Jag står på bergs kanten, igen..
Komigen, hoppa Juni! Du kommer äntligen till ljuset igen!
Hör jag min röst säga.. Ja faktist.. Jag kommer in i ljuset som jag länge har velat.. Ett steg och det är slut.. ALLT kommer ta slut på tre sekunder..
"JUNI! FÖR I HELVETE!! KOM HIT!" Hör jag en röst ropa, Oscar.
Jag vänder mig om, jag står på en bergspets, ett fel steg tillbaka, och.. Ja det kommer ta slut..
"KILLAR KOM!!" Ropar han och killarna kommer springandes, men nu tar det slut.. Jag går rakt ut i luften.. Luften susar i mina öron.. Jag hör killarna skrika, men allt går för fort.
SVART
Jag hör en maskin pipa och jag öppnar sakta ögonen.. Jag kollar runt om mig, ett sjukhus? Överlevde jag..?
Vad var det egentligen som hände?
"Hallå.." Säger jag svagt.., en sjuksköterska kommer in
"Juni! Du har vaknat! Vad bra! Det är så att du är helt frisk inuti dig men har ordentligt med skrubbsår på utsidan, du får själv känna om du orkar åka hem"
Hon pratade riktigt fort..
"Jag mår bra, jag kan åka hem.." Säger jag reser mig upp, när jag öppnar dörren sitter killarna där,
"Vad gör ni här?" Frågar jag förvånat
"Väntar på dig.." Säger Omar och ler ett stort leende, Omar..
"Åh.. Tack.., jag måste nog gå nu.." Säger jag väldigt själviskt..
Jag ser att killarna kollar konstigt på varandra, jag börjar gå i den långa sjukhuskorridoren.
"Juni! Vi kan skjusa dig om du vill?" Ropar Omar efter mig
"Vill ni verkligen det.. Jag som slog Nellie och allt?!" Säger jag ironisk, jag märker att jag är väldigt stöddig just nu, men jag vet inte hur jag ska hantera det.
Ingen svarar.. Dom kollar bara ner i marken
"Nej, just det!" Jag börjar gå igen.. Ingen stoppar mig..
Jag var snart vid mitt hus och musiken dunkar i mina öron, jag ser Nellie går på andra sidan gatan,
Shit shit shit! Se mig inte! Tänker jag, men då.. Hon kollar på mig och springer över vägen.. Jag tar ut hörlurarna ur öronen och ska just ta posten
"Hej Oktober!" Säger hon till mig och knuffar till mig
"Tar inte månaderna slut snart?!" Säger jag och suckar och vänder mig om
"Eh jag tyckte bara att du såg lite grå ut"
"Så kul så jag glömde skratta!" Jag vänder mig om igen och ska just gå in
"Vad gör du i dom här områdena? Som om du bor här på riktigt!" Säger hon då
"Ja Nellie! Jag gör faktist det! Har du problem med det?!"
"Eh.. Tänkte bara att det är bortskämda snor ungar här! Som du är!"
Ilskan kokar i mig!
"Nellie, låt mig va!"
"Vadå?! Göra så att killarna inte gillar dig?! Du.. Jag har just börjat..!"
____________________________________________
Ledsen för sent kapitel :( men jag har fullt upp med skolan... Och idag var jag med en kompis också, men jag ska försöka få upp ett till idag, jag vill görs er glada :)
YOU ARE READING
Två världar
FanfictionHejsan, jag heter Juni och är 17 år jag flyttade till London när jag var tio år och har bott där sen dess men helt plötsligt vänds allt upp ned, jag ska flytta till Sverige igen.. Och två helt olika världar möts.. (Detta utspelar sig år 2016 och the...