" What!!!"
Semua orang dalam restoran memandang kami dengan pelik. Aku menjeling suga hyung tajam.
" Hyung jangan jerit. Orang tengok lah!"
" Mian..mian aku terkejut sangat."
" Maksud Kau apa?"
" Informal nampak. Ingat aku ni lagi tua. "
" Mian..mian" Aku tergelak tengok suga bow banyak kali dekat seokjin hyung. Tetiba aku dapat rasa aura hitam kat sini rupanya seokjin ngan suga hyung bagi 'death glare' kat aku.
" Mian..mian hyung sambung lah cerita"
" Seperti yang aku cakap. Kim seokjin sebenar yang try bunuh korang haritu. Aku ni hanya roh dia sahaja. Aku terpisah dari badan Kim seokjin kiranya aku ni 50% dari ingatannya."
" Tapi macam mana hyung boleh terpisah? Macam mana juga hyung boleh ingat bts tapi hyung tak boleh ingat macam mana hyung boleh mati?" Tanyaku. Suga hyung memandang aku kemudian pada seokjin hyung lalu mengangguk.
" Tae! Hyung tak tau macam mana roh hyung boleh pisah separuh dalam badan. Sebenarnya hyung bukan mati sebab sakit tapi..."
" Tapi apa hyung?"
" Hyung mati sebab kena bunuh "
Aku dan suga hyung terkejut dan tak percaya dengan kata² seokjin hyung.
" Siapa yang bunuh hyung! " Tanya suga memandang seokjin hyung serius.
" Suga. Seperti yang hyung bagitau. Ingatan hyung ada kat badan. Hyung ni hanya separuh roh kim seok jin sahaja. Yang hanya hyung ingat korang, hyung mati kena bunuh and "
" And ?"
" Namja tengah pegang pisau. Muka dia tak jelas. Kalau korang nak tau lebih lanjut kena satukan roh hyung ngan badan ler."
" V. Yang tadi kat hospital tu kau nak bagitau yang kau cakap ngan seokjin hyung ke?"
" Ha'ah! Tapi jhope hyung tu asyik potong je cakap aku. "
" Apa yang korang bualkan?"
" Citer dia camni"
Flashback on V pov
" Psst~ Kim taehyung!"
" Kim taehyung"
Aku terdengar seseorang memanggil nama aku. Aku menoleh kanan dan seokjin hyung tengah sembunyi belakang pintu sambil tersengih macam cengkerang basi. Aku berjalan dengan perlahan mendekati pintu supaya Hyung yang lain tak perasan.
" Hyung nak apa jumpa Tae. Rindu eh? Nak peluk ker?"
Bukk~
" Appo! Tae gurau jer!"
" Hyung nak bagitau yang korang kena hati² ngan ahli bts yang lain."
" Kenapa pula?"
Tetiba nurse melintas depan aku sambil memandang aku dengan reaksi 'Budak ni gile ke cakap sesorang'. Selepas nurse tu pergi Seokjin hyung muncul balik.
" Hyung dapat rasakan ada benda tak kena kat dorm. So hyung datang dorm bts and tak sangka hyung cuba bunuh suga, jimin, namjoon dan jhope. Nasib baik hyung sempat selamatkan namjoon dari kena pisau."
Hatiku luluh bila lihat seokjin hyung menangis dan salahkan diri sendiri.
" Hyung. Jangan nangis. Bukan hyung yang buat kan tapi orang yang rasuk badan jin hyung. Hyung kan dah selamatkan rapmon hyung buat apa hyung nak salahkan diri sendiri. "
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mystery / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...