Hoseok pov
Kenapa dengan aku ni. Wajah yeoja kat restoran tadi aku tak boleh lupakan. Muka dia sebijik.macam adik aku. Tapi adik aku dah mati tiga tahun lepas....
" Jhope? Kenapa ni? Termenung je?" tanya namjoon.
Suga dan Jimin merenung aku tajam. Dah kenapa diorang ni?
" Erm..Takda peper.. "
Aku menyuap sesudu mee goreng buatan namjoon yang tak sedap kedalam mulut untuk mengelak dari menjawab lagi soalan.
Asal aku rasa ada aura gelap kat sini? Patutlah...dari start aku duduk tadi Suga dan Jimin tenung aku macam nak bunuh je.
" Korang asal pandang aku macam tu?"
"..."
Jimiin dan Suga berbalas pandangan kepala mereka digelengkan. Mata Suga dan Jimin beralih merenung Namjoon pula.
" What the h*** korang tenung aku macam tu? Stop please i want to eat!"
" Namjoon aku nak tanya kau!?"
Wew...serius gile muka dua orang ni.
" Apa!"
" Kau masih ingat lagi peristiwa 3 tahun lepas?"
Peristiwa tiga tahun lepas?
Namjoon berhenti mengunyah dan terdiam sejenak. Seperti yang Suga dan Jimin anggap mesti Namjoon tahu sesuatu. Jungkook mendiamkan diri menjadi penonton.
" Namjoon please cerita kat aku apa yang jadi 3 tahun lepas"
" A-Aku "
" What?"
" A-Aku Takkan bagitau korang!"
" Kenapa!" Bentak aku.
" Aku....dah janji dengan Jin hyung untuk simpan rahsia ni!"
" Mwo!"
" Masa korang accident dalam perjalanan nak pergi hospital jumpa jin hyung. Nasib baik aku dengan taehyung naik teksi tak ikut korang. Kalau tak dah arwah aku sekarang ni. Bawak kereta mengalahkan tengah belumba kat litar. Tak sayang nyawa. Nak lawat orang accident last-last korang yang accident."
" Tak yah lah bebel. Aku nak tau apa yang jadi masa kitaorang accident tu. Bukan nak dengar ceramah kau"
Namjoon diam sejenak. Pandangannya beralih kearah aku. Renungan matanya ditajamkan seolab-olah mahu menusuk jantung aku.
" Tak de apa lah! Jom gi kerja. Dah lambat dah ni. Nanti tak pasal-pasal boss marah."
Apa maksud renungan Namjoon? Ah. lantaklah.
Skip♦
Kenapa kepala aku selalu pening bila malam? Ah...accident tiga tahun lepas buat ingatan aku hilang.
Laci meja ku tarik tangganku lantas mengambil ubat yang doktor bagi kat aku suruh makan pada setiap malam.
Flashback
" Jung Hoseok. Penyakit kamu hidap semakin teruk. Memori ingatan kamu semakin lemah. Kalau boleh saya nak tahan kamu kat hospital. Emosi diri kamu semakin teruk ini boleh membahayakan orang sekeliling dan juga kawan serumah kamu."
" Tapi doktor saya tak nak masuk hospital. Saya..takut..."
" Saya tahu kamu masih fobia dengan kejadian tiga tahun lepas yang menimpa kamu dan rakan kamu. Tapi tolong fikir tentang nyawa kamu dan orang yang berada di sekeliling kamu."
" Tak ada cara lain yang boleh pulihkan saya doc?"
" Hanya ubat ni"
" Bagi saya doktor"
" Tak boleh Hoseok. Ubat ni hanya mampu bertahan sebulan. "
" Doktor bagilah saya 2 botol"
" Saya tak boleh jamin kamu hidup lama sebab serpihan kaca yang termasuk dalam kepala semakin dekat dengan otak kamu. Kalau kamu rasa sakit makan ubat ni 2 biji setiap 4 jam. Kalau melarat sangat sakitnya saya nasihatkan buatlah pembedahan secepat yang mungkin"
end flashback.
.....
Aku turun ke dapur mengambil segelas air lalu meletakkan di atas meja. Gelas air tu menjadi tenungan. Rambut ku ramas kasar.
Aku nak tau kejadian tiga tahun lepas. Kenapa aku tak boleh ingat balik!!
" Hoseok?"
" Namjoon"
" Kau okay?"
" Erm. "
" Kau macam ada masalah je?"
" Namjoon. Apa yang jadi masa aku accident?"
" Lambat laun kau akan tahu juga hoseok"
" Namjoon. Kalau aku nak tanya boleh?"
" Erm."
" Tak da apa lah. Aku naik atas dulu"
Namjoon pov
Asal pelik je perangai Hoseok. Siap bawak air kosong lagi.
kriuk~ kriuk~
Hehehehe..perut aku lapar bab tu lah aku tak tido lagi..
Aku menuang serbuk di dalam periuk dan meletakkan mee kemudian kacau. (mcm dlm rncgn masak pula)
Pak~pak..pak...
Bunyi apa tu? Siapa yang tak tido lagi memalam ni!!
Aku menoleh kebelakang tetapi tiada orang gelap keadaan ruang tamu hanya diterangi dengan lampu dapur.
Pffft~~~
" Omo!! Maggie aku kering!"
Selesai saja masak aku tuangkan dalam pinggan. Tak lupa juga aku nk minum sekali dengan jus oren segar dari dalam kotak. (dey tu pun nk ckp ke?)
Namjoon: *tendang author* Go away!
Pak...pak...pak...
Bunyi tu datang lagi. Ish kacau je aku nak makan. Tengah sesedap makan aku terdengar sesorang memangil nama aku.
" Namjoonie~"
Aku pusing je belakang.
.
.
.
.
.
.
.
Prak...bakk...(jgn gelak)
Nak tau? Tunggu next chap..bubuye
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mystery / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...