LMG 9

1.4K 130 33
                                    

Kedudukan bilik bts dah bagitau belum? Kalau belum ni kedudukan bilik diorang.

-Suga & Namjoon - bilik bawah
-Jhope & V - Bilik atas bahagian hujung
-jungkook & Jimin - bilik atas tengah

faham²kanlah...^^
................................................

Suga pov

" Jimin!!!!"

Aish budak ni pengsan pula. Tak sangka semangat hang lemah. Aku menepuk nepuk pipi jimin sampai merah tapi Jimin masih tak bangun.

V keluar dari bilik kemudian masuk balik kat tangannya ada gelas berisi air.

Splash~

" Phuih!! Air apa ni! Yah!! Kim taehyung!! Jugeulae!!!?? "

" Sapa suruh kau tak nak bangun!"

" Eoh!! Kau sapa huh!!! Nyah kau dari sini!!! Shuh!!"

Jimin acah² sepak seokjin disebelah yang buat muka macam nak bunuh dia sekarang ni.

" You got no jams"

" Jimin! Tu seokjin hyung lah!"

" Mwo!!! Habistu kalau tu seokjin hyung yang haritu tu???"

Jimin pov

Suga hyung cerita kat aku dari A-Z. Aku melopong bila dengar semuanya. Serius aku tak paham.

" Mianhae!! Jimin-ah hyung tau. Hyung dah sakitkan korang."

Baru aku nak bukak mulut Seokjin hyung dah hilang. Ternganga seluas gunung everest mulut ni hah.

" Eoh!!! Mana seokjin hyung?"

" Dia dah pergi lah tu. Dah lah aku nak tido. Korang boleh blah dari bilik aku."

" Kejamnya."

Aku keluar dari bilik suga hyung dan dudum di ruang tamu main game dengan V. Mata aku tak boleh lelap pula bila V dah simbah air kat aku tadi.

Jungkook pov.

Aku pandang namjoon yang enak tido sebelah aku ni. Jimin dan V hyung pula kat ruang tamu main game dah lah memekak tetengah malam ni. Terjaga aku. Aku bangun dari katil tanganku mencapai jaket yang digantung di pintu. Aku berjalan perlahan-lahan keluar dari bilik takut namjoon hyung sedar. Aku menolak pintu bilik hoseok hyung.

" Ouh Jungkook?"

" Hyung tak tido lagi?"

" Tak. Hyung tengah baca webtoon ni. Jungkook pula asal tak tido lagi?"

" Jungkook dah tido tapi terjaga"

" Ni mesti jimin dengan V main game kat bawah kan?"

" Haah"

Bilik hoseok hyung ni bahagian hujung jadi bunyi bising kat ruang tamu takkan dengar. Bilik aku pula dekat dengan tangga. Sebabtu lah aku dapat dengar bunyi bising kat bawah tu.

" Jungkook meh lah sini tido ngan hyung"

" Ermm takpe ker?"

" Takpe. Lagipun hyung sorang je kat sini."

Aku mencapai fon aku. Dah 1:30 pagi masih tidak boleh tido lagi walaupun aman dari ganguan bunyi bising. Aku toleh Hoseok hyung yang enak tido.

Prak~

Bunyi apa tu? Aku rasa datang dari arah branda bilik ni. Aku beranikan diri meninjau dekat branda tu. Alangkah terkejutnya aku bila susuk tubuh Jin tengah pegang pisau smirk dekat aku.

" JIN!!! KORANG!!!! TOL-- hfffttt"

Shit ada orang dah tutup mulut aku. Tapi siapa?

Bukk~

Namjoon pov

Aku tersedar dari tido akibat jeritan kuat dari arah bilik hujung. Aku ke ruang tamu panggil V dan jimin untuk tengok apa yang jadi kat atas. Pintu bilik Hoseok terbuka. Hoseok takda kat atas katil? Wait tu..tu bukan jungkook?

" JUNGKOOK!!!" Laung jimin dan V. Suga yang baru muncul terkebil-kebil.

Aku menerpa kearah jungkook yang terbaring atas lantai. Badannya berlumuran darah. Anak matanya memandang tepat anak mata aku.

" H..hy..hyung..mi..mian..mianhae"

" Jungkook bertahanlah! Jangan tinggalkan kami jungkook. Tolonglah jangan tinggalkan kami macam Jin hyung. "

skip~

Aku meraup kasar muka aku. Hoseok hilang. Jungkook terlantar lagi kat hospital. Apa aku nak buat ni.

" Joon. Hoseok ada call kau?"

" Takda hyung. Aku try call dia tak dapat"

" Suga hyung! Namjoon hyung! Waktu lawat dah habis. Jomlah balik cari hoseok hyung mana tau dia ada kat rumah"

Aku menghempaskan badan di atas katil empuk. Jimin dan V tido kat bilik aku. Suga yang suruh takut nanti diorang pula yang kena.

" Suga hyung. Tae jumpa benda ni dekat dalam kocek baju jungkook tadi"

Cebisan kertas lagi.

" Ni tae jumpa kat sudut bilik jhope hyung. Tae tak sengaja terlanggar masa nak cepat tadi"

V keluarkan sebuah kotak hitam dari dalam begnya. Sah ni kotak yang kitaorang jumpa kat dorm haritu. Asal kotak ni datang balik? Masatu aku dah buang dah. Takkan jhope kutip kotak ni? Sah aku rasa ada benda dia sorok kat kami ni.

" Namjoon asal muka kau berkedut? Kau fikir apa tu? Share lah skit"

" Suga hyung. Ingat tak kotak ni? "

" Ingat yang kau buang haritu an"

" Yes. Tapi asal kotak ni ada kat jhope? Bukan aku dah buang ker "

" Tu aku tak tau lah."

Jimin bangun dari duduk dan berlari ke pintu lalu menguncinya.

" Jimin asal kau kunci pintu?"

Pandangan diorang mula² kat aku mula beralih dan tertumpu pada jimin

" Shuh!! Diam lah hyung!"

Jimin kembali duduk di tempatnya. Mukanya kelihatan pucat lesi.

" Jimin?"

" Korang tak dengar ke? Bunyi derapan tapak kaki tadi?"

" Sebabtu kau kunci pintu?"

" Ye hyung. Aku takut tu jin hyung"

" Aku rasa hoseok kot"

Perbualan kami terhenti bila terdengar bunyi bising dari arah ruang tamu. Bunyi tv. Kami mula mengigil ketakutan. Semua sekarang ni dekat bilik aku. Hoseok hilang.

" Argh! Abaikan lah bende tu. Aku ada bende penting nak tunjuk kat korang ni"

" Apa dia?"

" Ni"

Cebisan kertas lagi.Hadoi. Cebisan yang lepas pun masih belum terungkai. Ni datang lagi 2.

" 9"

" 9 lagi! Masatu aku dapat 9 juga" rengek V.

" kau pula tae?"

" J"

" J??!!"

" Aku rasa jin. Kau?"

" Kau gila ke suga hyung. Jin kan dah takda. Hadoii..kau ni.."

" Haahlah. Aku lupa."

" Dah lah aku lapar. Barang dapur kita tak beli lagi. Siapa nak teman aku?"

" Aku!!" Serentak semua jawab. Takut ler tu tinggal sini.

" Okay jom"

Jimin bangun terlebih dahulu berjalan menuju ke pintu.

" OMMA!!!!"

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now