Flashback on Jimin pov
" Jimin kau dah tido?"
" Ermm belom kenapa?"
" Aku ada benda nak cerita?"
" Apadia cerita lah"
V bangun dari baring dan duduk menghadap aku. Mukanya kelihatan serius dari biasa yang selalu tersenyum petak.
" Aku ada mimpi buruk sehari lepas"
" Apa yang kau mimpi?"
" A-aku mimpi yang aku akan mati"
" MWO!!"
Terbangun aku dari baring. Terkejut sangat.
" A-aku tak t-tipu jimin"
" Macam mana kau boleh mati?"
" A-aku tak tau."
" Jap kat mana kau mati?"
" Seberang jalan tepi sungai"
" V-ah! Aku tak akan biarkan kau mati. Kau ingat lagi tak siapa yang bunuh kau?"
" J-jin hyung"
" MWO!!!!"
" Aku t-tak ingat macam mana aku boleh mati. Jiminie aku takut!"
Aku memeluk V erat seolah-olah aku tak nak lepaskan V dari pelukan. Aku takut V akan pergi betul².
" Takpa V! Aku ada! Aku akan lindungi kau dari tak guna tu"
End flashback
Suga pov
" Maksud kau! Lepas kita mimpi ni esok kita akan mati?"
" Yea hyung!"
Pakk!
" Hotak kau lah. V mimpi yang dia mati. Kita mimpi Jin hyung. Apa kena mengena?"
" Ouh takde kena mengena eh?"
" Dari layan kau baik aku siap."
" Hyung eosdiseo?"
" Pergi keje lah badut!"
" Hyung awal lagi!"
Aku hempuk juga badut sekor ni.
" Dah kol 6:50 lah. Ikut hoseok gi kerja hari ni. Gi siap cepat!"
" Asal pulak!"
" Kau jangan banyak kerenah boleh tak? Sebelum aku ketuk kepala kau sampai benjol baik kau siap sekarang!"
" Nae hyung!"
……………………
Apa maksud mimpi yang aku dan Jimin dapat? Ada something ke yang diorang sorokkan dari aku? V pula mati selepas dia dapat malam tu. Takkanlah aku dan jimin pun akan mati?
" Woi! Budak hingusan! Pergi hantar ayam tu. Jangan termenung lagi! pabo!"
Elakkan aku tumbuk juga budak kaunter ni.
Aku menekan lonceng beberapa kali. Seorang namja berambut kusut merenung aku tajam.
" Nak apa!"
" Ni..ayam yang tuan order (lol tktau nk pnggil pe) "
Namja tu mengambil kotak yang dihulur aku kemudian menutup pintu tepat didepan aku. Kuang ajar.
" Woi!! Kau tak bayar lagi!!!"
Namja tadi membuka semula pintu dan mencampak dua beg plastik yang diisi sampah dihadapan aku kemudian mutup semula pintu rumahnya.
Nak tak nak aku hanya mampu mengeluh dan mengutip sampah tu.
Jimin pov
" Annyeong. Park Jimin imnida"
Aku bow 90° pada rakan-rakan sekerja aku. Thanks to hoseok sebab carikan aku kerja. Hoseok jadi pelayan tetamu. Kerja aku pula mencuci pinggan. Tak adil kah? Janji kerja halal.
Hari paling bersejarah dalam hidup aku hari ni sebab first time aku try basuh pinggan selalunya lepas makan aku campak je kat singki. Lepas ni aku dah boleh kawin sebab aku dah pandai cuci pinggan. Apa kena mengena?
Aku jejak ke kaki kat dapur. Fuyoo..Setinggi gunung ebersress pingan mangkuk tu bertimbun.
" Jimin gud luck! Hwaiting!"
Hermm...ayat pasrah..mcm perli pun ada.
Pinggan tu ku tatap lama. Tannganku mencapai sabun dan mulalah kerja pembersihan dilakukan.
Hoseok pov (a/n: pov jhope tkde lgi kan? Mian baru perasaan)
Kesian pula aku tengok si jimin tu basuh pinggan bertimbun-timbun.
" Woii hoseok pergi ambil order sana tu! Kau termenung buat apa!"
Aku berjalan ke arah meja dan mengambil order. Bila aku tengok yeoja ni dengan namja teringat pula aku dengan adik aku. Huh! Aku rindu dia.
Jimin pov
Adeh...nak patah tulang belakang aku asyik bongkok je dari tadi. Asal singki ni pendek sangat? atau aku dah tinggi?
" Jimin basuh ni sekali. Cepat pelanggan dah ramai tu."
Tok nek dia pink. Baru siap mai lagi yang kotor. Bila aku dapat rehat ni.
Dengan tidak rela aku membasuh pinggan. Setiap bekas yang kotor aku bersihkan. Tetiba aku tersiku pinggan yg diletak di sebelah aku. Berderai pinggan kaca tu.
" Park Jimin! Kau bersih kan sekarang kaca-kaca tu! Baru start kerja dah buat hal"
" Mian..mian..saya tak sengaja"
Aku menghela nafas sebelum mengutip semua serpihan kaca pinggan aku pecahkan.
Hoaeok pov
" Park Jimin! Kau bersihkan sekarang kaca-kaca tu! Baru start kerja dah buat hal"
Kedengaran suara boss lantang memarahi jimin.
" Hoseok hantar makanan ni kat meja blabla"
Seperti yang diarah aku mengangkat pinggan dan membawanya ke meja blabla. Setiap kali aku pandang yeoja ni mesti aku teringat kat adik aku. Tanpa aku sedar makanan dekat pinggan tertumpah sedikit jatuh atas meja pelanggan.
" Mian..mian....Saya tak sengaja"
" Yah jung hoseok! Apa kau buat tu! Pergi lap meja tu. Aku potong gaji bulanan kau!"
Argh...Aku benci kerja dari bunuh orang.
……………………………………
Huhuhu saya baru perasan yg hoseok punya part tarak muncul lagi dalam ini cite ...tempat bts kerja ni saya ambil berdasarkan mv 'For You' . Cuma v dengan jin takda. Yg suga tu saya tak pasti dia kerja apa sebb dlm mv nmpk mcm bawk pizza..so nk mudah jdi penghtr kt restoran makanan segera.Cite ni nampaknya mcm dh nak sampai penghujung ker? 😉
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mystery / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...