-Sebulan Kemudian-
"Hello we back!" kata Paula. Keadaan menjadi sunyi sepi. Macam tak ada orang yang balik lagi.
"Maybe they did not back yet. Let go pack our thing first." kata Diana lalu menarik bagasi ke dalam bilik.
"Hello I'm back from China. Are anyone here?" tanya Seok Han. Diana keluar dan ternampak Seok Han berpelukan dengan Paula.
"What are you two doing in front of this door?" tanya Maya setiba dia masuk dalam dorm itu.
"Well it been so long not to see each other." kata Diana lalu ke arah Maya dan memeluk Maya. Maya turut membalas pelukan Diana.
"Miss you all. Although it not so long but it already been like 100 years." kata Seok Han.
"Tomorrow I have a date so I skip dinner." kata Paula.
"With who? Don't you dare say Rayyan." kata Seok Han lalu duduk di atas sofa.
"Nope. I'm with Danial. He asked me out when I'm at Malaysia with Ana." kata Paula. Diana terkejut dengan apa yang dia dengar. Paula dengan Danial? Then aku ni tunang dia?
"With Danial? Wow! You so lucky! I'm just with Alex. Seok Han with Rayyan isn't?" kata Maya teruja. Beruntung Paula dapat boyfriend hensem.
"How did you know that? I thought that I want to secret it." kata Seok Han malu. Paula melihat ke arah Diana.
"Ana, tell us about you and Zack. We wanted to know." tanya Paula. Kau ingat aku dengan Zakwan? Memang tak la!
"Me? With Zack? We... We don't have any relationship more than friends." kata Diana selamba. Hati makin panas ni!
"Oh really? Then why did you eat with Zack when you finish class and why did Zack told me that he wanted to ask you out date!" kata Paula teruja.
"I just eat with him! Not dating! I want to go in to my room. Don't disturb me!" kata Diana lalu pergi ke arah biliknya. Paula, Maya dan Seok Han tidak mengetahui apa-apa lalu berbual semula.
"Hey! Tell us about you and Danial? Are Danial is romantic? Or isn't he is sweet?" tanya Maya. Diana hanya mendengar perbualan mereka dari dalam bilik.
"Well... We just met when Ana's brother wedding. I don't felt any regret follow Ana to Malaysia. I got my own romance." kata Paula. Dia tak tahu yang Danial itu sudah bertunang.
"Arghhh! Kenapalah aku masih fikirkan lelaki tak guna tu?! Dia dah suka kak Fatin lama dah then dia kata dia sukakan aku and now dia sukakan Paula?! Dia ingat patung ke apa ni?" kata Diana seorang. Menyesalnya suka Danial dulu! Tanpa berfikir panjang Diana terus baring dan menutupkan matanya.
"Ana! Good morning! I'm going out at 9 o'clock." kata Paula sambil tersenyum lebar di depan Diana.
"I don't care."
"Ana, can you follow me? I afraid if he left me. If you boring, you can date with Zack. " kata Paula sambil menarik tangan Diana. Diana menolak Paula hingga terjatuh.
"I'm sorry. I just don't want to go." kata Diana bersalah. Dia cuba untuk menolong Paula tetapi Paula menolak pertolongan Diana.
"You such a rude girl! I just want you to follow me not doing something ridiculous!" kata Paula. Diana mula rasa bersalah. Dia meminta maaf.
"I'm really sorry. I won't do it again. Please forgive me."
"Don't help me! I don't want to be your friend! I regret to be your friend all this time. If I know that you are this rude, I won't ask you to follow me." kata Paula. Diana menundukkan kepala ke bawah. Seok Han dan Maya keluar dari bilik mereka.
"What are you bickering at this morning? Is anything happened?" tanya Seok Han dalam keadaan separuh bangun dan separuh tidur.
"This rude girl! She pushed me and hurt me! I just asked her to follow me date!" kata Paula. Maya menolong Paula untuk bangun.
"It an accident. Please understand."
"It not an accident! If you do not want to follow me just said not pushed me! I hate you! I don't want to see your face anymore!" kata Paula lalu masuk ke dalam biliknya. Diana turut masuk ke dalam biliknya. Dia menangis teresak-esak.
"Kenapa asyik aku disalahkan? Ya Allah! Apa salah aku?" kata Diana seorang. Pernafasannya mula perlahan. Dia berpeluh-peluh. Dia mengambil keputusan untuk rehat sebentar.
"Why you arguing with Ana?" tanya Seok Han sambil membawa minuman untuk Paula.
"I asked her to follow me date. But it seems like I need to cancel my date because of her!" kata Paula geram. Tangannya digenggam kuat. Maya hanya menggelengkan kepalanya.
"She doesn't want to follow you so don't push her. You make her more stressed." kata Maya cuba mempertahankan Diana.
"Why you like her that much?! She doesn't seems nice since back from holiday! Maybe because I follow her back, she became rude." kata Paula. Seok Han hanya duduk diam di sebelah Paula.
"Because to me, she seems nice. She not hurting anyone right? Except she pushed you accidentally." kata Maya. Mata Paula tajam melihat Maya.
"I don't care. I don't want you guys speak to her again!"
"Fine. I hope it end faster." kata Maya perlahan. Seok Han dan Maya keluar dari bilik Paula. Paula membaringkan badannya sambil membelek telefonnya.
I cancel. Something just happened. Sorry.
What happened? Did you sick or something?
Nope. Just I'm tired.
Okay. Get rest and sleep tight.
"Argh! Sakitnya kepala aku. Sekarang dah pukul berapa?" kata Diana apabila rasa hari makin gelap. Dia tertidur di atas lantai disebabkan terlalu penat. Penat dengan drama.
'Diana kau kena kuat. Kau kuat. Lupakan semua benda and enjoy your life.' kata Diana cuba memujuk hatinya.
YOU ARE READING
I Hate You But I Love You
RomanceSuka bergaduh hinggakan berputik rasa cinta. Tetapi disebabkan satu kesilapan yang Nial buat, hati Ana hancur. Dah mula nak lupakan dia time tu juga dia kembali. Kehadiran Fatin dan Alif membuatkan mereka lebih rapat. "Ada empat perkataan Ana nak c...