Okej i detta kapitalet vill jag inte hänga ut nellie eller nått det är bara en fanfic ta inte allt seriöst hon är säkert inte såhär i verkligen!
____________________________________________
Nellie kommer in i dans rummet..
"Så du dansar.." Frågar hon.. Ööh Nähääää
"Ja lite grann.." Svarar jag..
"Lite grann du är super duktigt!!" Säger killarna som också kommit in i rummet och stängt dörren.. Dom hade tydligen tänkt att stanna..
Nellie fnyser..
"Har du någonsin ridit..?" Frågar hon lite kaxigt
"Jag är rädd för hästar.." VARFÖR SA JAG DET!!? Fy vad pinsamt...
"Rädd.. Huh.." Fnyser hon..
Jag blev faktist sårad.. Jag kollar typiskt ner i golvet..
Oscar klappar sina händer..
"Ska vi gå och käka..?!"
"Ja jag är vrål hungrig!" Säger alla fast vi åt oss mig, fast jag vet inte hur länge jag har dansat..
Dom börjar gå ut genom dörren..
"Kom Juni du ska ju också med!" Säger Omar..
Jag låter stereon stå och följer efter dom.
Alla var påväg in i hissen.. Aldrig att jag åker hiss igen.. Jag har och klastrofobi.. Riktigt mycket sen senast..
"Jag tar trapporna.." Säger jag och vänder mig om..
Dom kollar konstigt på mig förutom Felix.. Han förstår..
När alla har kommit ner från och öppnar dörrarna ut står det två paparazzis där..
"Shit.." Säger Felix.. Dom ställer sig för att bli fotograferade men jag går en bit bort..
Gud vad hon klänger på Felix.. Jag menar bokstavligen och hänger typ på hans hals och hon tar på hans bröst..
"Felix!! Kyss tjejen nurå!!"
Felix kollar direkt på mig.. Men nellie bara närmar sig honom.. Deras läppar möts och det hugger till i magen.. Han sa kyss.. Inte hångla..
Jag får tårar i ögonen.. Det borde inte vara hon som står där.. Det är inte ens äkta kärlek!!
Jag klarar inte av det här mer... Jag börjar springa... Jag springer och springer.. Tills jag äntligen har nått det berget så man ser ut över Stockholm.. Jag sätter mig på kanten och torkar bort en tår.. Jag vill prata med mamma.. Jag tar upp telefonen letar rätt på henne i kontakterna och ringer... Telefon svarare.. Hon kanske bara är i ett möte..
Jag hör prassel i buskarna bakom mig.. Mitt hjärta bankar hårdare...
"Vem är det..?!" Skriker jag.. Men det är bara Felix som kommer fram..
"Bara jag..!" Säger han och ler..
Jag vänder mig om igen.. Varför vill han prata mig..?! Ska han inte gå till nellie...?!
Han sätter sig bredvid mig..
"Juni..jag gillar dig fortfarande och det här ska funka.. Jag lovar.. Vi kan vara tillsammans iallafall!" Säger han och kollar på mig..
"Felix.. Hur tror du jag mår när du hånglar med Nellie då?!"
"Det betyder inget.." Säger han med len röst..
"Men.. Men.."
"Schh..." Han tar sitt finger över min mun.. Han närmar sig mot mig.. Vi kysser varandra.. Det känns bra... Liksom rätt på nått vis...
_________________________________________________
Ledsen för jag dampar med kapitel men jag kan verkligen inte sova :/ och jag nådde 1k !! Skit asså!! Detta har gått fort!! Liskom förra veckan jade jag 200.. Så detta blir som ett bonus kapitel!
Okej som sagt jag vill inte hänga ut nellie eller nått sånt! Hon är bars lite bad girl😏
YOU ARE READING
Två världar
FanfictionHejsan, jag heter Juni och är 17 år jag flyttade till London när jag var tio år och har bott där sen dess men helt plötsligt vänds allt upp ned, jag ska flytta till Sverige igen.. Och två helt olika världar möts.. (Detta utspelar sig år 2016 och the...