LMG 36

985 110 126
                                    

" Hyung?" Jimin tercegat depan pintu.

" Jimin"

" Hyung buat apa kat bilik aku?" Suga sorokkan tape kat belakang baju dia.

' Hyung eh..lme kau tk sebut'

" Aku panggil kau banyak kali kau tak sahut aku naik bilik kau." Jimin diam tak cakap apa-apa. Suga rasa aura lain.

" Aku keluar Joging." Riak muka Jimin tak tunjuk apa-apa reaksi. Dahi Suga berkerut.

Baju lengan panjang buat joging dengan selipar jepun mana tah dia rembat.

" Dahlah turun makan. Aku dah sediakan sarapan." Suga tarik tangan Jimin. Tape yang disorok belakang baju disumbat masuk poket. Nasib Jimin tak nampak.

" Hyung." Suga dongak pandang Jimin.

" Hm."

" Hyung aku mintak maaf." Suga tersedak.

" Mintak maaf?"

" Yelah aku banyak buat salah dengan kau." Suga mengangguk setuju. Tak boleh di nafikan. Hahaha.

"Hyung?"

" Ye. Aku maafkan kau. Aku tak buat salah so takda maaf untuk kau." Jimin diam. Suga tersenyum senget.

Bibir 'dia' bertukar kepada satu senyuman sinis.

Skip..

Tape yang duduk lama dalam poket dikeluarkan dengan seksa.

Tadi ada dikeluarkan untuk tengok tapi lepas tu masukkan balik dalam poket. Yang budunye bukan nak pegang.

" Budu sakit syial." Suga tampar tape tu. Jangan tanya nape dia tampar tape.

Tape dahlah besar pegi letak dalam poket. Mana tak sakit. Yang pelik macam mana boleh muat tu.

Suga bandingkan tape tu dengan tape yang dia tengok.

" Tapi asal tape satu ni kosong? Yang ni pula ada isi?" Suga menggaru kepalanya yang gatal.

Dalamnya kosong tak macam tape lagi satu.

Setelah lama berfikir akhirnya dapat juga idea.

" Tape kosong pada Jimin. Tape yang ada isi pada Jungkook."

" Jangan..jangan.. Ada something." Suga belek dua-dua tape tu dengan teliti.

" Aku dah agak." Kat dua-dua tape tu tertulis sesuatu dengan warna merah.

" 10 dengan 13?" Berkerut dahi.

" Tape kosong tu 10. Tape ada isi tu 13? Bende ni!" Serabut kepala pikir.

" Kalau tambah jadi 23? Nombor apa pulak tu!" Suga campak dua-dua tape tu atas lantai.

" Kalau macam ni lah klu dia memang tak leh nak fikir apa. Kertas masuk longkang. Tape tah paper. YAISH!" Diserabaikan rambutnya.

YAISH! APA YANG KAU NAK TUNJUK SEBERNARNYE HUH!

Skip....

" Namjoon! Kau kan pandai cuba bagi tahu kat aku benda pe yang kertas dan nombor tu cuba gitau aku?" Mata Suga tajam tenung kubur Namjoon kat depan dia. Kadang kala Suga menghela nafas sebab dia sedar yang dia cakap dengan orang yang dah takda kat dunia.

" Takpelah aku balik dulu. Sorry aku tak lawat korang haritu." Suga tersenyum lalu meletakkan bunga pada setiap satu kubur 5 orang kawannya.

Suga melangkah masuk ke dalam kereta. Matanya terpandang pada cermin depan kelihatan seorang lelaki berhoodie hitam berada di salah satu kubur milik kawannya.

" Saper tu?" Kelibat tadi hilang dari pandangan bila Suga toleh kebelakang.


Jimin's Pov

PRANG!

Bunyi kaca jatuh dari arah dapur buat aku terbangun dari tidur.

" Suga hyung!?" Aku perhatikan jam dekat dinding.

5:30 petang.

Mana orang tua tu tak balik lagi.


PRANG!

Bunyi tu datang balik. Dengan perlahan aku melangkah ke arah dapur.

Satu susuk tubuh yang amat aku kenal membelakangi aku.

" Jin?"

Susuk tubuh yang digelar Jin menghadap aku. Pandangan dia sinis sangat.

" Aku SeokJin bodoh!"

Aku terdiam.

" Apa kau buat kat dorm aku!?" Senyuman sinis Seokjin makin meleret.

" Salah ke kalau aku datang melawat teman lama aku?" Aku terdiam.

Kau sepatutnya dah mati!" Aku jerit.

" Asal kau takut?" Jimin terkedu.

" Aku tak takut dengan kaulah!" Tengking aku.

" Kau jangan tengking Seokjin hyung babey!" Marah satu suara yang aku kenal sangat.

Taehyung.

" Ape kau buat kat sini!" Marah aku.

" Asal salah eh kalau aku nak datang sini nak warning kau macam yang kau dah buat kat kitaorang haritu?"

" Sial kau."

" JIMIN!"

TBC

———————————————————
OMO😱So jimin leh nmpk drg lah😨
Krg ff ni dah nk hbis😢

Cer komen skit pe klu or theory krg dh kmpul😏

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now