Jag står där på kanten och är precis påväg att hoppa
"Nej juni!! Gör det inte!"
Hör jag någon skrika, Oscar.., han slåss mot buskarna och springer fram till mig och kramar mig..
Det känns så skönt att veta att någon bryrs sig.. Eller?..
"Bryr du dig verkligen?.." Frågar jag med gråt i halsen
"Men det är klart att jag bryr mig! Varför skulle jag inte.. Du är Felix tjej.. Han skulle offra allt för dig! Lika jag.."
"Nee.. Oscar.. Felix.. Och nellie.. Måste låtsas vara ihop.. Och jag lämnas utanför.."
"Men.. Juni.. Ni kommer kunna vara ihop endå.. Bara inte lika offentligt.."
"Tror du det?.."
"Juni.. Jag lovar det kommer att funka.."
Sen stog vi bara och krama varandra.. Länge.. Men
*klick!*
"Juni vi måste dra!" Men jag stog bara och glodde
"NU!"
Då fattar jag vad som var på gång! Felix tog min hand och drog mig genom buskarna, vi började springa som galningar! Men vi parkeringen var det fullt av reportrar ambulans brandkåren och polis bilar!
"Oscar!?"
"Juni.. Vi var så rädd att du skulle göra nått.. Så vi ringde.."
"Oscar är det ni som har gjort det här?! fatta hur folk kommer se på mig nu?! Bitchen som bara vill ha uppmärksamhet!!"
"Juni.. Ingen ser på dig så.."
"JASÅ?! INTE VI FÅR VÄLL SE!!" Precis då kommer en polis fram till mig..
"Juni, du är nu gripen!"
Jag fattade ingenting!?
"Va?!" Han sätter på mig handfängsel och för mig vidare till polisbilen..
"Du är gripen för nät mobbning och olagahot!"
Hot? Har jag hotat nån eller?!
"Jag har inte hotat nån!"
"Vi har sett dig hota nellie benrtsson på sociala median Twitter på grund av att hon är Felix sandmans nya flickvän" säger han med lugn och sansad röst..
"Men.. Det är ju inte sant!"
"Detta hotet har kommit från ditt konto och har polis anmälts flera hundra runt om i världen så vi måste få ringa dina föreldrar nu med de samma medans du förs till polishuset!"
När jag väl sitter oss polisen låste dom in mig.. Jag fattar ingenting.. Hotat?.. Jag vet inte ens vad hon heter på Twitter? Nån måste ha hackat sig in på mitt konto.. Jag skulle just ta upp min mobil ur fickan men kom på att dom beslag tog den..
Jag sitter och dunkar huvudet mot väggen och väntar på art nått ska hända.. Jag sitter i ett rum.. Med vita väggar.. Vitt golv.. Med en liten madrass.. En grön liten grön.. Madrass..
Jag hoppar till av att dörren öppnas..
"Juni.. Du är nu en fri person.. Vi tog fel på ip adressen till datorn.. Datorn ägdes av någon Lucy Celance, känner du någon Lucy?"
Jag ruskar på huvudet "Aldrig hört förut.." Jag ljög såklart men jag orkar inte hamna i massa polis utredningar.. Jag vill bara hem..
ČTEŠ
Två världar
FanfikceHejsan, jag heter Juni och är 17 år jag flyttade till London när jag var tio år och har bott där sen dess men helt plötsligt vänds allt upp ned, jag ska flytta till Sverige igen.. Och två helt olika världar möts.. (Detta utspelar sig år 2016 och the...