Oscar står där lika förvånad som jag, bortsett från att jag ligger på marken..
"Juni..?"
Jag reser mig upp men jag har lite ont i knät..
"Förlåt mig!"
"Ingen fara jag mår bra.."
"Så du är och hälsar på Sverige?"
"Oscar jag är ledsen men jag måste dra, vi ses väll!"
"Ah okej.. Vi gör väll det.."
Jag behövde inte egentligen gå, jag orkade bara inte stå där och snacka.. Jag vill ha en ny fräsch start! Utan massa krångel.. Plus så hatar dom mig iallafall.. Så det spelar ingen roll..
Jag går till espresso house och beställer en Frappé, sen går jag vidare till parken och sätter mig på en bänk och tar upp telefonen, såklart.. Massa tjej drama.. Asså.. Bara för han snubblar på mig blir det värsta hysteriken.. Liksom dom skulle nog döda för att träffa dom, och jag förstår dom verkligen.. Men liksom.. Dom behöver inte gå på mig.
Jag kollar på min arm, ärret är fortfarande kvar, det var ett halv år sen nu, Omar rusar in och rycker på skär bladet från mig, han hjälper mig med plåster.. Han brydde sig verkligen,
"Juni..?" Hör jag en välbekant röst säga, jag kollar upp från telefonen
"Felix?" Säger jag lika förvånar, han sätter sig bredvid mig på bänken
"Så vad gör du här i Sverige..?" Säger han lite surt låter det som..
"Jag fick en chans till.."
Han nickar.. Han verkar inte vara särkilt glad heller..
"Så.. Hur går det med Nellie?"
"Bli inte ledsen.. Men asså.. Vi har liksom blivit väldigt riktiga om man nu säger så.."
ledsen? Varför skulle jag vara ledsen.. Innerst inne är jag nog det, men.. Vi är över..
"Varför skulle jag vara ledsen..?! Vi har gått vidare ju?! Sluta tro att allt kretsar runt dig! Okej? Vi träffades i en vecka!"
Jag reser mig upp men han tar min hand
"Förlåt.. Juni.. Men.. Vi kanske kan ses endå.. Som vänner alltså.."
"Nej tack!" Jag rycker låts mig från greppet och går vidare, tårarna börjar falla.. Allt känns tungt.. Jag vill bort.
Föralltid.
____________________________________________
Första skoldagen idag.. Asså seriöst, min kompis.. Nej usch.. Måste göra klart nån bild grej också annars får ja F i svenska.. Suck.. Så det kanske inte kommer upp lika många kapitel då.. Men hoppas ni hade en bra dag! Puss på er alla<3
YOU ARE READING
Två världar
FanfictionHejsan, jag heter Juni och är 17 år jag flyttade till London när jag var tio år och har bott där sen dess men helt plötsligt vänds allt upp ned, jag ska flytta till Sverige igen.. Och två helt olika världar möts.. (Detta utspelar sig år 2016 och the...