LMG 14

1.3K 123 4
                                    

" Miss me?"

" Apa kau nak lagi dari kami huh!"

" Kau tak rindu hyung kau?"

" Buat apa aku nak rindu pembunuh macam kau!"

Tanpa mereka sedar 'dia' tersenyum sinis.

Jin melangkah keluar dari celah kegelapan mendekati BTS.

" Kau datang dekat! Aku tak teragak-agak nak bunuh kau!"
Suga cuba mengugut Jin dari cuba dekat dengan mereka. Tapi sebaliknya Jin semakin mendekati BTS sehingga tinggal beberapa jarak antara mereka dengan Jin.

" Kau nak bunuh aku?"
Jin tersenyum sinis.

Suga menghala pisau dekat arah leher Jin. Dari mana datangnya pisau tu.

" Bunuhlah! Kau tunggu apa lagi! Kata nak bunuh tadi!"
Mata jin kelihatan berantakkan. Walaupun keadaan gelap Suga masih boleh melihat wajah Jin dengan jelas.

" Bunuh je lah Suga hyung!"
Jerit jhope dari arah belakang Namjoon.

Ting~ting~ (betul ke bunyi pisau jtuh?)

Pisau yang dipegang Suga jatuh ke lantai. Satu-satu wajah BTS Jin tatap sehingga ke 'dia' tatapannya ditajamnya seolah menusuk pisau tajam tepat ke jantungnya.

" Kenapa korang tak bunuh aku je terus! Korang dah ada peluang kenapa tak bunuh je! Aku-"

" Diorang tak kejam macam kau!"
Jin menoleh seokjin yang berdiri disebelah Suga yang menundukkan kepalanya menghadap lantai.

" Kau!"

" Kenapa? Terkejut tengok roh kau sendiri?"
Jin hilang kata-katanya dengan kata pedas yang keluar dari mulut Seokjin.

" Jin hyung."

Jin memandang Suga sekilas. Tak sanggup dia nak pandang wajah Suga yang sayu memandangnya.

" A-aku takkan bunuh hyung aku sendiri walaupun hyung siat-siat kulit aku. A-aku tak sanggup tengok hyung aku merana terutama hyung yang aku dah anggap dia macam abang kandung aku sendiri."

" Tapi aku dah cederakan Jungkook"
Kata Jin dingin.

" Walaupun hyung bunuh jungkook sekalipun. Aku tetap tak akan bencikan hyung. Aku tetap sayangkan kau Hyung. Hyung lupa ke nilai persahabatan kita takda batasnya walaupun hyung dah takda. Jin hyung please come back to us. Bogoshipo hyung"

Suga menangis dengan kuat bila Jin hilang dari pandangan. BTS yang lain juga terikut nangis bila terkenangkan kenangan manis dengan Jin.

" Hyung! Waeyo! Kenapa buat aku macam ni!"

" Suga dah lah tu"

" Hyung! Kenapa!!"

Seokjin cuba menenangkan Suga dari terus mensakiti dirinya sendiri.

" Suga tenanglah."

" Hyung jangan tinggalkan aku sesorang."

Suga cuba mengapai tangan seokjin tapi tidak boleh.

" Yoongi. Aku ni roh dia saja. Aku tak boleh nak kekal selamanya dengan kau"

Bayangan Seokjin hilang dari mata Suga dan membuatkan Suga meraung.

" Hajima Hyung!"

" Kenapa dunia ni tak adil..wae! Aku dah penat nak lalui semua ni."

" Hyung kami k-kan ade. Hyung jangan sedih-sedih lagi."

" Kalau jungkook tengok hyung dia macam ni mesti dia akan bertambah sedih"

Suga menggelap sisa baki air matanya dan kembali berdiri. Di hujung bibirnya terukir senyuman manis.

" Jom bawak jungkook balik"

...........................

Jungkook termenung seorang diri memandang siling wad kebosanan menanti Hyungnya mengambil nya balik ke rumah

" Erm! Mana diorang ni! Dah 2 hari tak jenguk aku nih. Siaplah diorang nanti" bebel Jungkook.

Butterfly~ Like a butterfly~

Kening sebelah jungkook terangkat. Ingatkan hyungnya yang call tapi bukan. Jarinya slide ke button hijau.

" Anyeong"

.........

Takda sesipa yang jawab.

" Siapa tu!"

" Jeon Jungkook~"

" Ye saya. Ada apa?"

Talian putus dengan tiba².

" JUNGKOOK!"

Pintu bilik wad dikuak Namjoon diikuti BTS dibelakangnya. BTS menerpa ke arah Jungkook yang kelihatan pucat.

" Yah! Jungkookie! Makin kurus kau eh!"

" Makin hodoh pun ada"

" Yah! Jungkook kau dah lama tak lawan game ngan aku!"

Kecoh wad dengan suara-suara mereka. Jungkook hanya mendiamkan diri memikirkan empunya suara di talian tadi.

Suga perasan Jungkook berkelakuan pelik sejak dia masuk tadi. Mukanya jelas nampak pucat.

" Jungkook? Kau okay tak?"

Jungkook menggeleng. Jimin duduk di birai katil tanggannya menepuk-nepuk bahu Jungkook.

" Yah! Jungkook! Kalau ada masalah cerita je lah kat kami. Jangan rahsiakan"

Jungkook menghela nafas sebelum menceritakan kejadian yang berlaku sebentar tadi.

" Macam tu lah ceritanya. Aku takut. "

Jimin yang duduk di sebelah jungkook tergelak sehingga nak terjatuh dari katil.

" Jimin. Kau asal gelak? Tak lawak lah"

" Pfttt hahahaha! Jungkook you got prank. Hahah"

Jungkook yang dari tadi cuak bertukar menjadi geram bila dapat tahu Jimin yang call dia.

' Kuang ajar nye pendek' marah jungkook dalam hati

" Kau ni jimin. Takut kitaorang bila Jungkook dapat panggilan macam tu. Rupanya dari kau."

" Jimin! You got no jams"

" Mian jungkookie~ aku rindu nak nyakat maknae kita ni"

Jimin mencubit pipi jungkook kuat. Geram pula dia tengok pipi jungkook yang gebu tu.

Skip~

" Jimin! Tunggu aku!"

Suga berlari anak kearah Jimin yang terpinga-pinga memandangnya.

" Waeyo hyung?"

Suga memandang kiri dan kanan melihat keadaan sekeliling takut jika ada mahluk yang tidak diundang datang bertapa (bts). Okay line clear.

" Jimin kau tipu jungkook kan sebenarnya kan?"

" Mana ada betul lah. Aku yang call dia."

" Jimin! Aku kenal kau bukan setahun dua tau! Tapi dah bertahun aku kenal kau"

Muka Suga yang kelihatan serius buat Jimin sedikit takut.

" Okay..okay..aku memang tak boleh nak rahsiakan dari hyung kan."

Suga tersenyum dengar kata² Jimin.

" Memang aku tipu jungkook."

" Tapi kenapa Jimin?"

" Aku tak nak yang dia risau. Hyung tak tengok ke muka dia masa first kita jejak kaki masuk wad tu. Pucat lesi. Aku tak nak dia sakit lagi hyung"

Mata jimin mula berair. Suga menganguk faham. Dia tahu yang Jimin ni sayangkan Jungkook dan dah anggap jungkook sebagai dongsaeng dia sendiri.

Jungkook memerhati mereka berdua dari jauh. Air matanya menitis cecah ke lantai.

" Gomawo hyung ambil berat pasal aku"

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now