Kapitel 13

1.2K 11 1
                                    

Jag hör att alarmet tjuter högt

"Men VAFAN! Ogge stäng av det!!"

"Men jag försöker!"

"Tryck bara på allting!!"

Jag ser att en brunhårig kommer in i rummet..

"Juni!!?? KILLAR KOM!!"

Han rusar fram till mig..

"Min f-o-ot.." Lyckas jag stamma fram

"Det kommer bli bra.. KILLAR I KÖKET NUU!!" Skriker han..

Alarmet slutar.. Kunde dom koden..? Killarna kommer in i köket.. Dom står och glor på mig..

"MEN VAFAN TÄNKER NI GÖRA NÅTT ELLER?!" Frågar Omar stressat

Felix är inte här?

"V-aa-rt ä-r fee-Li-x?" Stammar jag fram..

"Han är på en plåtning med nellie.." Säger Oscar och jag kollar bort för att dölja en tår som rann ner..

"Okej killar! Ni lyfter jag drar!" Säger Ogge och han tar tag i mig, och dom börja lyfta upp kylskåpet, SMACH! Lät det.. Allt ramlade ut på mig..

"Oherregud! Bort med kylskåpet!!!" Säger Ogge

"Men gör det själv!!"

"Men hållkäften bara!!"

"Håll käften själv!"

"Men killar!! Lyft bara bort det!!"

"Vi försöker!!!"

"FÖRSÖK MER!!!!"

Jag blundar.. Orkar inge mer.. Vad ska jag kämpa för liksom?.. Det kan vara så lätt att dö just nu.. Ta glas skivan och sticka ner den i halsen och hoppas på att jag dör.. Men Ogge tar i och sliter ut mig och jag skriker högt, väldigt högt

"MITT BEN GICK AV!! MITT BEN GICK AV!!"

"Schhhh... Ditt ben är kvar ser du..? Allt är bra.." Säger Ogge och stryker mitt hår.. Han lugnar ner mig.. Jag kollar ner på mitt ben.. Det är kvar..

"Va hände..?" Frågar Oscar som också har verkat lugna ner sig.

"Kylskåpet låstna från väggen.." Svarar jag sakta och Omar inspekterar väggen..

"Juni.. Det har vart en kofot här.." Säger Omar sakta..

Alla stirrar på varandra.. Har nån försökt skada mig..? Vem? Har nån brutits sig in här..?

Allt kylskåpets innehåll har åkt ur och alla hjälper till att städa ihop fast klockan nästan är tolv på natten..

När allt är städat förslår jag om vi kan se på en film.. Och alla vill det så jag går och sätter på nått som jag hittar i hyllan vet inte riktigt vad det är för film.. EN när jag har satt in filmen gosar alla ner sig i den GIGANTISKA soffan!

"Asså juni?.. Vad jobbar din mamma med egentligen?" Frågar Omar nyfiket, jag vill egentligen inte svara på den frågan.. Men alla kollar ivrigt på mig..

"Vd för Grand Hotel.." Mumlar jag fram så det nästan inte hörs .. Men jodå.. Dom hörde.. Alla sitter och gapar.. Precis då räddar filmen mig och den startas.. Tack gode Gud..

____________________________________________

Ledsen om det blev kort men jag ville att ni skulle få nått iallafall :) PUSS!!

Två världarWhere stories live. Discover now