Jimin's Pov
" Huh~ Bosannya." Aku duduk termenung pandang TV. Rasa macam Deja Vu~
Aku tutup tv kemudian bangun dan masuk ke bilik.
Kotak milik Taehyung aku tarik dari celah katil.
" Geledah ah barang dia. Mana tau jumpa benda boleh pakai."
Tangan aku tertarik satu benda hitam saiz sederhana. Macam Tape lama.
" Eh? Ni bukan Tape haritu ke?" Aku membelek tape tu lelama.
Haah..aku belek je haritu tapi tak tengok.
" Ah biarlah bukan ada apa pun." Aku baling Tape tu. Entah kemana lantak dia lah.
" JIMIN!" Kelihatan Suga berada di hadapan pintu bilik. Aku tersenyum ke arahnya.
" Ye?"
" Asal aku panggil kau tak sahut. Turun makan! Jungkook dah tunggu!" Marah Suga. Aku apalagi terkial-kial lah bangun untuk ke dapur.
Dari jauh aku dapat dengar Suga membebel.
" YAISH! BUDAK NI DAH BESAR BILIK MACAM TEMPAT TIKUS!"
Skip..
Suga mendengus kegeraman bila diri terjaga tengah malam.
Tengah sedap mimpi peluk kumamon besar dah terjaga.
" Hyung."
" KUMAMON!!!" Suga mengosok punggungnya yang sakit akibat jatuh katil.
Suga menjeling 'manusia' yang tersengeh berada atas katil dia
Dahlah duduk tempat aku. Eee siap duduk lagi bantal kumamon aku.
Habislah bau bontot...huhuhuhu~
" Hyung?" Suga menolak Jungkook jauh dari katil dia kemudian bantal kumamon yang telah Jungkook duduk diletak dibawah ketiak.
Jungkook tayang muka jijiks. Rasa nyesal duduk tadi.
" Hanya orang 'swag' je dibenarkan jejak atas katil aku." Dikepit lagi kuat kumamon tu. Habis berbau.
" Ah Kau!" Terkejut Jungkook yang tengah duduk kuis kuku kaki bila dirinya ditunjuk.
" M-Me?"
" Tak lah arnab sebelah kau tu."
" Babi."
" Sedar pun babi. Kau lah. Apahal kacau aku tengah malam?"
" Hyung ada ambik tak ubat aku?" Dahi Suga berkerut.
" Ubat?"
" Ye yang hyung pegang petang tadi."
Ouh tu.
Takde
" Takda. Kenapa?"
" Botol ubat aku hilang Hyung. Da lewat 2 jam aku tak makan lagi." Terkejut Suga. Dipandangnya muka Jungkook yang mula pucat.
" Jungkook. Kalau kau tak makan ubat tu ada effect?"
" Mestilah ada Hyung! Ubat tu kan untuk tahan sa-Sakit!" Jungkook melutut atas lantai. Tangannya mengcengkam kuat baju dibahagian hati.
" J-Jungkook K-Kau J-Jangan m-memain."
" H-Hyung..u-ub-ubat." Mulut Jungkook mengeluarkan darah banyak. Suga dengan pantas berlari ke bilik Jungkook mencari ubat dan disitu dia terserempak dengan Jimin yang tengah blur pandang dia.
" H-h-"
" JUMPA!" Ubat tu berada di celah sudut meja kecil dimana tape ada atas tu.
Suga berlari mendapatkan Jungkook. Jimin masih berada di depan pintu bilik Jungkook.
" JIMIN! PERGI AMBIK AIR!"
" Nak buat apa?"
" AMBIK JELAH!" Tengking Suga. Mencicit Jimin lari ambik air.
" Jungkook kau tahan. Aku bagi kau ubat." Tergopoh-gapah Suga keluarkan ubat dalam botol tu sampaj terkeluar. Baru nak kutip tangan Suga dihalang Jungkook.
" Y-Yoongi h-hyung..J-Jungkook minta maaf."
" Shuh...kau tak salah Jungkook." Air matanya cuba dikawal supaya tak jatuh.
" Y-Yoongi hyung..jagakan Jimin untuk Kook."
" Jungkook jangan cakap macam tu! Kau boleh!"
" Hyung! Jungkook dah tak tahan! Jungkook sakit!"
" J-Jungko-"
" Let me Go hyung."
" Shuh..biar hyung suapkan ubat." Suga masukkan ubat pil ke dalam mulut Jungkook tanpa ragu-ragu selang beberapa minit Jimin sampai dengan air kat tangan.
" Nah hyung."
Tangan Jungkook baru nak capai tiba-tiba badannya menggelupur. Mulutnya mengeluarkan buih-buih (buih ke air liur?)kat mulut.
" H-hyu-"
" JIMIN CALL AMBULANCE!"
Belum sempat Jimin keluarkan handphone Jungkook dah berhenti menggelupur.
Jari Suga mengeletar bila nak letak jari dekat hidung Jungkook.
" J-J-Jungkook?"
" Dia dah takda."
Someone's pov
" HUHUHUHU! JUNGKOOKIE!"
" DRAMA APEKAH YINI!"
SROT! SROT!
" TERUKNYE WEH KAU NANGIS JHOPE!"
" AIGOO! AKU TAKLEH TENGOK NI!"
" Yang kau gi tengok buat pe budu."
" HYUNG!"
Semua pandang belakang.
" JUNGKOOK!"
Tbc
———————————————————
Uri aegi dah tkdew...Abaikan dak² hantu tu...drg pelakon tak berbayar😂A/N=Last up sbb sye kt kmpg..manyak sibuk..raye en
Pelik ada 2 tape? HAHAHAHAHAHA☺
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mistero / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...