"Juni vad är fel?!" Säger Felix och springer fram till mig
"Ja..aa.g sk..a fl..y.tt..a..." Lyckas jag stamma fram
"VA?!" Säger alla och kommer fram till mig
"Jag var bara en otåga så mamma tycker att jag ska flytta till pappa.. I London..."
"Du skojar?!" Säger Omar
Jag ruskar på huvudet.. Det här händer verkligen..
"Men.. Hur ska vi kunna vara tillsammans..?" Säger Felix, alla kollar på honom med konstig blick, jag med.
"Vad?"
"Felix, du är ALDRIG med Juni.." Säger Oscar med irreterande röst
"Knack knack! Här kommer jag!" Och Nellie kommer in.. Varför..?
"Nellie det är inte rätt läge att komma.." Säger Omar och försöker stoppa henne"
"Vadå..? Får jag inte umgås med min kille eller?" Säger hon och håller om Felix.
Jag vill bara gråta ennu mer.. Varför ska hon förstöra allt!
"Men lilla gumman gråter du?!" Säger hon och kollar på mig
"Kom gumman, ska vi ha lite tjej snack?"
Hon drar upp mig för trapporna och in i mitt rum.
"Du din lilla! Tro inte att Felix gillar dig mer! Han har gått vidare! Han vill bara inte göra den lilla flickan ledsen! Vi är i ett riktigt par nu! Fattar du! Han gillar mig!"
Va.. Är det där sant..?
"Bevisa det..!" Säger jag och torkar bort en tår
"Okej om du verkligen vill det!" Hon tar upp sin mobil och sen visar hon mig en bild.. Det är bilder från festen igår.. Det är massa bilder på Felix och henne pussas.. MÅNGA!
"Det är inte allt!" Hon bläddrar till en bild med dom myser i en soffa..
"Nellie.. Du njuter av detta va?! Att trycka ner mig?! Visst Felix gillar inte mig mer.. Men jag vet att dom andra killarna gör det!"
"Va inte så säker!" Hon slänger sig på golvet och skriker, vad håller hon på med? Och skriker sluta, hon skojar..?
Killarna slår upp dörren
"Slå mig inte mer! Snälla!" Säger hon och börjar fake gråta..
"Juni.. Vad händer här..?!" Säger Oscar och kollar på mig med besviken blick
"Inget.."
"Juni! Slår du Nellie!?" Säger Ogge och går mot mig, jag börjar bli lite rädd
"Va nej! Absolut inte!!"
"Gjorde du visst!" Säger hon som en tre åring som om dom skulle tycka synd om henne.. Pfft..
"Gjorde du?! Huh! Huh!" Han går närmare och jag börjar backa..
"Ogge lugna ner dig! Vi drar! Och vi kommer inte tillbaka!" Killarna går, men Omar ser lite fundersam ut.. När dom har gått ut, säger nellie nått i mitt öra och slår till mig!
____________________________________________
Oj oj oj! Hur kommer jag klara mig att skriva och försöka lösa allt.. Åherregud.. Japp jag improviserar allt haha ;D
YOU ARE READING
Två världar
FanfictionHejsan, jag heter Juni och är 17 år jag flyttade till London när jag var tio år och har bott där sen dess men helt plötsligt vänds allt upp ned, jag ska flytta till Sverige igen.. Och två helt olika världar möts.. (Detta utspelar sig år 2016 och the...