LMG 30

1K 94 24
                                    

" HELLO FRIENDS."

" Ah Sudah."

Suga cuba berdiri tetapi kakinya terasa sakit dan pedih. Jin di hadapan menjeling Suga tajam.

" Apa kau nak!?"

" Aku nak nyawa kau."

Mata Suga terbeliak dengar Jin minta nyawanya. Kenapa dia? Kenapa tak Jimin? Jungkook?

" Kenapa aku?"

Jin mendekati Suga kemudian mencengkam leher Suga kuat. Suga meronta minta dilepaskan tapi apa daya dia yang tak seberapa. Pandangan Suga mula gelap. Sebelum dia pengsan kehabisan nafas benda terakhir dia nampak adalah 'Yang lain' berada di belakang Jin tengah memandangnya.

' V mengangkat tangannya seperti yang dijanjikan Jimin bagi V bungkusan hitam tu. V mula mengoyak sampul yang membaluti kotak manakala Jimin  hanga jadi penonton sehingga jelas nampak sebuah kotak hitam di atasnya ada tulisan merah.'

Suga tersedar dan tercari-cari nafas. Boleh rasa sakit pada leher.

" Shit! Mimpi apa tu."

" SUGA HYUNG!"

Suga memandang Jimin di sebelahnya yang tersengeh. Jungkook nampaknya lebih fokus pada handphone sampai tak hiraukan Suga yang muka berkerut. Pelik. Malam tadi bukan dia gaduh dengan Jimin. Pastu dia kena tarik sampai ke bilik mayat. Pastu dia pengsan sebab kena cekek dengan Jin.

Tapi macam mana dia ada kat dorm?

Jungkook..Nampak sihat.

" Hyung?" Suga tersentak. Ditenungnya Jungkook dan Jimin lama-lama.

" Asal hyung pandang kitaorang macam tu?" Tanya Jungkook yang kini tumpuannya pada Suga lepas bateri handphone dia habis.

" M-Macam mana aku ada kat sini? Aku bukan kat hospital?" Jungkook dan Jimin berpandangan.

" Apa Hyung merepek ni. Kita kan nak pergi melawat Kubur dorang mana ada nak pergi hospital."  Suga tercengang. Matanya beralih pada baju yang dipakai. Kemudian beralih pada bunga taik ayam atas meja.

' T-Ta-Takkan.'

" Yoong hyung?" Tegur Jungkook yang kelihatan takut dengan perangai pelik Suga.

" Hyung nak pergi ke tak ni?" Jimin cuba alih topik.

" Aish hyung ni buat penat je beli bunga tapi tak jadi."

" Korang pergilah aku nak rehat. Kepala aku sakit." Tipu Suga. Mereka berpandangan kemudian menganguk.

" Yelah. Kitaorang pergi dulu."

" Nanti hyung jangan lupa lawat dorang. Sian dorang." Kata Jungkook sebelum keluar dari rumah dengan Jimin.

' Buat apa aku nak lawat dua kali. Sekali cukuplah'

Suga's Pov

Lepas je diorang hilang. Aku terjah masuk bilik Jungkook. Aku tak rasa apa yang aku alami tu mimpi.

Jap!

Dalam mimpi tu Jungkook...

Aku perlu cari....




" Ubat! ubat! Mana dia ubat."

Aku mengeledah semua tempat. Tetiba mata aku tertumpu pada sesuatu benda hitam tersorok di celah perabot milik Jungkook. Ubat yang dicari segera dilupakan.

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now