"JEWORDTGEBELDNEEMOP" "JEWORDTGEBELDNEEMOP." Ik schrik me kapot en pak zo snel mogelijk mijn telefoon om dit geluid te stoppen. Ik moet mijn ringtone echt nog een keer veranderen. "Met Anouk" "Met Rick" "oh Hey" "Hey, helemaal leuk die kaarten voor Pinkpop, echter super vet dat we ze hebben gekregen, maar ik kan niet, wil jij mijn kaarten?" "Ja tuurlijk, vanwaar kan je niet?" "Mijn ouders zijn dat weekend 25 jaar getrouwd en we hebben dus het hele weekend feest" "aah jammer, feliciteer ze maar van mij" "jaa zal ik doen, maar ik moet gaan, ik gooi de kaarten wel in de brievenbus straks" "top dankje, doeeg" en met dat gezegd te hebben hang ik op.
Ik open whatsapp en zie dat ik een berichtje van Timo heb. Ik open en lees het.
GBF: hee Nouk, vanavond uit?
Ik: ja helemaal goed, haal je me op?
GBF: ja tuurlijk, nog voorzitten?
Ik: is wel zo gezellig, Melissa, Marc, Thomas en Rixt ook mee?
GBF: is goed, kan wel bij mij zitten, uurtje of 21:00?
Ik: best, heb ik de rest even, je merkt wel wie dr mee komen
GBF: joooIk klik het gesprek met Timo weg en open de groepschat Partyhardies🎉❤️🍻🍸. Voor alle duidelijkheid, ik heb de naam niet verzonnen, dat was Melissa.
Ik: haaa mensen, zin om vanavond uit te gaan? En even voorzitten bij Timo
Thomas: helemaal best
Marc: natuurlijk
Melissa: of course 💁
Rixt: jaaa🎈 hoelaat?
Ik: top! kom 20;30 maar naar mij, dan fietsen we met zn alle naar Timo.
Rixt: jooo
Thomas: tooop
Ik app Timo dat iedereen meegaat en sluit daarna mijn telefoon af. Ik start een film op en ga er even lekker relaxet voor zitten.Nadat de film is afgelopen loop ik even naar buiten om te checken of de kaartjes al in de brievenbus liggen. En ja, daar liggen ze. Ik pak ze en zie dat het drie kaarten zijn. Ik dacht dat iedereen er twee had, hij zal er wel eentje extra hebben gefixet. Ik heb besloten om met Timo en Melissa erheen te gaan en ik geef de andere twee wel aan Jens en Floris. Volgens mij zijn ze beide thuis. Ik loop eerst naar de kamer van Floris en klop. "Kom binnen" hoor ik hem schreeuwen. Ik open de deur en vraag hem of hij toevallig zin heeft om naar Pinkpop te gaan dit weekend. "Heb je kaarten dan?" "Ja voor het hele weekend, gekregen van Martin Garrix" zeg ik droog. "Yeah sure, maar ik kan helaas niet, mijn vriendin viert dat weekend haar verjaardag" "aah jammer man, dan geef ik Jens er wel twee" "ja is best" zegt hij. Ik sluit de deur en loop naar Jens zijn kamer. Wederom klop ik op de deur en ik hoor hem ook "kom binnen" schreeuwen. "Hee ben jij vrij dit weekend?" "Ja hoezo" antwoord hij. "Ik heb nog 2 kaarten over voor Pinkpop, als je wilt" "hoe kom je daar nou weer aan?" Vraagt hij. "Gekregen van Martin Garrix tijdens het werk." "Hmhm ja tuurlijk, maar graag, welke dag?" "Het hele weekend, je kan een vriend meenemen, Floris kan niet." "Aah top, dankje, wat wil je ervoor terug?" "Jij mag de tent enzo opzetten" zeg ik. Hij steekt zijn hand uit en ik schud hem. "Deal" "Deal." Ik overhandig hem de kaarten en ga weer naar beneden, eventjes wat eten. Ik juich zachtjes wanneer ik een oranje Tony Chocolonely reep zie liggen in de kast. Ik pak hem en ga weer even The 100 verder kijken.
Mijn maag begint te knorren. "ANOUK ETEN" schreeuwt mijn moeder. That's what they call timing. Vrolijk storm ik zo snel mogelijk naar de keuken en ga op mijn vaste plaats zitten. We eten wraps met kip en koolsla, dat is zo overheerlijk. "Mam, ik ga vanavond uit met een paar, goed?" "Ja best hoor, vaste groepje?" Vraagt ze. "Ja en Timo." "Gezellig." We praten nog wat over dagelijkse dingetjes. Na het eten ga ik me klaarmaken, het is inmiddels half 8. Ik pak een jurkje en doe hem aan. Nee dit word het niet. Ik pak nog een paar jurkjes en kies uiteindelijk voor een zwart jurkje die aan de bovenkant strak zit en aan de onderkant wat losser. Tevreden kijk ik erna in de spiegel. Ik krul mijn haren nog en werk mijn make-up bij. Wanneer ik klaar ben is het al 20:15 dus zal de eerste zo wel komen,.
Enigszins misschien een beetje dronken lopen we de club binnen. Na een tijdje ben ik aan het dansen met één of andere jongen. Hij is best knap, voor zover ik het kan zien. Laten we het erop houden dat ik niet erg scherp ben momenteel. Hij pakt me bij mijn heupen vast en ik weet nu al dat ik hier morgen spijt van ga krijgen, allemaal de schuld van alcohol. Opeens voel ik een hand op mijn schouder. "Anouk, ik ga je er voor zorgen dat je geen grote fouten maakt nu." Zegt Jake. Van hem is dus die hand. "Waar heb je het over?" Giechel ik. "Dat je vreemdgaat." "Maar hoe moet ik vreemdgaan zonder vriendje?" Vraag ik hem nog steeds giechelend. "Timo, je vriendje, Timo." Ik begin keihard te lachen. "Waarom lach je nou zo hard?" Hij begint erg geïrriteerd te raken. "Timo is mijn vriendje helemaal niet, hij is gay" zeg ik nog steeds lachend. Ik kijk Jake aan en begin nog harder te lachen. Zijn hoofd is echt geweldig. Helemaal verbaasd en alles. "En daarom zoende hij je laatst?" Vraagt hij. "Ja" zeg ik droog. Hij kijkt me ongelovig aan en schud zijn hoofd. "Waarom doe zo moeilijk?" Vraag ik. "Ik doe niet moeilijk" "jawel" "nietes" "welles." Na een discussie van ongeveer 5 minuten welles en nietes naar elkaar schreeuwen geef ik het op. Ik draai me om en loop weg richting Timo en ga nog even lekker verder feesten.
JE LEEST
The game
RomantiekMijn naam is Anouk van Straaten en welkom in mijn toch wel bijzondere leven.