Kapitel 14

1.2K 11 0
                                    

Jag rycker till med yr vakna ögon.. Tre stycken killar sitter och sover i min soffa.. Och vad hände egentligen igår..? Ville nån skada mig..? Hade nångon brutits sig in i mitt hus? Då rycker Oscar till och vaknar..
Jag blundar snabbt och låtsas sova, vet inte varför... Men det blev så..

"Killar.. Killar.. Vakna.."
"Vad är det Oscar..?" Frågar Omar
"Ska vi dra..? Så hon fattar att vi inte sov här..?"
"Ah.. Jag kommer inte ihåg nått från igår" säger Ogge

Men plötsligt ramlar nått från övervåningen, jag öppnar mina ögon kvickt

"Vad var det..??!" Säger jag
"Är du vaken..?" Frågar Oscar

Jag reser mig upp... Jag går mot trappan.. Jag hör tjejfniss..? Jag går in i mitt rum och kollar.. Ingen där.. Jag öppnar dörrarna till min garderob.. Och där sitter det två stycken tjejer..???!!! Med en kofot..? Va..?
Jag skriker till när hon tar tag i kofoten.. Hon tar sin hand för min mun..

"Sschhhh... Låt oss gå ut... Okej.. Och i fortsättningen.. Stay back!"
Jag nickar..

Dom reser sig och hoppar genom Villket var ganska imponerande för det var rätt högt..
Killarna kommer in i mitt rum..

"Har du sett nått..?" Frågar Ogge
Jag ruskar på huvudet..
"Det kanske bara inbillning.." Säger Omar
"Alla fyra..? Inte en chans.." Säger Oscar..
"Snälla låt det bara vara.." Säger jag och går ut ur rummet..

Dom märker nog att nått är fel.. Men.. Vad ska jag göra..? Dom tjejerna har skadat mig!?
Jag går ner för trappan igen och ser att vårat alarm ligger på golvet.. Dom rev nog bara låsas det igår..?

_________________________________________________

Kort kapitel.. Jag vet.. Men hoppas ni gillar det iallafall.. Jag mår skit just nu.. Det händer så himla mycket i mitt liv just nu.. Jag skriver så mycket jag orkar och har tid med :) mycket prov och sånt nu :/ men nu har vi fått sportlov!

Btw.. Skulle nån läsa om jag började på en 1D fanfic? Jag kommer endå fortsätta på denna iaf, men vem skulle läsa den? :)

Två världarWhere stories live. Discover now