LMG 39

1.1K 108 45
                                    

Yoongi's Pov

" T-Tak M-mungkin." Aku jatuh melutut kat situ.

Aku pandang badan yang dah lumat. Kepala diasingkan dan terletak atas badan.

" APA SEMUA NIH!" Aku mengenggam penumbuk.

" Hyung!" Jimin datang tetiba kemudian memeluk badan aku.

Skip...

" Jimin! Mana kau pergi!" Jimin diam tak berkutik kat situ.

" JIMIN! AKU TANYA MANA KAU PERGI!"

" A-aku b-balik d-dorm hyung! A-aku tidur kat sana. Aku tak selesa tidur kat sini." Aku tenung dalam anak mata Jimin.

" Kenapa kau tak bagitau aku kau balik dorm?"

" Aku tak nak kejut Hyung yang sedap tidur." Aku menghela nafas pandang Jimin yang ketakutan.

" Memandangkan doktor dah mati. Aku nak balik. Aku tak selesa nak duduk sini lelama." Jimin mengangguk.

Skip...

" Huh~My bae~" Kumamon yang dah berhari ditinggalkan dicium dipeluknya aku.

" Bae tak sorang dah. Bae dah balik." Jimin yang dari tadi perhatikan Yoongi tayang muka jijik plus menyampah.

" Hyung aku nak keluar belikan kau makanan. Nanti kebulur lak Hyung aku ni." Aku tersengeh.

" Tetau je aku lapar." Hahaha.

" Muka hyung aku dah agak." Jimin keluar dari bilik. Tinggal lah aku sorang dalam dorm.

" Aku syak something kat Jimin. Semalam doktor tu jumpa aku esoknya dah mati kena bunuh." Aku duduk berfikir. Masa untuk gunakan otak yang genius ni.

Flashback

" Yoongi." Doktor tu pandang aku sayu.

" Ye dok-"

" Panggil doktor Jung."

" Asal Doktor Jung pandang saya macam tu?"

Doktor Jung mengalihkan pandangan dia dari aku.

" T-tak da apa."

" Yoongi." Nada dia kembali serius.

" Saya nak malam ni juga awak keluar dari hospital ni." Aku tercengang.

" Kenapa doktor Jung?"

Baru Doktor Jung nak cakap Jimin masuk terlebih dahalu.

Back to...

" Jimin! Apa yang kau dah sorok dari aku?!"

Jimin's Pov

" Huis! Hari mendung ni!" Aku tenung langit yang semakin gelap.

" Baik aku balik cepat."

Baru nak lari seseorang tegur aku.

" Park Jimin."

Jin!

" Apa kau nak lagi?" Jin tenung aku tajam.

" Park Jimin! Park Jimin! Park Jimin! Sepandai tupai melompai lagi pandai seokjin yang hensem ni."

Aku getap gigi. Dia ni!

" Aku takda masa nak layan kerenah badut. Aku nak cepat."

Jin tahan aku.

" Aku akan pastikan kau tak akan hidup aman Jimin!" Jari Jin ditujukan depan muka aku.

" Kau bukan Jin! Kau SeokJin!" Jin tersenyum sinis. Baru nak menerpa ke arah Jin hilang serta merta. Tak lama lepastu hujan turun dengan lebat

" Huh! Pengecut! Sama je macam dulu." Gertus aku. Orang sekeliling pandang aku pelik kenapa aku cakap sorang-sorang.

Aku berlari balik ke dorm.

Skip...

Tercungap-cungap aku depan pintu. Aku pandang bungkusan kat tangan yang dah basah lencun.

"Huh~"

Nampaknya makan ramen je lah malam ni.

" YOONGI HYUNG AKU DAH BALIK!"

Senyap.

Dahi aku berkerut. Selalunya sahut. Mana dia ni.

" Yoongi?"

Aku ke dapur dulu untuk masak ramen sebelum panggil Yoongi kat atas yang mungkin tengah tidur.

Aku bunuh kang.

HAHAHHAHAHA.

Aku letak ramen yang siap di masak atas meja kemudian aku keluarkan satu bekas kecil warna putih dari dalam poket seluar aku.

Plak!

Aku tuang sedikit dalam ramen dan bekas tadi disimpan semula dalam poket seluar.

" Siap!"

" Aku dah agak"

Tbc

——————————————————
Ramai kte Jimin punye 'bdn'..TET..salah....😏hahaha..
Last up esk start sklh😭sengaja up pendek😌

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now