Hoofdstuk 16

155 4 0
                                    

Zuchtend sta ik op. Vandaag hoort een leuke dag te zijn, is het ook, maar ook weer totaal niet. Vandaag is het mijn laatste dag  bij AVV Swift. Vanaf volgende week trainen Melissa en ik met Ajax mee. Wat zal ik mijn team gaan missen. We hebben zoveel leuke dingen meegemaakt, zoals het internationale toernooi in Denemarken. Er rolt een traan langs mijn wang. Ik bal mijn vuisten omdat ik nu geen zin heb om een potje in de hoek te gaan zitten huilen. Mijn laatste dag moet en zal leuk verlopen. Ik trek mijn trainingspak aan en loop naar de keuken voor een ontbijtje. Ik scroll wat over insta terwijl ik aan het eten ben. "Goeiemorgen, laatste dagje eeh, beetje zin in?" Hoor ik Floris zeggen. "Mwah, ik vind het leuk om naar ajax te gaan, zeker, een droom die uitkomt, maar ik ga mn vriendinnen erg missen." Reageer ik. "1, je zal heus wel andere vriendinnen maken bij ajax en 2, je kan nog steeds met ze afspreken, het is niet alsof je gaat verhuizen naar Australië." Zegt Floris. "Ja daar heb je wel gelijk in, Thanks." Ik sta op en geef hem een knuffel. "Niet te klef nu." "Oké oké." Zeg ik en ik laat lachend los. Hij weet me op de een of andere manier altijd wel op te vrolijken.

'Heee meid" begroet Melissa me. "Heeehoooi" "klaar voor de laatste wedstrijd?" Vraagt ze. "Ofcourse, ik wil onze laatste wedstrijd wel winnen." "Ja same, komt wel goed en we zijn sowieso al kampioen dus eigenlijk hebben we al gewonnen." "Jaa dat is waar." "Hoe is het trouwens met jou en Jake?" Vraag ze uit het niets. "Ik ben er wel klaar mee eigenlijk, laat hem maar lekker bij Jennifer, scheelt een hoop gedoe." Zeg ik droog. "Ze is en blijft een bitch." Ik knik instemmend en we fietsen door.

We fietsen de parkeerplaats op en lopen naar de kleedkamers. We zijn de eerste dus besluiten we om eerst nog even in de kantine te zitten. Na 10 minuten is ongeveer het hele team in de kantine en gaan we weer terug naar de kleedkamers om om te kleden. Ik zet de box aan en zet schouder aan schouder op, zoals bijna elke week, dit is echt ons teamliedje geworden. We blèren mee met de muziek totdat Menno en Jake binnenkomen en zeggen dat we stil moeten zijn omdat ze de tactiek uit willen leggen. "Jake, jij mag wat mij betreft het woord doen, het was immers jouw idee." Zegt Menno wanneer iedereen soort van stil is. Hij knikt en begint. "Willen jullie een pretopstelling of normaal, meeste stemmen gelden?" Vraagt hij dan. Zo goed als iedereen wil een pretopstelling. Hij knikt en vertelt de posities. "... Nynke midmid, Anouk linksvoor, Melissa spits en Inge rechtsvoor, kortom, alle verdedigers voorin, de middenvelders verdedigen en de aanvallers middenveld." We knikken en beginnen aan de warming-up. "Ik moet toegeven, dit is geweldig." Zegt Nynke. Melissa en ik knikken instemmend.

Het eindsignaal klinkt, we hebben op magische wijze met 2-0 gewonnen door een goal van mij en Melissa. Toch een mooie afsluiter. Melissa en ik willen de kleedkamer inlopen maar Menno roept ons terug. "Hebben jullie alle informatie voor ajax al?" Vraagt hij. We knikken. "Vanaf volgende week elke week 2 keer meetrainen, bye vakantie." Zegt Melissa. Ja, we moeten in de vakantie doortrainen, feest. We praten nog wat met Menno en gaan dan omkleden. Wanneer we binnenkomen zien we dat de meeste al klaar zijn. We gaan snel douchen maar zijn alsnog de enige die overblijven. Wanneer we klaar zijn lopen we naar de kantine. Ik duw de deur open en een confettikanon of 4 worden in onze gezichten geschoten. Wanneer de confetti uit ons gezicht is zien we dat de hele kantine is versierd. We kijken onze ogen uit. "GROEPSHUG" schreeuwt Nynke en we worden omhelst door alle meiden. "Wa wat is dit?" Vraag ik. "Jullie afscheid feestje." Zegt Inge. Wat hou ik toch van deze mensen. We worden naar een tafel geleid waar allemaal patat ligt. "Wie heeft dit bedacht?" Vraag ik aan Nynke. "Jake" zegt ze droog. "Hij heeft al de kantinevrijwilligers omgepraat en beloofd dat hij alles zou opruimen enzo en uiteindelijk mocht het." Zegt Ilse. Ik kijk Jake aan maar hij ontwijkt mijn blik. Waarom doet hij dat nou? Ik snap niet waarom het nog steeds zo awkward is tussen ons. Ik bedoel, ik ben er klaar mee en hij heeft een vriendin. Kunnen we niet gewoon vrienden zijn ofzo? Ik laat de gedachte rusten en meng me in een gesprek over de wedstrijd van net.

Nadat we de patat op hebben die we hadden gekregen gebaart Jake naar mij. Ik trek een blik van 'wat bedoel jij nou?' Hij staat op en loopt de kantine uit. "Ik ga even naar de wc" lieg ik en loop vervolgens achter Jake aan. Wanneer ik bij hem ben vraag ik hem wat er is. Hij krabt over zijn achterhoofd en begint met zijn uitleg. "Ik weet niet of het aan mij ligt maar het is een beetje awkward tussen ons, en ik zal toch best vaak bij jou thuis zijn omdat ik bevriend ben met je broers, dusja, vrienden?" Vraagt hij twijfelend. "Yeah sure" antwoord ik. "Vind je het ook oké dat ik iets met Jennifer heb?" "Tuurlijk, waarom zou ik dat erg vinden?" Ik zou dat misschien erg vinden omdat ze me soort van heeft bedreigd maar oké, hoeft hij niet te weten. Hij knikt en ik loop daarna weer de kantine in en ga weer zitten.

"Speech speech speech speecht" zegt Nynke tegen mij en Melissa. We kijken elkaar aan en haar blik zegt al genoeg, ik moet gaan speechen. "Nou oké dan maar, meiden, hartstikke bedankt hiervoor en voor alles. Ik, wij, zullen jullie heel erg gaan missen maar niet uit het oog niet uit het hart toch? We blijven elkaar sws zien dusja, wij zullen gegarandeerd nog komen kijken volgend seizoen." Zeg ik en ik ga weer zitten. De tranen prikken in mijn ogen maar ik hou ze in. "Nou meiden, jullie ook hartstikke bedankt voor dit seizoen en heel erg veel succes bij Ajax, en ik wil wel gratis kaartjes hé" zegt Menno. We lachen en beloven hem kaartjes te geven als we spelen.

The gameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu