"Du har väll slutat?" Frågar Oscar
"Ja.." Ljög jag
"Lovar du.." Frågar Felix och drar sig till mig
"Jag lovar.." Jag ville inte ljuga, men jag vill inte att dom ska vara oroliga..
Jag går och sätter mig i soffan och kollar på Twitter, jag vill inte prata mer om detta.. Jag går in och följer Engla, nästan direkt lägger hon ut det, och massor skickar och frågar om jag följa dom och att jag är deras förebild. Jag visste Inte att så många faktist gillade mig. Jag började följa några, sen såg jag att det börjar bli sent.
"Jag tror jag måste dra nu." Säger jag och pussar Felix och reser mig
"Åh, jag kan Sktjutsa dig!" Säger Omar och reser sig
"Schysst!" Säger jag och ger Oscar och Ogge en varsin kram, sen går jag och tar på mig mina vanliga gamla rosa vans..
Omar hade äntligen fått sitt moppe körkort som han är väldigt stolt över.
Han skjutsar hem mig med sin moppe, när vi kommer fram hoppar Omar också av.
Vi står och kollar på varandra en stund.. Sen helt plötsligt kysser han mig! Jag backar fort,
"Oj.. Jag visste inte att du kände så för mig.."
"Förlåt, jag vet inte vad som flög i mig.."
"Jag ska nog gå in nu.."
"Hejdå juni."
"Hejdå." Säger jag och snubblar upp för uppfarten av min hast, jag öppnar dörren och sätter mig på bänken i hallen.. Jag tar sakta av mig skorna.. Mamma är som vanligt inte hemma..
Jag kollar på klockan halv åtta..
Jag går in i köket och stoppar in en mat låda i mikron.. Jag sätter mig på köks bänken medans dom sega minuterna går förbi.. Jag hoppar till lite när mikron piper, jag tar ut matlådan och sätter mig vid teven.
Jag sakta upp min mat och går sedan upp på mitt rum, jag ligger lite och kollar på datan, men jag somnar ganska snabbt.
Jag vaknar av att det plingar på dörren, jag segar mig upp ur sängen och ner till dörren. Men den som står där gör så jag skiner upp
"Engla!? Vad gör du här?" Frågar jag
"Tänkte fråga om du ville hänga" säger hon blygt
"Ja visst kom in!" Jag går undan så hon kommer in.
"Fint hus du har!" Säger hon
"Tack!" Säger jag och stänger dörren
"Bor du ensam?" Frågar hon
"Så gott som.."
Sen sätter vi oss o soffan och småpratar lite, hon var jätte trevlig och vi lärde känna varandra bättre.
Hon berättade hur hon vart bedragen av hennes bästavän och att hon har varit deprimerad för ett år sedan, det ökade mitt förtroende för henne, vi måste ha suttit i flera timmar bara babbla på, jag märkte inte att Felix hade smsat mig flera gånger.
Plötsligt kollar Engla på mig jätte allvarligt, hon såg ledsen ut..
"Är nått fel?" Frågar jag
"Jag är bara lite ledsen.."
"Vadårå..?"
"Jag mår dåligt, riktigt dålig.." Säger hon och kollar ner i golvet
Jag sätter mig närmare henne
"Varför? Berätta för mig, jag förstår precis.." Säger jag och lägger min hand på hennes rygg.
"Jo.. Jag har inga vänner och så.. Och mina föreldrar är alkoholister.."
"Oj.." Fick jag bara ut
"Men.. Jag kan vara din vän.." Säger jag och ler
"Kan du!" Säger engla och skiner upp
"Japp!"
"Men då måste du berätta en hemlis till mig så vi är riktiga vänner!" Säger hon och kollar nyfiket på mig, jag tycker det lät lite konstigt men jag tyckte lite synd om henne..
"Jo igår kväll när Omar sktjusa hem mig, så kysste han mig.."
"VA?!" Säger hon med stora ögon
"Japp.. Men det är en jätte stor hemlis!!"
"Jag lovar att den är säker oss mig" säger hon och ler, på nått konstigt sätt litar jag på henne redan..
"Men skulle jag kunna få låna din telefon?" Säger hon och sträcker fram sin hand.
"Visst" säger jag och ger henne den.
*Englas POV*
Äntligen har jag henne i fällan! Jag gick ut till köket och låtsas prata med någon, men i själva verket går jag in på hennes Twitter och twittrar
"OMG I KISSED OMAR YESTERDAY! HE GOT REALLY MAD!"
*Junis POV*
Hon kommer tillbaka från köket efter nån minut.
"Du.. Jag måste nog hem nu.." Säger hon och tar på sina skor
"Okej vi ses väll"
"Ah hej!" Säger hon och smäller igen ytterdörren.
Jag går in på telefonen, jag kollar på Instagram först, jag har inte kollat den på ett tag så jag kollade rätt så länge, sen går jag in på Twitter, och då ser jag det! Har jag någonsin twittrat det?! Jag tar fort på Twitten men den hade över en miljon re-tweets! Herregud!! Vad ska jag göra!!! Jag springer ut för dörren, Felix sa förr att han skulle hänga mycket i studion så jag tog närmaste buss in till stan....
_______________________________________________________
Klockan är snart tre på natten... Jag måste sova nu så jag lägger nog upp den här imorgon, vilket är idag för er, iallafall hoppas alla hade ett bra påsklov och för er som har det nu, hoppas ni har ett bra påsklov, jag börjar skolan på tisdag :)
YOU ARE READING
Två världar
FanfictionHejsan, jag heter Juni och är 17 år jag flyttade till London när jag var tio år och har bott där sen dess men helt plötsligt vänds allt upp ned, jag ska flytta till Sverige igen.. Och två helt olika världar möts.. (Detta utspelar sig år 2016 och the...