LMG 12

1.3K 122 3
                                    

" Yoongi. Kalau Hyung dah takda. Apa yoongi buat?"

Suga memandang Jin pelik.

Hyung nampak pucat ada kena mengena ke? bisik hati suga.

" Hmm..Apa hyung merepek ni. Dah lah aku nak tido."

" Yoongi-"

" Zzzzz!!! zzzz"

" Gud night yoongi"

" Night hyung."

.....

Hyung perangai kau pelik sejak akhir-akhir ni. Aku selalu dengar kau menangis dalam bilik air.

Aku tak tau sebabnya tapi aku rasa hyung mesti ada sembunyikan something. Tell me why hyung. Mana tau aku boleh tolong.

Kau sakitkan hyung? Aku jumpa pil ubat tahan sakit bawah bantal kau masa hyung suruh aku kemas bilik Hyung kenapa rahsiakan dari aku?

Kita dah kenal lama tapi kenapa hyung?

Lamunan suga terhenti bila bahunya dicuit seseorang.

" Suga?"

" Er..Namjoon. Kau asal tak tido lagi?"

" Hyung. Patutnya aku yang tanya kenapa kau tak tido lagi dan kau buat apa duduk kat luar ni seorang diri?"

" Tak da apa lah Namjoon Aku tak boleh tido so aku bangun ambil angin malam"

" Aku tau kau risaukan Jin hyung kan?"

" Macam mana kau tahu?"

" Aku perasan yang Jin hyung setiap kali memasak dia akan sediakan pil dengan satu gelas air. Aku juga pernah nampak Jin hyung selalu pegang kepalanya kadang-kadang dia picit. Aku syak yang Jin hyung sakit"

" Aku pun rasa macam tu Joon. Tapi Jin hyung suka sangat berahsia dengan kita kalau ada masalah seolah-olah macam dia tak anggap yang kita ni kawan dia dan kita tak boleh nak tolong dia"

" Hyung. Jin hyung bukan macam tu tapi Jin hyung just tak nak susahkan kita"

V berdiri di sebelah Namjoon. Matanya kelihatan berair.

" Aku tahu tu V. Tapi cuba lah bagi tau masalah dia mana tau kita boleh tolong"

Dorm BTS (Still flashback)

Jin memicit-micit kepalanya yang tetiba terasa pening. Tetiba pandangan Jin mula kabur.

V masuk dalam dorm keletihan selepas 30 minit jogging.

Niat V hendak minum air terbatal apabila ternampak Jin terbaring dilantai.

" Aku kat mana ni?"

" Hyung dah sedar? Okay tak?"

" Erm..korang?"

" Tadi Tae nampak hyung pengsan kat dapur."

" Nasib baik Taehyung ada kat dorm kalau tak. Tak tau lah apa yang jadi dekat hyung nanti"

" Gomawo V-ah"

" Heheh"

" Hyung."

" Ya. Yoongi."

" Hyung sebenarnya sakit kan?"

" Er..m-mana ada. Hyung sihat je lah"

" Hyung tipu! Aku jumpa benda ni bawah bantal hyung"

Terbeliak mata Jin nampak ubat dia ada pada Suga. Yang lain juga terkejut tengok ubat di tangan suga kecuali Jhope memandang Jin kosong seolah-olah tiada perasaan.

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now