Suga menepuk lembut bahu Jimin untuk menenangkannya dari terus menangis.
" Jimin. Kau okay? Dah-dah lah tu nangis. Sedih aku tengok kau ni"
" Aku nak V!"
Suga menundukkan sedikit wajahnya menghadap muka Jimin.
" Jimin. Dengar sini. V dah takde."
" Andwae! V masih ada kat sini! Aku dapat rasakan yang dia tengah berdiri sebelah aku!"
Hati BTS seperti di hiris-hiris dengan pisau tajam bila mendengar kata yang dilontar Jimin.
Namjoon menapak mendekati Jimin dan Suga.
" Jiminie"
Jimin pov
" Jiminie"
Panggilan tu!
" V-ah?"
V berdiri menghadap aku. Mukanya kelihatan tenang memandangku.
" Jimin. Ni aku Namjoon bukan V"
" V-ah jangan tinggalkan aku please. Kau dah janji ngan aku kan?"
" Jimin?!"
Aku memeluk V (namjoon) erat. Kalau boleh aku tak nak lepaskan pelukan biar kekal selamanya.
Author pov
" Jimin..jimin..ireona..ni aku lah namjoon bukannya taehyung"
" V-ah hajima!"
" Jimi-"
" Namjoon. Biarkan. Dia masih tak boleh terima yang V dah takda"
Mata Namjoon terpandang pada tangan Jimin seperti mengengam sehelai kertas. Namjoon menariknya dari tangan Jimin dan mula membaca.
Bergenang air mata Namjoon membaca kandungan surat yang ditulis V.
…………………
" Hyung. Jimin okay? "
Namjoon tidak menjawab pertanyaan Jungkook sebaliknya dia mendiamkan diri.
" Jungkook. Kau temankan Jimin memandangkan kau lebih rapat ngan dia. "
" Nae hyung. Jungkook akan jaga Jimin hyung"
Jungkook berlari menuju ke bilik Jimin. Hatinya rasa sakit bila hyungnya sedih.
Jungkook pov
Tok~tok~
" Jimin. Er.. Jimin hyung. Hyung ada kat dalam? Boleh tak kalau aku masuk? "
" Masuklah Jungkook"
Kedengaran suara serak basah Jimin yang baru lepas nangis. Aduh hyung ni.
Aku menolak perlahan pintu bilik kelihatan Jimin tengah baring beralaskan selimut di atas badan. Ni mesti kes demam ni. Eyesmile Jimin yang pucat buat hati aku bergetar.
" Wae Jungkook? Rindu hyung ker?"
Ceh.. Aku ingat dia sakit otak dia okay tapi makin teruk pula. Ish elakkan aku siku otak dia gune biskut aku japgi.
" Hyung. Kenapa hyung nangis teruk sangat?"
Okay aku tahu soalan aku ni mintak kaki budak pendek ni.
" Jungkook meh sini"
Aihh ni yang aku takut ni. Mesti jimin nak sepak punggung aku sebab tanya soalan bodo tu.
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mystery / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...