Hoofdstuk 25

157 3 1
                                    

Na elke dag van de rest van de week van 12:00-21:00 te hebben gewerkt ben ik toch blij dat het weekend is! En dan ook nog eens een super geweldig weekend want we gaan straks naar Pinkpop. Gapend, omdat ik toch nog best moe ben, loop ik naar beneden. Ik maak een ontbijtje klaar en eet hem op. Jens komt ook naar beneden en pakt ook wat te eten. "Goeiemorgen" zegt hij vrolijk. "Goeiemorgen, zin in?" "Of course" "Mooizo" "hoelaat komen de meiden hier?" "13:00" "dan hebben we dus nog een uurtje, heb jij alles spullen al?" "Nee jij?" "Nope" "verrassend, zo maar samen inpakken?" "Top idee." We eten ons eten verder op en gaan daarna onze spullen pakken. We slapen in tentjes die daar staan. "Trouwens, Jesper heeft ook nog een kaartje gekregen, kan hij met ons mee, slapen en alles?" Jepser is nog een goede vriend van Jens, ik kan hem niet uitstaan. En dat heeft zo zijn redenen. Vroeger was ik beste vriendinnen met Simone, die inmiddels is verhuist naar Engeland omdat haar vader daar een baan kreeg aangeboden die hij niet kon afslaan. Maar in ieder geval, hij heeft haar hart keihard gebroken en het was gewoon te zielig voor woorden. Dus sindsdien is hij niet mijn beste vriend als ik het aardig moet verwoorden. Ik zucht diep. "Moet dat?" Zeg ik. "Ik weet dat je hem niet mag, maar hij heeft jou niks aangedaan, en het is een vriend van mij dus zet je eroverheen, hij gaat mee, anders rijd ik niet." Ik rol met mijn ogen en knik dan maar. Ik ga hem mijn humor niet laten verpesten. "Best, zolang ik maar niet met hem alleen in een kamer moet zijn" "ik beloof het" "prima." We halen de luchtbedden van boven en voor we het weten hebben we onze spullen bij elkaar gepakt en is het al bijna 13:00.

En ja hoor, daar gaat de bel alweer. "IK GA WEL" schreeuw ik door het huis. Ik open de deur en ik word begroet door Jake met een vluchtige knuffel, die vluchtig wordt omdat ik er niet op inga. "Uuh Heey, niet gemeen bedoelt, maar wat doe je hier?" Vraag ik hem terwijl ik hem verbaasd aankijk. "Wist je het niet? Ik ben Jens zijn +1" is zijn antwoord. "Ooh nee wist ik niet, gezellig." "Zou ik nog naar binnen mogen of laat je me buiten staan?" Zegt hij lachend. "Huh ohja sorry, kom erin" stamel ik. Hij lacht en loopt het huis in nadat ik aan de kant ben gegaan. Wanneer ik de deur wil dichtslaan zie ik Melissa en Rixt aankomen fietsen met al hun spullen, wat het beeld heeft van een fietsende pakezel. Ik begin te lachen bij die gedachte en ze kijken me raar aan. Wanneer ik eindelijk ben uitgelachen begroet ik ze terug. "Zin in girls?" "JAAAA" schreeuwen ze in koor. "Mooizo, want we gaan rijden, het is zo'n tweeënhalf uur rijden." Ze knikken en gooien al hun spullen in de kofferbak. Na nog even te hebben gepraat en wanneer alle spullen in de auto zitten, gaan we weg, op naar Landgraaf.

Na een lange, gezellige zijn er. Het vermakelijke was dat Jake zich ook kapot irriteerde aan Jepser. Wanneer we de spullen uit de auto pakken vraagt Rixt "hoe doen we het met de slaapplekken?" "We hebben twee driepersoons tenten, dus wij met z'n drieën en hun" zeg ik, al wijzend naar de jongens.  Ze knikt en we lopen het terrein op. "Eerst even onze plekken opzoeken" zeg ik tegen iedereen en ze volgen me richting de receptie. "Goedemorgen" begroet de receptioniste ons. "Goedemorgen" begroet ik haar beleefd terug. "Hoe kan ik u helpen." "Wij hebben tenten gereserveerd, op naam van van Straaten." "Aah.. ja, gevonden, jullie hebben plaatsen 113, 114 en 115." Zegt ze terwijl ze de plaatsen op de plattegrond omcirkelt. "Vanwaar drie plekken? We hebben er maar 2 gereserveerd, we zijn ook maar met zes in plaats van 9" zeg ik lichtelijk verward. "U heeft voor 3 2persoontenten gereserveerd staat hier." "Hopeloos kijk ik achter me en zie Jens ook verbaasd kijken. "Zijn er nog 2 3persoonstenten?" Vraag ik. "Nee, alles is volgeboekt, sorry" "oké, toch bedankt" zeg ik beleefd en ik loop de receptie uit. "Wat is er aan de hand?" Vraagt Melissa. "We hebben 3 2persoonstenten in plaats van 2 3persoonstenten, het is verkeerd doorgekomen" zeg ik. "En nu?" "Nu moeten we tenten verdelen." Iedereen knikt. "Melissa en Rixt, gaan jullie sowieso maar samen, jullie kennen de rest niet echt." Ze kijken elkaar tevreden en blij aan. "Iemand suggesties?" Vraag ik aan de jongens. "Zolang ik niet bij jou hoef" mompelt Jesper. "Dat is insgelijks" zeg ik terug. "Maakt mij niet uit, zijn beide vrienden van me" zegt Jens. "Nouja, ik ken Jepser niet echt dus ik denk dat jij beter bij hem kan" zegt Jake tegen Jens. "Misschien wel, maar wil Nouk dat wel?" Zegt Jens en hij kijkt me aan. Jake kijkt me ook aan met een blik die schreeuwt om hulp. "Ehm ja is goed" zeg ik uiteindelijk. "Dat is dan geregeld!" Schreeuwt Melissa. Feest! Denk ik bij mezelf.

Aangekomen bij de tenten maken we onze slaapplekken klaar. "Vind je het echt niet erg?" Vraagt Jake. "Ik had natuurlijk liever bij de meiden gelegen, maar ik slaap veel liever bij jou dan bij Jesper." "Ik snap je volkomen, wat is die gast vervelend, hij had vroeger iets met mijn nichtje en heeft haar vervolgens keihard in de steek gelaten." "Heet je nichtje Simone?" Vraag ik hem. "Ja, hoe weet je dat?" "Dat was vroeger één van mijn beste vriendinnen" zeg ik. Eventjes ben ik diep in gedachte en denk ik aan de herinneringen van vroeger. "Nee serieus?" Zegt Jake tegen mij en ik ben weer terug in het heden. "Ja serieus, ik heb haar sinds ze is verhuisd alleen niet meer gezien, we hebben nu beide een compleet ander leven en ik heb haar nummer ook niet meer" "als je haar weer eens wil zien, ze komt binnenkort langs bij ons, je kan ook wel komen dan?" "Jaa dat zou echt super zijn" "dat is dan geregeld, ik app je er nog wel over." "Top." We pakken de rest van de spullen uit en lopen daarna naar ons gezamenlijke picknicktafeltje.

"Welk optreden gaan we straks heen?" Vraagt Melissa. Ik kijk even hoe laat het is en pak het programma boekje. "We kunnen naar James TW, White Lies, Alma, Pierce Brothers en Lotte Walda als ik het goed heb." "Ik ken alleen James TW, de rest niet" zegt Rixt. "Als we daarheen willen moeten we wel snel zijn, hij is al wel begonnen." "Dan gaan we nu weg" zegt Jens. Iedereen knikt en pakt snel wat nodige spullen en we vertrekken. Mainstage is gelukkig niet ver lopen.

Daar aangekomen gaan we op een plekje op het gras zitten aan de zijkant van de staanplaatsen. "Wie wil wat te drinken?" Vraagt Jake ineens. Iedereen wil wel wat en hij neemt onze bestellingen op. "Ik loop anders wel even met je mee" bied ik aan. "Ja is goed" zegt hij. We lopen naar de bar en bestellen ons drinken. Wanneer we het hebben ontvangen lopen we in de richting naar de rest. "Komt er straks nog wat leuks hier straks?" Vraagt hij. "Chef'special komt straks en vanavond Martin Garrix, Justin Bieber, Kensington en Ronnie Flex, opzich wel een geweldig programma." "Hoelaat kom Garrix?" "Eehm... 22:45 geloof ik" "daar moeten we heen, die gast is echt geweldig." "Daar ben ik het helemaal mee eens" zeg ik lachend. "Je weet dat we dankzij hem de kaarten hebben of niet?" Zeg ik. "Huh, nee, serieus?" "Ja serieus" en ik vertel hem hoe we de kaarten hebben gekregen. "Dus jij hebt Garrix ontmoet en gaf je kaarten?" Zegt hij ongelovig. "Jep" zeg ik met een poppende p alsof het niets is. Hij schud zijn hoofd en glimlacht. "Waar zit de rest eigenlijk" vraag ik. Jake wijst ergens heen en ik volg zijn vinger. Na eventjes te hebben gekeken zie ik ze ook zitten en lopen we hun kant op. Wanneer we daar aankomen begint James TW mijn favoriete liedje te zingen: When you love someone. Melissa, Rixt en ik zingen mee en drinken rustig onze wijn op. Het is echt heerlijk weer en dit wordt een heerlijk weekend!

The gameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu