aku sendiri.
" Taehyung hyung. Aku merayu pada kau kembalikan jin hyung sebenar. "
Air mataku jatuh melihat jungkook yang nyawa² ikan. Aku mengganguk dan berjanji pada jungkook aku dan yang lain akan kembalikan hyung kami ke jalan yang betul.
Aku menyelimuti jungkook yang sudah dibuai mimpi. Aku berjalan keluar menuju ke cafe' hospital perut aku dah main lagu 'save me' dah ni. Aku dari pagi tadi tak makan sebab jaga jungkook aku takut nak tinggalkan dia sesorang.
Someone pov
Dari jauh aku memerhatikan taehyung berjalan ke cafe. Seseorang lelaki duduk di belakang meja taehyung. Lelaki memerhatikan gerak geri taehyung. Aku nak pergi jumpa taehyung tapi apakan dayaku. Aku hanya lah roh yang tak tenteram.
" ARGHHH!!! "
" Suara taehyung!!! " Gumamku dalam hati.
Lelaki tadi menarik taehyung kebilik stor dihujung cafe. Aku dah takda pilihan lain selain selamatkan taehyung. Nyawa taehyung dalam bahaya!
" Kau tau tak kau dah buat hidup aku hancur. Semua sebab kau dan kawan bangang kau!!! Lebih baik kau mati je kim taehyung! " kata lelaki tu tangannya belah kanan mencekik taehyung manakala tangan kirinya pula mengeluarkan pisau dari poket.
Tanpa berlengah aku menarik baju lelaki tu lalu mencampak pada meja besi. Lelaki tu mengerang sakit mulutnya berdarah kerana hentakan kuat di dagunya.
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mystery / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...