LMG 13

1.3K 116 8
                                    

Semua mata tertumpu pada namjoon yang kusyuk becerita.

Namjoon yang perasan yang dia jadi perhatian dari diorang buat dia rasa awkward.

" Apahal korang pandang aku macam tak puas hati je?"

" Namjoon?"

" Ya"

" Sejak bila kau ada kat sini?"

" Korang tak perasan ke?"

Mereka bertiga menggeleng serentak.

" Tulah. Korang kusyuk sangat ngumpat aku sampai aku masuk bilik korang pun tak perasan"

" Kau dengar semua ke Joon?"

" Yes. Asal korang curiga pasal aku? Takkan sebab tu je hyung elak berbual ngan aku."

" Erm"

" Korang tak percayakan aku ke?"

" 50/50"

V bangun dari duduk menuju ke almari mencari sesuatu. Jimin yang perasan kelakuan pelik V cuba menegur.

" V-ah. Waeyo? Kau cari apa?"

V tidak menjawab sebaliknya ditangganya memegang kotak hitam yang dicari jhope.

" Taehyung!"

" Ya. Aku tau. Ni kotak yang hoseok hyung cari kan?"

" Nae. Kau nak pulangkan ker?"

" Gila kau. Aku nak tengok isi kat dalam kotak ni sebabtu aku keluarkan. Manalah tau ada clue dalam ni"

" Bagus juga idea kau Tae. Aku nak juga tengok isi dalam tu dan kenapa hoseok kutip balik benda buruk ni."

V meletakkan kotak dihadapan mereka berempat. Suga yang tidak sabar mula mengonyakkan sampul hitam kotak hingga nampak warna coklat cair.

" Siapa nak buka? Aku dah koyakkan"

" Namjoon hyung lah. Aku takut lah. Kotak ni nampam seram."

" Suga hyung di persilakan"

Suga pandang diorang dengan muka 'kau pehal. Asal aku plak'

" Hyung yang koyak kan so kau yang kena bukak"

" Klau apa-apa jadi kat aku atau aku mati lepas bukak benda hodoh ni. Aku jadi juon aku cekek- cekek korang"

" Alah hyung bukak je lah. Kitaorang ada kan"

Suga mengeluh dengan ketidakrelaan terpaksa dia bukak kotak hitam tu.

" Hyung hati-hati"

" woi! Aku belum bukak lagi kau dah macam²"

" Belum bukak lah aku cakap nanti bila dh bukak tak dapat aku nak ingatkan"

Suga memandang namjoon geram.

" Nasib baik kau kawan aku kalau tak dah lama aku sumbat mulut kau dengan topi swag aku"

" Kutuk aku ah tu"

" Macam tetau je. Pakai ilmu hitam eh?"

Namjoon menjeling Suga ketidak puas hati. Bts hanya mendiamkan diri menjadi penonton setia drama hot dihadapan mereka.

" Yang pakai ilmu hitam tu hyung. Muka pun macam mayat hidup"

" Yah! Hyung! Bila nak bukak kotak tu kalau asyik gaduh je!"

Terdiam mereka berdua. Jimin yang tidak tahan lagi terus merampas kotak dari tangan Suga lalu membukanya.

" Hyung?"

" Ya Taehyung?"

" Tampar aku hyung?"

Pakk~

" Sakit. Aku tak mimpi ni."

" Namjoon kat mana kau first time junpa benda ni?"

" Kat luar dormlah"

" V! Tutup mulut kau tu. Bau bangkai."

" Ee..V tak gosok gigi. Pengotor. "

" Yah! Sekurang-kurangnya takde lah aku gosok gigi guna berus yang dah jatuh dekat jamban"

" Yah! V Kau-"

" Dah lah tu gaduh. Sekarang ni kenapa Hoseok cari benda ni?"

" Tu aku tak nak tau. Yang aku nak tau sekarang ni kenapa ada pita dalam tu. Kotak bukan main besar tapi isi cuma pita ni je"

" Kita tengok nak tak?"

" Erm..Kajja"

BTS berkumpul di ruang tamu menanti namjoon yang terkial-kial pasang tape.

" Namjoon! Lambatnya kau pasang. Cepat lah!"

" Jap! Sikit lagi"

" Namjoon hyung jangan rosakkan pula pita tu. Nahas hyung aku kerjakan"

" Taulah"

Jhope terkebil-kebil tengok Namjoon yang terkial-kial. Dia mencuit Jimin di sebelahnya.

" Jimin"

" Erm"

" Apa joon buat tu?"

" Tengah pasang tape"

" Eoh? Tape? Korang nak tengok cerita hantu ke?"

" Agaknya lah"

" Weh aku tak n-"

" Dah siap! Hahaha akhirnya"

Namjoon tergelak seorang diri di hadapan tv.

" Woi!! Sanalah!"

" Mian..mian"

Tv dihidupkan. Baru nak tengok.

Ppap~

Bekalan elektrik putus.

" Hyung! Apa nih!"

" Suga kau tak bayar bil elektrik lagi ke?"

" Woi! Cakap baik skit eh. Aku bayarlah. Tak payah nak bertekak kat sini. Ikut aku cari lilin."

Suga menghidupkan flashlight menuju ke dapur.

Dengar sahaja arahan dari Suga. Semua berebut-rebut nak peluk suga. Takut noh ngan gwinshin.

BTS: Diam lah author!

" Yah!! Korang apasal semua peluk aku ni? Kau ingat aku teddy bear ke!"

" Hyung. Kitaorang takut!"

" Bende ah tak swag takut ngan hantu"

Suluh punya suluh tetiba Suga berhenti dari berjalan. BTS yang berjalan di belakang Suga terjatuh.

" Yah! Suga-"

" Shh~!"

BTS kembali berdiri memeluk erat tangan suga. Mata mereka tertancap pada satu susuk tubuh berpakai hitam.

Suga memberanikan diri menyuluh pada objek untuk dikenal pasti milik siapakah tuan punya badan.

" Miss me?"

[C] Let Me GoWhere stories live. Discover now