Kapitel 23

1.1K 13 0
                                    

I LONDON

Jag står på flygplatsen i London.. Vad kommer hända..? Jag vet inte inte ens hur pappa ser ut..? Men då..

"Juni!" Hör jag en sträng röst säga, jag vänder mig om

"Pappa..?" Jag går fram till honom, jag ska just krama honom men han sträcker fram handen, vi hälsar..

"Kom så går vi ut till bilen"

Jag tar min väska och och vi går ut... Där står men stor svart jeep.. Hur.. Hur.. Hur?!

Han håller upp dörren åt mig, jag hoppar in och vi rullar ut på Londons gator..

Vi åker upp på en uppfart med ett jätte stort hus..

"Wow!"

"Do you like it..?!"

"Det är jätte fint!"

Han harklar sig

"English now!"

"Oh sorry.."

Vi går ut ur bilen han tar min väska, vi går in i huset och jag är påväg att ta av skorna..

"What are you doing?!" Säger han med konstig röst

"Take off my shoes..?"

"We don't do that here!"

"Sorry.."

Då kommer en kvinna mot mig

"Oh hey just most be Juni! Patrick have talk so much about you! I'm lauren!"

"Hey!" Hon måste vars pappas nya fru..

"Oh gud! What do you wearing! That's so awful!"

Amen tack..? Bara för jag inte går i gala klänningar och högklackar varje dag som hon..?!

"It's just.. Shorts and a t-shirt..?" Säger jag nervöst

"Oh darling! You can't wear that?! I'm Lauren perp?!"

"Okay.. But.. It's my style.."

"Enough!! Go to your room!" Säger pappa, vad har jag gjort?!

"Why?" Säger jag med stöddig röst

"Don't talk back to your parents!"

"She's not my mom!!?"

"No.. You right! She's your MOTHER!"

Du måste skoja.. Mor..?! Aldrig!!

"No way!!"

"Your room! Now!!"

"I don't now wear my room is!"

"Right up the stairs and to the left!" Säger pappa med sträng röst och pekar upp mot trappan, jag rycker låss min väska från hans hand och stampar upp för trapporna!

Men då står en tjej i min ålder där..

"Hey! I'm Stacey!"

Du måste skoja..

"Hey.. Juni.." Säger jag med trött röst..

"Wait.. What?! Are YOU Felix sandmans little sister!"

Jag vet inte vad jag ska svara så jag går bara in i mitt rum.. Det är seriöst som ett slått!! Herregud vad stort!!

Jag börjar packa upp mina kläder och lägger dom i min byrå, sen packar jag upp lite foton och lite smink och småsaker.

Sen hör jag att dom ropar att maten är klar.. Kul! Att äta med världens perfektaste familj!

Jag går ner och letar efter köket, jag vet ju inte vart nått ligger en.. Men tillslut hittar jag det..

"Why are you late?!" Säger pappa, ner ursäkta FAR

"Cuz I don't find the kitchen.. Duh.."

"Not that attitude up in my house!" Säger han

Jag suckar och sätter mig på en stol, maten serveras som om dom inte har några ben.. Oherregud.. Handikappade människor!

"So.. What did you learn today Stacey?" Frågar Lauren

"Ah.. Well.. Not musch but.. The 2nd president of the United States (John Adams) and 3rd president of the United States (Thomas Jefferson) both died within just a few hours apart of each other on the same exact day of July 4th 1826. They are the only two presidents to die on the same day of the same year. It's true!"

"Ah instresting!" Säger pappa medan han tar en tugga av salladen

"And you Juni?!" Säger Lauren lite mer irreterat

"Umm.. Nothin"

Alla kollar på mig och gapar.. Vad..? Måste man lära sig nått varje dag..?!

"What..?"

"Stacey you need new shoes! We can go to the mall after the food, Juni you can come along to!" Säger Lauren

Helst inte.. Men faktist måste jag hitta ett par nya shorts!

____________________________________________

Konstigt slut hehe.. Kan inte sova.. Kommer nog ligga och skriva kapitel hela natten haha ;P klockan är 01:30 men kommer nog att publicera detta på dagen ist :)

Två världarWhere stories live. Discover now