(A/N: Kalau nak feel sedih buka lagu BTS lie / Spring day / Butterfly.)
Cahaya matahari menyinari bilik Jimin. Jimin meraba-raba katilnya mencari sesuatu tetapi katilnya tetap seperti sedia kala. Jimin membuka matanya bila sedar yang katilnya kosong susuk tubuh V tiada di situ yang hanya ada sebuah nota kecil
" Jimin aku pergi kedai beli aiskrim"
Jimin tersenyum. Dia ingatkan yang V betul-betul pergi tinggalkan dunia berjumpa dengan Jin.
" Morning guys"
" Morning jimin"
" Mana tae?"
" Kata pergi beli aiskrim"
" Beli aiskrim apa sampai 2 jam. Tu buat namanya."
" What!! 2 jam?!!!"
" Jangan..jangan. V...."
Jimin berlari masuk kedalam bilik memakai baju dengan pantas dia turun balik.
" Jimin-ah waeyo!" Suga tetiba tak sedap hati tengok Jimin dalam kelam kabut.
" Korang ikut aku! Palli!"
Tanpa banyak songeh mereka meninggalkan semua dan mengikut Jimin mencari V.
" V mana kau!
V!"
" Ahjussi. Ada nampak tak lelaki berambut perang seusia saya berjalan dekat area sini?"
" Takde"
Jimin meramas kasar rambutnya. Skrin handphone dihidupkan dan mendail nombor milik V tetapi hampa kerana V tidak menjawab.
" Jimin! Kau dah try call dia?" Tanya Suga yang tiba-tiba muncul. Jimin menganguk.
" Jimin! Sana tuh! Kenapa riuh sangat? Jom tengok!"
Suga menunjuk ke arah tepi jalan berdekatan dengan Sungai.
" Hyung ni bukan masanya lah!"
" Jom jelah!"
Jimin dan Suga melirik pada orang ramai. Manatau kat sini ada V. Mereka nengeluh bila wajah V tidak kelihatan langsung. Baru nak beredar mereka terdengar perbualan orang kat situ.
" Kesiannya budak tu. Muda-muda lagi nak bunuh diri. Tak sayang nyawa betul"
" Kan..akhirnya mati budak tu. Malang Sungguh."
Jimin dan Suga tersentap mendengar berbagai-bagai cacian dan hinaan yang mereka pada budak malang tu.
Jimin berpatah balik mahu melihat siapakah 'budak malang' yang dikatakan mereka.
Air jernih keluar dari kelopak mata Jimin apabila melihat 'budak malang' yang dikatakan orang ramai rupanya V. Kawan baiknya.
Jimin menghampiri mayat V lalu memeluknya dengan erat. Dia dah tak kesah dengan apa yang orang ramai kata pasal dia. Suga hanya mampu menitiskan air mata melihat muka V yang terukir senyuman di sudut hujung bibirnya.
" V! Bangun lah! Jangan tinggalkan aku!
" V!!!!"
" Bangunlah! Kau lupa ker janji kita!!!"
..................
Daun pintu bilik dikuak perlahan. Kakinya dihayun malas melangkah masuk kedalam bilik yang penuh dengan memori terindah dia bersama dengan V d ahulu.
" V-ah! Aku rindu nak gaduh dengan kau lagi"
" A-aku rindu nak p-pukul k-kau dengan penyapu sebab a-aku i-ingat kau g-gwinsin."
Jimin menangis teresak-esak bila terkenangkan peristiwa yang terjadi semalam.
Jimin membuka laci memasukkan barang-barang kepunyaan V kedalam beg plastik untuk dibakar nanti.
Matanya tertarik pada satu sampul surat yang tertulis namanya di atas surat tersebut.
Jimin mengoyak perlahan dan mula membacanya. Air matanya deras mengalir bila dia membaca nama panggilan yang direka khas dari V.
To my dear friendseu Jiminie
Aku nak ucapkan tahniah pada kau sebab kau dapat jumpa surat ni. Bila kau dah jumpa surat ni mesti aku dah takda kat dunia ni lagi kan? Haha jangan risau Seok Jin hyung ada untuk temankan aku. Jangan nangis Jimin. Aku tahu mesti kau menangis bila baca surat ni kan? Kau masih ingat janji kita? Aku minta maaf sebab tak tunaikan permintaan kau yang terakhir tu tapi aku harap kau dapat tunaikan permintaa aku Jimin. Ingatlah Jimin jangan anggap aku dah takde selamanya dan anggap aku dah takda di dunia tapi aku masih ada di dalam hidup kau dan selalu ada bersama dengan kau. Arh..mesti kau penat nak baca kan? Sebab panjang sangat. Hahaha..Aku nak kau jaga jungkook dengan baik jangan bagi dia sedih lagi lepas aku takde. Jimin lagi sekali aku minta maaf tak dapat nak tunaikan permintaan kau. Mianhae..Jiminie. Okay lah aku pergi dulu. Seokjin hyung dah tunggu aku. Bye..My Dear Friendseu.
I will never forget our friendship. Thanks You for you Jimin because always make me smile and take care of me. I love you guys.
Our friendship will never end. Don't forget your Promise Jimin my saeng.
From your lovely ladybug
Kim taehyung
Jimin terduduk di lantai meraung sekuat hatinya. Tak kesahlah kalau hyung nak marah sekalipun. Jimin mengengam erat surat V.
Badan Jimin terasa hangat seperti ada yang memeluknya.
" Nangis jelah Jimin. Hyung tahu kau sayangkan V sangat"
Jimin menangis dalam pelukan Suga. Mereka yang berdiri hadapan bilik V memandang Jimin sayu.
" V-ah! Aku tak lupa janji-janji kita. Aku akan pegang janji kita sampai aku mati"
Our friendship will never ends.
.............................................
Saya buat update banyak sebab esok saya dah tak boleh update dah. Mianhae..
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mystery / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...