Yoongi's Pov
" Hyung bangun." Aku tersedar dari tidur bila Jimin goncang kuat badan aku.
" Sakit lah babi! Tak nampak wayar ni! Aku cucuk kang mata kau." Jimin tersengeh.
" Hah ada apa kejut aku?" Jimin menghulur satu bekas makanan lebih kurang macam bento kat muka aku.
" Kau buat ke?"
" Haah aku buat. Makan ah." Aku pegang dada acah sweet gituh. Mohon jeles.
" Letak ah aku makan." Jimin membuka penutup bento kemudian letak kat meja kecil yang disediakan atas katil.
" Nak aku suap?" Tawar Jimin.
" Tengkotak kau. Aku sakit sikit je takdalah sampai patah tangan tak boleh makan sendiri." Jimin tersenyum.
" Park Jimin! Sekejap!"
" Hyung makan ah aku nak jumpa doktor jap." Kata Jimin sebelum keluar dari wad.
" Mesti sedap Jimin ni masak. Jangan beli sudah ah. Tak pernah dia masak sebelum ni." Aku pandang isi bento tu. Cantik sususannya. Sayang lak nak makan kau ek.
Aku baru nak kepit udang bekas bento jatuh ke lantai. Aku hanya mampu pandang sayu je makanan yang bertaburan atas lantai.
" Huhuh that's feeling~"
Tak lama Jimin masuk dan duduk sebelah aku.
" Hyung asal dengan bekal aku buat tu? Tanya Jimin sedikit marah.
" Jatuh lah apalagi. Baru nak makan." kataku sedih. Jimin diam tak kata apa-apa.
Aku pelik gak asal diam je. Maybe sedih kot bekal dia buat jatuh gitu je. Kesah lak aku. hahahah.
Aku baring mengiring membelakangi Jimin selimut aku tarik sampai aras kepala.
Tangan 'dia' mengempal kuat penumbuk.
Someone's Pov
" Lepaskan aku! Aku dah buat seperti yang kau suruh kan! Apalagi kau nak?" Tengking doktor pada 'dia' yang mencengkam kuat lehernya.
" Bodoh! Aku nak kau bunuh dia! Kalau tak!" Tangannya dikuatkan lagi cengkaman kat leher.
" O-Ok-Okay aku buat!" 'Dia' melepaskan cengkaman pada leher doktor tu.
Disudut bibir diselitkan satu senyuman.
Jimin's Pov
" Alahai! Time macam ni lah kau nak kuar an." Rungut aku bila rasa dah ujung-ujung tu.
Masa aku berlari ke tandas aku terserempak dengan doktor yang rawat Yoongi. Cara dia jalan macam tergesa-gesa.
Mata aku mengikuti langkahnya sampai lah masuk wad Yoongi.
GRR!
" Yaish! Syial lah!" Aku berlari masuk ke dalam tandas.
Skip...
Aku kembali semula ke wad Yoongi. Baru nak masuk aku dengar suara Yoongi tengah berbual dengan seseorang.
Aku mengetap gigi.
" Ouh doktor." Aku tersenyum ke arah doktor yang duduk kat sebelah Yoongi.
" Erm..Yoongi ingat ye pesan saya makan ubat. Jangan tinggal. S-saya nak k-keluar dulu." Setelah pamit doktor tu keluar dari wad dalam keadaan tergesa-gesa.
Suga's Pov
Aku perhatikan je gerak geri pelik doktor yang rawat aku tu sejak Jimin ada kat sini.
Pelik. Dari reaksi muka macam takut pun ada. Tergesa-gesa sangat nak blah dari sini.
Hati dah rasa lain. Aku syak Jimin ada sorok apa-apa dari aku.
" Jimin." Jimin tersenyum pandang aku.
" Apa Hyung?"
" Bila boleh balik?"
"Ermmm..maybe esok." Aku perasan masa Jimin cakap dia getap gigi.
" Kau pergi mana tadi?"
" Melepas."
Skip...
Aku terbangun dari tidur bila dengar bunyi bising kat luar wad.
Aku pandang katil sebelah.
Katil dimana Jimin tidur malam tadi kosong.
Yang pelik cadar katil tu seperti tak diusik.
" Mana Jimin?" Aku cabut wayar yang cucuk kat tangan aku dengan perlahan.
Sakit woo..
Dengan langkah perlahan aku keluar dari wad.
" Asal huru hara semacam je ni?" Nurse dengan kakitangan hospital berlari sana sini macam orang hilang akal. Siap ada yang langgar aku lagi.
Nasib anda sekalian aku tak mencarut. Insaf nak lepas kena kecam banyak dengan readers.
Aku tarik satu nurse perempuan dekat dengan aku. Bukan nak ngurat eh.
" Apa yang jadi?" Aku tanya Nurse yang tak berkelip mata tengok aku.
" Aku tau aku kacak tak yah ah pandang macam nak sula aku. Aku tanya jawab lah budu." Nurse tu seperti tersentak kemudian tangan aku ditariknya kuat.
" Woi jalan lah perlahan skit. Aku sakit ni." Nurse tu tak endahkan masih jalan lelaju.
Tak lama lepastu tangan aku dilepaskan dengan kasar.
" Sakitlah kimak!" Carut sudah.
Baru nak carut lagi kat nurse tu mata aku dah terbeliak pandang 'badan' yang dah lumat kat depan.
" T-Tak Mungkin!" Aku jatuh melutut.
Tbc
———————————————————
Jeng..jeng..jeng...si 'dia' dah nak muncul. MUAHAHAHAHAHA
YOU ARE READING
[C] Let Me Go
Mystery / ThrillerS1 & S2 " Sekarang kita tenang. Kita pecah dua. Kau dan Jimin cari dalam dorm. Aku dan V try cari luar kawasan dorm" - suga " Hyung. Klau tak jumpa?" - jungkook " Kita report polis" - suga ' Please let me go' Highest Rank #12 in Fantasy ...