Hoofdstuk 1

644 7 2
                                    

TRINNGGG

Langzaam word ik wakker van de wekker die afgaat, pak mijn telefoon van m'n nachtkastje en zet de wekker uit. Half slapend sta ik op en pak wat kleren en ondergoed. Ik loop naar de badkamer en neem een heerlijke warme douche. Niks is beter dan een warme douche als je net wakker bent. Ik was mijn haren en stap na 10 minuten de douche weer uit. Ik kleed me aan en doe wat make-up op.

Vrolijk kom ik de keuken in. "Goooeieemorgen" schreeuw ik naar mijn broers, Floris en Jens. Floris is 19 met een rijbewijs waar ik maar al te graag gebruik van maak en Jens is 18. Ik ben de jongste van de drie, namelijk 17. Mompelend zeggen ze beide iets terug wat op goeiemorgen moet lijken. Ik ga zitten aan de tafel, maak een broodje met hagelslag klaar en eet hem op. Ik maak ook nog wat brood klaar voor naar school. Nadat ik mijn tas heb ingepakt, ren ik de trap op naar de badkamer om mijn tanden te poetsen. 'Anouk we moeten gaan" schreeuwt Jens van beneden. "Ben bijna klaar!" Schreeuw ik terug. "Schiet op, ik wil de bus niet weer missen." Ik check nog snel even mijn haar en ren de trap weer af naar de kapstok. Ik doe mijn jas aan, terwijl Jens aan komt sjokken. "Nog niet klaar?" Vraag ik lief. Hij kijkt me aan met zo'n meenjedeze gezicht en doet ook zijn jas aan. We lopen naar buiten richting de bushalte wat gelukkig maar 4 minuten lopen is. We praten nog even wat en gaan dan de bus in. Wanneer ik de bus in stap kijk ik zoeken om me heen. Achterin zie ik Vera zitten, een vriendin die ik al ken sinds groep 4, maar die niet meer bij mij op school zit, en loop naar haar toe. Ik begroet haar en ga naast haar zitten. We praten nog even wat over ons weekend, en voor we het weten ben ik al bij mijn halte.

Ik loop de school binnen en zie Rixt en Melissa al wachten bij ons kluisje. We omhelzen haar en lopen naar onze les, ugl geschiedenis. Wel toepasselijk, onze docent heet Mevrouw Out. Haar naam zegt al genoeg: oud en saai. Na 45minuten wat 2uur leek te duren gaat de bel eindelijk. En lopen we naar de volgende les. Gelukkig heb ik vandaag maar 5 lessen.

"Eindelijk! Uit!" Roept Melissa vrolijk. "Echt hé" zegt Rixt. "Hé Anouk, ga jij vanavond nog trainen?" Vraagt Melissa. Ik zit nu al zo'n 3 jaar bij Melissa in het voetbalteam en bij haar in de klas. Daar hebben we Rixt ook ontmoet en zijn eigenlijk altijd samen. "Of course" antwoord ik. "We krijgen een nieuwe trainer erbij hé, Menno kan ons niet alleen hendelen. Ik moet lachen om haar opmerking. "Hé mensjes, ik moet mn bus halen, doeeeg" zeg ik. We nemen nog even afscheid en dan loop ik naar de bushalte.

De bus komt aan en ik stap in. Maar hij zit zo vol dat ik wel moet staan. Ik hou me vast aan één van de palen en pak mijn telefoon uit mijn jaszak en scroll wat door insta. De bus maakt een veel te scherpe bocht en ik verlies mijn evenwicht. NIET VALLEN NIET VAL.. denk ik bij mezelf, terwijl ik val. Ik land op de schoot van een lachend iemand. "Zozo, val je nu al op me?" Zegt de jongen op wie ik viel. Ik moet blozen en sta beschaamd op, zeg nog even sorry en ga weer staan en hou me zo stevig mogelijk vast. AWKWARD. Ik kijk nog even naar de jongen op wie ik viel, die nog steeds moet lachen. Hij is best knap eigenlijk, bruin haar, goed model. Gespierd. Eigenlijk gewoon een vreselijk hot. Ik staar nog even een beetje naar hem, ik bedoel, ik kom toch niet meer tegen en hij is hot.

Thuis aangekomen pak ik wat te drinken en eten en ga mijn huiswerk maken. Nadat ik dat klaar heb ga ik op mijn bank liggen. Beste. Aankoop. Ooit. Ik pak mijn iPad en zet Netflix op en kijk wat afleveringen van the 100. Na een 2 afleveringen kijk ik op de klok en zie dat ik me klaar moet gaan maken voor het trainen. Ik pak snel mijn tas in, en wanneer ik daarmee klaar ben roept mijn moeder me om te avondeten.

Ik loop het complex op en ga direct door naar onze kleedkamer. Jaja, onze, we hebben een eigen met ons team. Maar dat komt ook omdat één van de weinige meidenteams zijn en de meiden een aparte box zitten. Ik zit samen met Melissa in de Mb1 van AVV Swift. We zijn best goed, al zeg ik het zelf. Ik loop de kleedkamer in en begroet iedereen. "Anoooouk muzieeek" schreeuwt Nynke. "Komt er aan, kalm aan" Ik zet mijn tas neer en pak mijn UE boom eruit en zat wat muziek op. Een paar zingen mee met it ain't me terwijl we ons omkleden.

Nynke, Melissa en ik lopen het veld op en pakken een bal uit het net en gaan wat rondtikken totdat de Menno, onze trainer, ons bij een roept. "Hé meiden, zoals jullie misschien wel weten komt er straks een nieuwe hulptrainer.., O daar is hij al." Iedereen kijkt om en ik kan mijn ogen niet geloven...

The gameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu