LMG 25 (last chap)

1.3K 124 11
                                    

Terbangun mereka bertiga serentak. Berkaca air mata mereka teringat kembali mimpi mereka alami. Segala persoalan yang bermain di fikiran mereka akhirnya terjawab jua.

Ppap~

Lampu dirumah terpadam. Gelap gelita. Rumah hanya diterangi cahaya bulan. Keluarga bang si-hyum tiada dirumah.

" H..hyung.."

" Aku tau! Dia dah datang!"

Jimin and suga pov

Dengan berhati-hati mereka menuruni anak tangga. Jimin yang perasan ada sesuatu hilang cepat-cepat menarik baju Suga dihadapannya.

" Hyung!"

" Apa!?"

" Jungkook!"

" Kenapa dengan jungkook!?!"

" Jungkook hilang!!!"

Terbeliak mata Suga.

Ppap~

Lampu hidup kembali sedia kala. Malangnya ada tetamu yang tak diundang berada di hadapan mereka sedang menghala pisau dileher jungkook.

" Hoseok! Aku dah tau semuanya! Stop lah dari terus bunuh diorang! Lepaskan jungkook!"

" Kalau aku tak nak? Apa kau nak buat? "

Jhope meamndang kami sinis.

" Aku tak sangka Namjoon sanggup rahsiakan semua ni dari kitaorang! Kau sepatutnya bersyukur yang Namjoon dan V tak report polis. Kalau tak melingkup kau dalam penjara tu!"

" Diorang yang bodo sangat. Siapa suruh tak report je polis. Nak protect aku konon."

" Kuang ajar kau!"

Bang~

" Argh! S**t kau hoseok!"

" Berani dekat lah! Kalau kau tak nak tengok dia ni jadi mangsa keempat aku. "

Jhope menghala pisau lebih dekat pada leher Jungkook. Jungkook mengerang kesakitan. Tak lama Jhope berhenti menghala.

" Kenapa kau bunuh diorang! Apa salah kami?! Kenapa kau bunuh Jin hyung, Namjoon dan V! Apa salah diorang!"

" Kau tanya aku? Apa salah korang? Huh? Pabo!"

Jimin mengetap gigi menahan sabar. Suga mengeleng memandang Jimin.

" Kalau korang nak tau sangat apa salah diorang. JIN TAK GUNA TU DAH LANGGAR ADIK AKU! "

Terdiam jimin dan Suga.

" V..ermm..Dia lagi sikit nak pecahkan rahsia aku dekat Korang! Aku dengar dia bincang dengan Namjoon nak bagitau rahsia aku kat korang. Namjoon pula aku rasa sama kot dia nak pecahkan rahsia aku juga"

" Tapi bila jin hyung bunuh adik kau!"

"  Dia tak layak dipanggil hyung! Kau dah lupa kejadian 3 tahun lepas waktu hujan?"

Suga terdiam sejenak memikirkan sesuatu.

" Maksud kau Jung yein tu adik kau?!"

" Ya! "

" Tapi tu bukan salah jin hyung sorang je tapi salah kita juga!"

" Tak! Jin tak guna tu cuai bila memandu. Disebabkan kecuaian dia terlanggar adik aku! "

" Tak tu salah kau Pabo! Sapa suruh memekak dalam van! "

Jhope hendak menimbak Suga teyiba Jhope menggelupur jatuh ke lantai. Darah membuak-buak keluar dari perutnya. Jhope tak sedar masa dia marah jungkook senyap-senyap  mengambil pisau dari dalam poketnya dan terus menikam perut Jhope.

" Hyung!"

" Jungkook!"

Bang~

Jungkook rebah diatas lantai dan berlumuran darah

" Sial kau hoseok!"

Jimin mengambil pisau ditangan jungkook dan menikam jhope berkali-kali sehingga jhope tidak bernyawa lagi.

" Jungkook! Bertahanlah!"

" H..hyung..a..akhirnya..aku dapat..jumpa jin hyung.."

" Jungkook jangan lah cakap macam tu. Kau kena kuat!"

" Hy..hyung..aku pergi dulu..Jin..hyung dah panggil"

……………………

" Hyung!"

" Ye jimin!"

" Hyung rasa apa agaknya diorang buat kat sana?"

" Entah lah. Kenapa kau tanya?"

" Tak da apa. Saja je"

" Kau jangan nak ngada-ngada tinggalkan aku sesorang!"

" Eh hyung ni cam tetau je niat aku!"

Jimin memgeliat bila lengannya dicubit Suga.

" Hyung aku harap diorang takkan lupakan kita"

" No Jimin. Our friendship will never end"






Tamat~

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now