LMG 37

1K 105 123
                                    

" JIMIN!"

Jimin toleh ke belakang menghadap Suga.

" Kau cakap dengan siapa?" Tanya Suga pelik. Dahi Jimin berkerut.

" Kau tak nampak ke diorang?"

" Diorang? Siapa?"

" Jin dengan Taehyung kat sana." Tunjuk Jimin dekat depan dia. Suga hanya tayang muka menyampah.

" Buat lawak eh?"

" Mana ada orang!" Suga tolak Jimin sampai jatuh. Muka Jimin terkena pada bucu meja dapur.

Jimin mengerang kesakitan pegang kepala yang berdarah.

Yoongi's Pov (sye gune yoongi eh)

" Asal aku rasa serba salah ni." Aku sandar dekat pintu bilik.

Dah tolak Jimin sampai kepala berdarah

" Tapi hati aku rasa Jimin memang patut rasa macam tu. Tapi kenapa?" Aku duduk termenung sekejap.

" Mesti ada tak kena." Aku keluar dari bilik kemudian ketuk pintu bilik Jimin.

Lepas tiga kali ketukan akhirnya pintu bilik dibuka Jimin. Air muka Jimin tak tunjuk apa-apa reaksi.

" Apa kau nak?" Terkerjut aku tapi tak tunjuk. Dah tak guna 'hyung' lagi.

" Mi-Mianhae." Kataku singkat. Jimin tolak aku ketepi dan berlalu keluar dari rumah.

Aku rasa bersalah tapi dalam masa yang sama rasa puas.

Aku pandang bilik Jimin yang terbuka luas tu.

" Lupa nak tutup pintu." Aku tersenyum senget.

Jimin's Pov

Aku jalan ambik angin kat tepi Sungai Han. Fuh~angin malam.

" Auch!" Perit duh luka.

" Apa masalah Suga sampai nak tolak aku!" Batu-batu kecik kat situ aku tendang masuk sungai.

" Kalau tak percaya sekali pun tak yahlah sampai tolak aku."

Tetiba aku terpikir sesuatu.

Eh baguslah.

Aku smirk.

Backto Suga's Pov

" Aku musykil betulah dengan Jimin ni. Pintu bilik selalu kunci." Aku mula kerja geledah dari almari baju sampai lah ke satu bilik.

Tapi satu hapak pun tak ada.

" Takda apa-apa pun." Aku baring atas katil Jimin. Baru nak lelap aku dengar bunyi tombol pintu dipulas dari luar dan terpacak susuk tubuh Jimin depan pintu.

" Apa kau buat atas katil aku?" Tanya Jimin nada sedikit meninggi. Aku bangun dari baring.

" Pinjam jap katil kau."

" Keluar!"

" J-"

" AKU CAKAP KELUAR KAN!" Tengking Jimin. Aku tersentak dan keluar dari bilik sebelum tu aku sempat jeling Jimin tajam.

" Asal dengan Jimin tu. Aku baring je pun nak tengking bagai." Badan dihempas atas katil.

Huh~ My Bae~

Selang beberapa saat aku terlelap.

2:45 a.m

Guling-guling aku atas katil.

" Aish mata ni! Asal aku takleh tidur balik ni." Aku sembam muka atas bantal. 15 minit lalu aku terjaga dari tidur lepastu takleh tidur balik.

Aku keluar dari bilik dan ke dapur.

" Takleh cuci muka nanti muka segar bugar. Baik minum air je." Peti sejuk dibuka tangan aku capai botol air sejuk yang sikit. Tanpa tuang kat cawan aku terus minum dengan rakus.

" Hah!" Habis air kat dalam botol tu.

" Uhuk!" Tekak aku tetiba terasa sakit yang amat.

Mulut aku keluarkan darah yang banyak sampai habis baju tidur dibasahi darah.

" J-J-JIMIN!"

Aku terbaring atas lantai. Tak kuasa nak gerak. Dari hujung mata aku nampak Jimin berlari ke arah aku.

" Suga!"

Dan semuanya gelap.

Jimin's Pov

Tengah seronok aku main ML. Aku dengar ada suara panggil nama aku.

Aku keluar dari bilik dan meninjau koridor luar.

" Tak ada."

Aku melangkah ke bilik Yoongi yang terbuka luas.

" Yoong?"

Tak ada.

Aku berlari ke arah ruang tamu. Mata aku bulat sempurna bila nampak Yoongi terbaring atas lantai dengan baju yang basahi darah.

Aku berlari ke arah Yoongi dan angkatnya masuk ke dalam kereta.

Skip...

" Doktor Yoongi macam mana?"

" Ahli keluarga?" Aku mengangguk.

" Keadaan Yoongi okay. Nasib baik sikit je dia minum." Tangan doktor mengusap bahu aku kemudian berlalu pergi.

Aku pandang katil Suga dimana dia terbaring lemah melalui cermin luar wad.

" Yoongi..yoongi..kesian kau."

Tbc

———————————————————
Lagi berapa chap nk hbis..hohoho
Btw theory krg terbaik ah👍tapi kertas tu stil tkdpt teka betul..

Klu kertas tu: Cube perhatikan setiap huruf. Krts tu tkde kne mengena pun dgn mksud. Perhatikan je huruf tu satu²..kertas tu lah clue kuat utk 'dia'

OUT THERE JUNGKOOK KILLER STILL ALIVE

Cer perhatikan satu²

Soreh typo

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now