Kapitel 18

1.1K 12 2
                                    

"Jag har saknat dig Juni.."

"Och jag har saknat dig Felix.. Kan vi inte bara vara tillsammans..?"

"Jag önskade det.. Men.. Min karriär.."

Ilskan kokar i mig!!! Min karriär....

"Javisst om Nellie får dig och se bättre ut! Så visst!! Men jag tänker INTE vara din så kallade lillasyster mer!!"

Jag reser mig upp och går därifrån, jag går med stora steg och fort därifrån.. Varför var jag så idiotiskt??!!! Jag är fan dum i huvudet!

När jag har varit hemma en stund knackar det på dörren.. Jag går och öppnar..

"Hej! Du är Juni va? Ah trodde väll det! Men iallafall ska det bli fest ikväll hos huset mitt i mot och jag undrar om du vill komma?" Säger en blond tjej i min ålder..

"Ehm.. Jag vet inte.. Jag brukar inte festa.." Svarar jag osäkert

"Men kom igen!! Alla i det här kvarteret vill lära känna dig!"

"Vill dom..?

"Ja såklart!"

"Jag kan väll komma en liten stund.."

"Vad bra!! Det börjar klockan åtta!"

"Mhm.. Hejdå.."

Jag stänger dörren.. Vad tackade jag nyss ja till..?

Jag har aldrig ens vart på en fest.. Jag får inte gå på fester för mamma.. Men hon är ju inte hemma iallafall..

Jag kollar på klockan den är halv sju... Lite sen inbjudan.. Men... Aja..

Jag springer och tar en snabb dusch och sen så sätter jag mig vid smink bordet.. Hm.. Jag tar lite concealer och puder.. Sen tar jag mascara.. Jag var osäker om jag ska ta eyeliner.. Men jag tar iallafall lite.. Inte med nå vingar eller nått.. Sånt kan jag inte.. Sen tar jag mitt vanliga neutrala läppstift!

Kläder... Hmm... Kanske.. Jag tog fram ett linne och ett par nya hög midjade shorts.. Det blir bra!

Klockan är redan kvart i åtta!

Jag tar på min rosa Vans och går ut genom dörren.. Musiken dånar redan och det är väldigt mycket folk där!

När jag kommer fram är dörren redan öppen så jag går bara in.. Och då får den blonda tjejen syn på mig..

"Nämen!! Hej Juni! Vad kul att du kunde komma! Här ta en dricka!" Säger hon och hon är sprut glad!

Hon ger mig en röd plast mugg som luktar äckligt.. Säkert alkohol eller nått.. Jag ställer bort den..

"Kom jag kan visa dig för mina polers!" Hon drar mig till en soffa.. Där sitter Ogge?

"Här ät Ogge Sabrina Tor och Lindsey!"

"Vad gör du här Juni..?" Säger Ogge.

Vadå.. Får jag inte festa eller?!

"Ehm..hon bjöd mig.." Jag vet inte ens vad hon heter..

Han nickar till svar.. Sen börjar han prata med hans kompisar..

Varför gick jag ens hit..? Vad ska jag ens göra..?! Då ropar hon att alla ska sätta sig och dom ska körs sanning och konka..

Alla sätter sig i en ring.. Inte jag, jag har ingen lust a va med..

"Juni kom och sätt dig!" Säger den blonda

"Jag har ingen lust och vara med.."

"Buhu.. Den lilla flickan har ingen lust att vara med..." Säger en välbekant röst.. Nellie..? Vad gör hon på en fest som den här... Hon får ju inte dricka! Och menar hon att jag inte vågar vara med eller..!? Jag sätter mig i ringen och då ser jag Oscar Felix och Ogge... Är alla här..?! Förutom Omar då..

"Okej.. Felix! Sanning eller konka..?" Frågar den blonda

"Konka!"

"Okej.. Drick upp två glas med vodka!"

"Bus lätt!" Säger han och börjar klunka i sig två glas!!?

"Okej..nellie.. Sanning eller konka..?"

"Konka!" Säger hon och skrattar..

"Hmm... Asså jag suger på sånt här..." Säger Felix..

_________________________________________________

Asså jag skriver och skriver bara.. Haha jag har fått igång skrivandet liksom ;) men jag tror jag ska förbereda massa kapitel och inte lägga upp dom direkt.. Annars kanske ni tycker det är jobbigt.. Haha! Hare bra PUSS på er alla<3

Två världarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora