Met een bevrijdend gevoel stappen we de auto uit. Wat was het warm man, niet normaal. Ik open de kofferbak en haal mijn spullen eruit. Gelukkig kon Timo nog normaal rijden met zijn pols in het verband. Ik pak mijn telefoon en maak een selfie met Timo. "Die is kjoet" zegt hij wanneer hij naar de foto kijkt. Hij pakt mijn telefoon af en schermt het beeld zo af dat ik niet kan meekijken wat hij doet. "Wat doe jeee" vraag ik hem. Hij negeert me en typt wat en geeft vervolgens mijn telefoon weer terug. "Kijk maar in je verhaal" zegt hij. Ik doe wat hij zegt en kijk in mijn verhaal, waar onze selfie staat met de text: weer terug met mn bae ❤️. Ik schud lachend mijn hoofd en neem afscheid van hem. Wanneer ik binnen ben geef ik mijn ouders nog een samenvatting van wat er is gebeurd.
"Gaat het wel met zijn pols dan?" Vraagt mijn moeder. "Jahoor, anders had hij ook niet kunnen rijden, hij moet alleen rust hebben" antwoord ik. Mijn telefoon begint te trillen en ik zie dat Melissa belt. Ik neem op en begroet haar
"Heee Melis"
"Heee Noukie, alweer terug?"
"Ja net een kwartiertje ofzo" zeg ik terwijl ik de woonkamer uitloop richting mijn slaapkamer.
"Was het leuk?"
"Ja hartstikke, zullen we anders even een kopje Starbucks halen zometeen?"
"Ja is goed, kom jij mij zo ophalen?"
"Joo, ben er met 10 minuten ofzo"
"Tot zoo" en met dat gezegd te hebben hangt ze op.Ik meld mijn ouders dat ik even weg ben en pak vervolgens mijn fiets en fiets naar Melissa toe. Na een tijdje te hebben gefiets rij ik haar straat in. Ik bel aan en ze doet binnen 5 seconden de deur open. "Lekker snel" "ja ik stond voor de deur te wachten" "logisch" "hartstikke toch." Ik schud lachend mijn hoofd en zeg tegen haar dat ze haar fiets maar moet gaan halen. Ze knikt en staat even later naast me met de fiets in de hand. Aangekomen bij de Starbucks bestellen we onze koffie en gaan zitten waneer we hem hebben. "Heb je al besloten wat je tegen Jake gaat zeggen?" Vraagt Melissa plots. Ik kijk haar vragend aan. "Je weet het toch nog wel, Jennifer, de bitch, die vreemdgaat." Zegt ze droog. "Ehm nee..?" Zeg ik vragend. "Je zou het vertellen als je terug kwam weet je nog? En je hebt geluk want hij komt net binnen, kun je het gelijk doen." Ik zucht hoorbaar en kijk om. Ja, daar staat hij, bij de kassa. "Nee ik kan het echt niet" zeg ik tegen Melissa. "Anouk, je moet wel, echt, hoe langer het duurt hoe meer pijn het hem zal doen." Twijfelend sta ik op en loop ik zijn richting op. Ik kijk nog even om naar Melissa en ze staat me met twee duimen omhoog na te kijken. Ik tik Jake aan en hij kijkt om. "Ooh hee Anouk, hoe is het? Was het leuk bij ajax? Ik zag je snaps." "Heey, ja goed hoor, het was echt hartstikke leuk, zou ik je even kunnen spreken, buiten?" "Ehm ja natuurlijk, je maakt me wel een beetje bang." Zegt hij half lachend. Zodoende lopen we naar buiten. "Dus, wat is er?" Hij kijkt met nieuwsgierig aan. Hoe moet ik dit nou vertellen. Ik kies ervoor om het zo snel mogelijk en direct mogelijk te zeggen, alsof je een pleister van je huid aftrekt. "Nou ehm, ik was dus laatst in het park en daar zag ik Jennifer met een jongen en ze zoende hem." Zeg ik in één adem. Hij kijkt me verward aan. "Ja tuurlijk, en ik zou je geloven omdat..?" Zegt hij boos. Wacht wat? Is hij nou serieus boos op mij? Bruh. "Omdat je een soort van een vriend van me bent, geloof je me niet ofzo?" "Nou nee, eigenlijk niet nee, ik denk dat je gewoon jaloers bent op haar omdat je me zelf wilt, en dan met zo'n actie, dat is wel erg laag en triest van je." Ik hoor de boosheid in zijn stem. Wacht eens, ik heb bewijs. Ik reik naar mijn telefoon maar besef me dan dat hij nog in mijn tas bij het tafeltje ligt. "Jaloers, ik? Ach man, kom nou maar niet huilend bij ons thuis aanzetten wanneer ze het uitmaakt, later Jake." Zeg ik boos en draai me om en loop naar binnen. Om de één of andere reden springen de tranen me in de ogen. De klootzak, waarom zou ik hier nou over liegen en jaloers? Waarom zou ik. Ik loop Starbucks binnen met een blik op onweer. "Het ging niet erg goed ofwel?" Zegt Melissa. "Nee niet bepaalt" zeg ik en vertel wat er net is gebeurd. "Wat een ass" zegt ze wanneer ik ben uitgepraat. "Mee eens, maar ik ga zo maar eens naar huis." "Is goed, ik app je nog wel," Ik knik, sta op en loop zo snel mogelijk weg.
POV Melissa
Wat een klootzak is die Jake. Anouk liegt nooit en al zeker niet over dit. Nouja, ze loog wel over haar gevoelens voor Jake tegen Jake zelf maar dat was toen het beste wat ze kon doen. Ik zie Jake aan een tafeltje zitten en zonder erbij na te denken storm ik erop af. "Wat denk je wel niet man, Anouk zo van streek maken." Zeg ik boos. Hij zucht en kijkt me aan. "Dat zij nou zo nodig een lulverhaal vertelt over mijn vriendin, ja wat wil je dan, moet ze geen verhalen gaan verzinnen uit jaloezie, dat is triest." Ik pak mijn telefoon en laat hem de foto zien die Anouk had gemaakt. "Anouk is geen jaloers type en zal nooit over zoiets liegen." Hij pakt mijn telefoon uit mijn hand en zoomt in. "Shit..." is het enige wat hij kan zeggen. "Ja dacht ik ook." Zeg ik nog steeds boos en pak mijn telefoon weer uit zijn handen. "Ik heb een fout gemaakt." Zegt hij uiteindelijk. "Ja, ja dat klopt, dus ik zou snel je excuses aanbieden aan haar." En met dat gezegd te hebben loop ik de Starbucks uit. Ik bel Anouk en zeg haar dat ik de foto heb laten zien. Ze is nog steeds boos op hem dat hij haar niet gewoon een beetje vertrouwd, en terecht.
JE LEEST
The game
RomanceMijn naam is Anouk van Straaten en welkom in mijn toch wel bijzondere leven.