Hoofdstuk 13

19 5 1
                                    

Na het ontbijt pakken we onze laatste spullen. We gaan weg, en besluiten alles mee te nemen, omdat het niet zeker is of we hier terugkomen. We bedanken Elizabeth hartelijk, voor alles wat ze voor ons betekend heeft.

Elizabeth zwaait ons uit. 'Remember; You can always stay here for a night!'

We geven een postcode voor als we iets hebben laten liggen, en daarna lopen we de deur uit.

'Good luck!' zegt Elizabeth. 'And have fun! Always have fun!'

We lopen de hoek om.

'Deze vrouw hadden we echt even nodig.' zegt Dominic. 'Maar nu focussen we ons weer op onze missie; Op naar Automobile Sales.'

'Jongens, ik heb het adres.' zegt Dan opeens. Ik kijk hem met grote ogen aan.

'Waar?!' vraag ik.

'309 Union Avenue.' zegt Dan. 'Dat is hier.' Hij wijst naar een soort loods. Als ik naar het gebouw kijk, wordt alles zwart.

'Here it is John.'

Ik zie een man van rond de 30 richting de deur van de garage lopen, gevolgd door Johnny Cash.

'I wanna introduce you to some people. Wait here.' zegt de man en hij loopt naar binnen. Johnny staat er een beetje ongemakkelijk, niet wetend wat hij moet doen. Na een tijdje komt de man weer naar buiten, gevolgd door 2 anderen.

'This is Marshall, and Luther.'

Johnny schudt ze de hand.

'This is my brother, John.'

'Your brother? Hi John, nice to meet you.'

Die man is dus Johnny's broer, Roy dus. Precies zoals Johnny vertelde.

'So, why did you bring your brother with you?'

'Well I thought, John can sing really well and play the guitar, so maybe he could help you two?'

Johnny staat er wat ongemakkelijk bij.

'Luther, do you think we could try to collaborate with John Cash?'

'Of course we can, we can always try.' antwoord Luther.

'Hey John, let's meet next Saturday, we'll meet at my home. Make sure to bring your guitar.'

Johnny lacht en antwoord; 'I'll be there, see you then!'

Roy en Johnny lopen samen verder, en ze worden vaag voor mijn ogen.

'Joe, wat gebeurde er in de hallucinatie?'

'Ze gaan volgende week repeteren bij Marshall thuis.'

'Volgende week pas?' reageert Dominic.

Ik zucht. 'Haha, grappig. We moeten naar het huis van Marshall.'

'Waar is dat dan weer?' vraagt Rose.

'Hoe heet hij nog meer?' Dan staat al met zijn telefoon in zijn handen.

'Marshall Grant.'

Dan typt wat, en binnen een paar minuten weet hij het. '4199 Nakomis Avenue, Memphis.'

In dezelfde beweging typt hij het in op Google maps. 'Dat is bijna 3 uur lopen.'

'Taxi!' zegt Dominic dan.

'Goed idee.' zeg ik glimlachend.

Ik betaal de taxichauffeur als we aankomen op Nakomis Avenue, en stap uit de taxi.

'Op naar nummer 4199!' zegt Rose, en ze begint meteen te lopen.

'Kom maar weer terug, dat is hier.' reageer ik.

Rose draait zich om. 'Sorry, iets te enthousiast.'

Ik zie het huis staan, en voel het licht worden in mijn hoofd. Ik ga op de stoeprand zitten, en zie dat er een auto de straat inrijdt. Die auto parkeert aan de andere kant van de weg. Johnny stapt uit de auto, en loopt naar het huis. Marshall doet de deur open.

'Hey John, nice to see you!'

John loopt naar binnen, en het volgende moment sta ik in een huiskamer. Luther zit er ook.

John pakt zijn gitaar uit.

'Are we trying to make a new song, or just cover one?' vraagt Luther.

'Let's try to make a new one, maybe we can assign it at Sun Records.' zegt Marshall.

'You think?' vraagt Johnny verbaasd.

'For sure, Sam Phillips is really trying to discover new talent, and maybe we can be new talents.' reageert Marshall.

'Well,' zegt Johnny. 'For a songtext, I already have an idea.'

'What did you thought of?'

'I have written a poem when I was in the Air Force. Maybe we can try and make a song of it?'

'Show us.' zegt Luther. Johnny pakt een papier en laat het de anderen lezen. Op zijn gitaar speelt hij een melodietje.

'Maybe this is a nice melody to start with.' zegt Johnny.

Marshall zet in op zijn bas, en begint een kort melodietje te spelen. Johnny begint dan de akkoorden voor slaggitaar te spelen. Als ik naar Marshall kijk zie ik op de zijkant van zijn bas allemaal stickertjes met notennamen.

'Luther, can you copy the chords I play?' vraagt Johnny als hij stopt met spelen.

Luther knikt zonder iets te zeggen, en Johnny begint een aantal akkoorden te spelen.

'F#7, B7, E and an A.' Luther knikt, en pakt een F-akkoord vast.

'Like this?' vraagt hij voorzichtig. 'This is the first time I play the electrical guitar.'

'Put your thumb here, then your first 3 fingers on the strings.' antwoordt Johnny.

Luther doet precies wat hij zegt, en speelt de F#7.

'Just like that.' antwoordt Johnny.

Daarna speelt Luther de andere akkoorden.

Even vervaagt alles weer, maar nog steeds zie ik Marshall, Luther en Johnny zitten.

'So, next week, Sun Records?' vraagt Marshall.

Johnny glimlacht. Luther geeft een kort knikje, en dan vervaagt alles, en schijnt de zon recht in m'n ogen.

Bewijs mijn Onschuld | ✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu